Hoofdmenu

Beta-test ObsMapp 9.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 22, 2022, 08:27:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

ik heb je de logging gestuurd. ik gebruik een verzamelgroep .
ter plaatse staat helemaal onderaan
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op december 12, 2022, 08:36:19 AMIk heb zojuist update 9.0b113 in Google Play gezet. Hierin is alleen logging toegevoegd voor de problemen met 'laatst gebruikt' en het teruggaan naar een 'echte' soortgroep als een soort uit de verzamelgroep is gekozen.

Als iemand een van beide bovenstaande problemen kan reproduceren met de update 113, dan graag mij de logging sturen.
Ik kan het nog steeds niet reproduceren  :huh:
Log verstuurd
Groet,
Maarten

hiskodevries

Het gebruik van een verzamelgroep of alleen vogels maakt geen verschil. Ook stamgegevens ververst. Maakt niet uit
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wespenbuizerd

Dirk

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op december 12, 2022, 09:28:29 AMter plaatse staat helemaal onderaan

Is gefixed in de eerstkomende update
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op december 12, 2022, 08:36:19 AMIk heb zojuist update 9.0b113 in Google Play gezet. Hierin is alleen logging toegevoegd voor de problemen met 'laatst gebruikt' en het teruggaan naar een 'echte' soortgroep als een soort uit de verzamelgroep is gekozen.

Als iemand een van beide bovenstaande problemen kan reproduceren met de update 113, dan graag mij de logging sturen.
Ik kan het nog steeds niet reproduceren  :huh:

 Hallo Alex,

Door privéomstandigheden zal ik er de komende 14 dagen waarschijnlijk niet aan toe komen om iets te testen. Ik blijf wel updaten en wanneer ik wel iets kan invoeren en uploaden en ik iets bijzonders constateer dan zal ik dat hier zeker melden. Vrees echter dat het van kant af even radiostilte zal zijn.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op december 12, 2022, 22:39:46 PMDoor privéomstandigheden zal ik er de komende 14 dagen waarschijnlijk niet aan toe komen om iets te testen. Ik blijf wel updaten en wanneer ik wel iets kan invoeren en uploaden en ik iets bijzonders constateer dan zal ik dat hier zeker melden. Vrees echter dat het van kant af even radiostilte zal zijn.

Geen probleem Jan, hopelijk zijn de omstandigheden niet te negatief.
Bedankt voor al je testwerk!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Goed nieuws, de oorzaak van de verdwenen subspecies is gevonden!
En daarmee is de oplossing nabij.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Ik stel vast dat als je op het kaartje een waarneming ingeeft van meer dan één ex., je de locatie niet meer kan vasthouden om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven.  Vroeger kon dat dus wel. Dat lijkt mij dus een 'bug'.
Als je op het kaartje een waarneming ingeeft van één ex., kan je de locatie wel nog vasthouden (om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven) door op het linkse vink onderaan op het kaartje te klikken.
Dirk

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op december 13, 2022, 09:17:10 AM
Citaat van: Jan Mudde op december 12, 2022, 22:39:46 PMDoor privéomstandigheden zal ik er de komende 14 dagen waarschijnlijk niet aan toe komen om iets te testen. Ik blijf wel updaten en wanneer ik wel iets kan invoeren en uploaden en ik iets bijzonders constateer dan zal ik dat hier zeker melden. Vrees echter dat het van kant af even radiostilte zal zijn.

Geen probleem Jan, hopelijk zijn de omstandigheden niet te negatief.
Bedankt voor al je testwerk!

Dank je wel Alex,
Even wat pittige gezondheidsproblemen bij mijn partner maar er zit langzaam vooruitgang in. Alle vertrouwen dat het op termijn goed komt.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op december 13, 2022, 09:17:51 AMGoed nieuws, de oorzaak van de verdwenen subspecies is gevonden!
En daarmee is de oplossing nabij.
:duim:
Groet,
Maarten

OlivierO

Citaat van: Jan Mudde op december 13, 2022, 09:40:29 AMDank je wel Alex,
Even wat pittige gezondheidsproblemen bij mijn partner maar er zit langzaam vooruitgang in. Alle vertrouwen dat het op termijn goed komt.
Grtz, Jan

Ik duim mee!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op december 13, 2022, 09:40:29 AMDank je wel Alex,
Even wat pittige gezondheidsproblemen bij mijn partner maar er zit langzaam vooruitgang in. Alle vertrouwen dat het op termijn goed komt.

 :duim: <- ik duim ook mee
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde



Ik duim mee!
[/quote]

Dank je wel!!! Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Zojuist 9.0b114 in Google Play gezet, met daarin de oplossing voor het 'laatstgebruikt'-probleem, en een waarschijnlijke oplossing voor het onterecht verlaten van de verzamelgroep zodra je een soort hebt gekozen.
En dus de al gemelde oplossing voor de activiteiten etc waar de standaard-activiteit onderaan stond.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op december 14, 2022, 07:46:53 AMZojuist 9.0b114 in Google Play gezet, met daarin de oplossing voor het 'laatstgebruikt'-probleem, en een waarschijnlijke oplossing voor het onterecht verlaten van de verzamelgroep zodra je een soort hebt gekozen.
En dus de al gemelde oplossing voor de activiteiten etc waar de standaard-activiteit onderaan stond.
Ziet er goed uit nu, alle genoemde probleempljes lijken gefixt  :duim:
Groet,
Maarten

wespenbuizerd

Het onterecht verlaten van de verzamelgroep is ook met 9.0b114 niet opgelost, het 'laatstgebruikt'-probleem blijkbaar wel.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op december 14, 2022, 09:43:40 AMHet onterecht verlaten van de verzamelgroep is ook met 9.0b114 niet opgelost, het 'laatstgebruikt'-probleem blijkbaar wel.

Dat probleem kan ik nog steeds niet reproduceren, vandaar mijn opmerking "waarschijnlijke oplossing".
Zou je me de logging nogmaals willen toesturen, graag met exacte vermelding van het tijdstip waarop de verkeerde groep werd getoond.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Heb ik gedaan, Alex, om 9.37 u. Hopelijk kan u het daarmee oplossen.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op december 14, 2022, 10:44:58 AMHeb ik gedaan, Alex, om 9.37 u. Hopelijk kan u het daarmee oplossen.

Ik heb helaas geen mail ontvangen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

 Sorry. Blijkbaar is iets fout gelopen bij het verzenden van de logging, maar nu zou u het toch moeten ontvangen hebben.
Dirk

Maarten Hotting

Citaat van: Maarten Hotting op december 01, 2022, 09:51:47 AM1.
Als ik in de app het invoerscherm open zie ik in het soortselectie veld de geselecteerde soortgroep.
Als ik vervolgens naar het soortselectie ga, daar wissel van soortgroep en weer terug ga naar het invoerscherm zonder een soort te selecteren blijft de vorige soortgroep zichtbaar.
Wanneer ik dan het invoerscherm afsluit en opnieuw open wordt wel de juiste soortgroep weergegeven.

Deze is nog niet opgelost
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op december 14, 2022, 20:03:24 PMSorry. Blijkbaar is iets fout gelopen bij het verzenden van de logging, maar nu zou u het toch moeten ontvangen hebben.

 :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Volgens mij kan ik het nu reproduceren, maar het gaat dus om het wijzigen(!) van de soort van een waarneming. Dus je kiest de verzamelgroep, selecteert een Aalscholver, wijzigt deze in een Bosmuis, en slaat op. In dat geval zie ik inderdaad dat de soortgroep Zoogdieren is geselecteerd. Pffff.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op december 14, 2022, 20:41:41 PM
Citaat van: Maarten Hotting op december 01, 2022, 09:51:47 AM1.
Als ik in de app het invoerscherm open zie ik in het soortselectie veld de geselecteerde soortgroep.
Als ik vervolgens naar het soortselectie ga, daar wissel van soortgroep en weer terug ga naar het invoerscherm zonder een soort te selecteren blijft de vorige soortgroep zichtbaar.
Wanneer ik dan het invoerscherm afsluit en opnieuw open wordt wel de juiste soortgroep weergegeven.

Deze is nog niet opgelost

In de eerstkomende update wel!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op december 13, 2022, 09:31:33 AMIk stel vast dat als je op het kaartje een waarneming ingeeft van meer dan één ex., je de locatie niet meer kan vasthouden om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven.  Vroeger kon dat dus wel. Dat lijkt mij dus een 'bug'.
Als je op het kaartje een waarneming ingeeft van één ex., kan je de locatie wel nog vasthouden (om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven) door op het linkse vink onderaan op het kaartje te klikken.

Ga ik naar kijken
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op december 15, 2022, 10:46:10 AM
Citaat van: wespenbuizerd op december 13, 2022, 09:31:33 AMIk stel vast dat als je op het kaartje een waarneming ingeeft van meer dan één ex., je de locatie niet meer kan vasthouden om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven.  Vroeger kon dat dus wel. Dat lijkt mij dus een 'bug'.
Als je op het kaartje een waarneming ingeeft van één ex., kan je de locatie wel nog vasthouden (om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven) door op het linkse vink onderaan op het kaartje te klikken.

Ga ik naar kijken

Het feit dat je een geen soort kunt kiezen waarvan een waarneming met aantal groter dan 1 is, is niet nieuw, dat zat ook in ObsMapp7. Of dat logisch is, is een ander verhaal, maar daar doen we voor nu niets aan.
Wel zie ik dat het kiezen op de kaart van een recente soort soms fout gaat, althans je krijgt een melding dat de waarneming niet is opgeslagen, terwijl dat meestal(?) wel zo is. Ik los dat zsm op.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op december 15, 2022, 13:58:26 PM
Citaat van: Alex Kwak op december 15, 2022, 10:46:10 AM
Citaat van: wespenbuizerd op december 13, 2022, 09:31:33 AMIk stel vast dat als je op het kaartje een waarneming ingeeft van meer dan één ex., je de locatie niet meer kan vasthouden om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven.  Vroeger kon dat dus wel. Dat lijkt mij dus een 'bug'.
Als je op het kaartje een waarneming ingeeft van één ex., kan je de locatie wel nog vasthouden (om een volgende waarneming op diezelfde plaats in te geven) door op het linkse vink onderaan op het kaartje te klikken.

Ga ik naar kijken

Het feit dat je een geen soort kunt kiezen waarvan een waarneming met aantal groter dan 1 is, is niet nieuw, dat zat ook in ObsMapp7. Of dat logisch is, is een ander verhaal, maar daar doen we voor nu niets aan.
Wel zie ik dat het kiezen op de kaart van een recente soort soms fout gaat, althans je krijgt een melding dat de waarneming niet is opgeslagen, terwijl dat meestal(?) wel zo is. Ik los dat zsm op.

Die laatste melding heb ik tot nu toe nog niet gekregen.
Toch was het tot de versie 9 van ObsMapp  mogelijk om een waarneming in te geven op dezelfde plaats als die waar een waarneming met meer dan één ex. was ingegeven, zonder een apart vinkje hiervoor. Als je de locatie niet ververste, met de versie 7 bijvoorbeeld, werd de eerstvolgende waarneming ingegeven op  dezelfde plaats als die waar de waarneming met meer dan één ex. was ingegeven.
Met de versie 9 keert de locatie automatisch terug naar de plaats waar je je bevindt, zonder het verversen van de locatie (dat gebeurt dus links bovenaan in het scherm).
Dirk

Alex Kwak

Update 9.b115 is beschikbaar:

*9.0b115  2022-12-20
Fix selecting species group without selecting species
Fix selecting species on map
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!