Hoofdmenu

Beta-test ObsMapp 9.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 22, 2022, 08:27:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Hotting

Citaat van: Jan Mudde op november 18, 2022, 11:53:24 AMWellicht moet je in de "geavanceerde instellingen" even een vinkje zetten bij "soort onthouden"
Mijn omschrijving is niet helemaal duidelijk.
Die functie van het vasthouden van de laatst ingevoerde soort in het invoerscherm ken ik, maar die bedoel ik niet.
Het gaat hier om de volgorde van de soortenlijst bij de soortselectie. Daarin zou de laatstgekozen soort bovenaan moeten staan, op volgorde van invoer.
De laatst ingevoerde soort bovenaan, dat gebeurd in de laatste versie niet meer.
Groet,
Maarten

Jan Mudde

Citaat van: Maarten Hotting op november 18, 2022, 13:15:24 PM
Citaat van: Jan Mudde op november 18, 2022, 11:53:24 AMWellicht moet je in de "geavanceerde instellingen" even een vinkje zetten bij "soort onthouden"
Mijn omschrijving is niet helemaal duidelijk.
Die functie van het vasthouden van de laatst ingevoerde soort in het invoerscherm ken ik, maar die bedoel ik niet.
Het gaat hier om de volgorde van de soortenlijst bij de soortselectie. Daarin zou de laatstgekozen soort bovenaan moeten staan, op volgorde van invoer.
De laatst ingevoerde soort bovenaan, dat gebeurd in de laatste versie niet meer.

Hallo Maarten, Alex

Ik snap nu wat je bedoeld. Net even getracht dit te reproduceren. dat lukt voor sommige soortgroepen wel en voor andere niet. Vogels bv. komt keurig de laatst ingevoerde soort in het keuzelijstje bovenaan te staan. Met de mossen en korstmossen werkt het dan weer niet. Sterker nog binnen diverse soortgroepen gaat het wel steeds goed en bij andere soms wel soms niet. ik kan er geen lijn in ontdekken. Ik heb in het afgelopen kwartier volledig at random een 30-tal waarnemingen ingevoerd vanuit de verzamelgroep die ik heb ingesteld en soms ook vanaf één geselecteerde soortgroep. Soms met de locatie gevonden door de app zelf en soms met locatie handmatig gekozen. Waarnemingen met opmerking in het commentaarveld voor de admins en andere waarnemers dat het een test betreft ook ingevoerd op de website (observation.org want gedaan vanuit Duitsland) en de debugbestanden opgestuurd.
Sterkte met puzzelen Alex!

Samsung S20FE 5G, met Android 12 betaversie 9.0b108

Grtz, Jan

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Hallo Alex,

In het menu "Instellingen", "Downloads", "Foto's, geluiden en informatie" is nu alleen nog maar de soortgroep Vogels te downloaden. Er wordt geen enkele andere soortgroep getoond.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 19, 2022, 09:32:18 AMIn het menu "Instellingen", "Downloads", "Foto's, geluiden en informatie" is nu alleen nog maar de soortgroep Vogels te downloaden. Er wordt geen enkele andere soortgroep getoond.

Heb je de pijltjes naast "Vogels" wel gebruikt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 19, 2022, 10:35:08 AM
Citaat van: Jan Mudde op november 19, 2022, 09:32:18 AMIn het menu "Instellingen", "Downloads", "Foto's, geluiden en informatie" is nu alleen nog maar de soortgroep Vogels te downloaden. Er wordt geen enkele andere soortgroep getoond.

Heb je de pijltjes naast "Vogels" wel gebruikt?

Er zijn bij mij geen pijltjes zichtbaar in de donkere modus (daar heb ik ObsMapp altijd op staan) kom ik dus zojuist achter  O0  In de lichte modus dus wel hahaha. Opgelost!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op november 17, 2022, 16:42:06 PM
Citaat van: Maarten Hotting op november 17, 2022, 15:47:16 PM
Citaat van: Maarten Hotting op november 13, 2022, 21:04:33 PMAls ik een waarneming kopieer in versie 9.0b107 krijg ik de melding van het kopiëren gelukt is, gevolgd door de melding van de soortgroep niet meer aanwezig is.
In het overzicht van mijn waarneming zie ik dat de waarneming gekopieerd is en kan ik deze bewerken.

Bij het kopiëren van de waarneming zou de gekopieerde waarneming direct geopend moeten worden om te bewerken.
Zit deze daar op in verwerkt? (aangezien je nog geen reactie hierop hebt gegeven? )

Nog niet...

Inmiddels bekeken, maar ziet er goed uit, en de foutmelding zou best correct kunnen zijn. Daarom wel wat extra logging toegevoegd om te kijken wat hier precies aan de hand is.
Graag opnieuw opvoeren met de komende update 9.0b109 en daarna weer de logging naar mij sturen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 19, 2022, 11:19:12 AM
Citaat van: Alex Kwak op november 19, 2022, 10:35:08 AM
Citaat van: Jan Mudde op november 19, 2022, 09:32:18 AMIn het menu "Instellingen", "Downloads", "Foto's, geluiden en informatie" is nu alleen nog maar de soortgroep Vogels te downloaden. Er wordt geen enkele andere soortgroep getoond.

Heb je de pijltjes naast "Vogels" wel gebruikt?

Er zijn bij mij geen pijltjes zichtbaar in de donkere modus (daar heb ik ObsMapp altijd op staan) kom ik dus zojuist achter  O0  In de lichte modus dus wel hahaha. Opgelost!

Grtz, Jan


Aha, ik zal de pijltjes ook in donkere modus zichtbaar maken :-)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Wat betreft het gebruik van 'laatst gebruikt': Ik heb hier heea aan aangepast zodat het betrouwbaarder moet gaan werken. Betekent wel dat eenmalig alle 'laatst gebruikt'-info wordt gereset.
Ik verwacht die update in de komende 9.0b109
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op november 21, 2022, 13:16:52 PMWat betreft het gebruik van 'laatst gebruikt': Ik heb hier heea aan aangepast zodat het betrouwbaarder moet gaan werken. Betekent wel dat eenmalig alle 'laatst gebruikt'-info wordt gereset.
Ik verwacht die update in de komende 9.0b109

Wordt 9.0b110
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Vier opmerkingen van hoofdzakelijk cosmetische aard.

De eerste bemoeilijkt ook de functionaliteit.

Namelijk in donkere modus, zijn in de lijst van waarnemingen, de knopjes voor +1 (rechts in beeld) erg slecht te zien.
Screenshot_20221118-101701_ObsMapp.jpg



In het invoerscherm: de kwaliteit van het icoontje/de animatie tijdens het zoeken naar GPS is niet heel erg goed van kwaliteit (er zijn pixels te zien die volgens mij niet zo bedoeld zijn). Zowel in lichte als donkere modus.
Screenshot_20221119-144330_ObsMapp.jpgScreenshot_20221119-144432_ObsMapp.jpg 



Op het hoofdscherm (tegelscherm) zijn de tegels niet vierkant, het is heel subtiel, maar geeft mij daardoor een nogal uitgerekte look and feel...
ter illustratie één knop geroteerd, met hulplijnen ter illustratie:
Screenshot_20221119-144409_ObsMapp.jpg
Ook de cirkel is niet rond:
Screenshot_20221119-144428_ObsMapp.jpg
In de voorgaande versie (met oude icoontjes) was dit ook al zo (daar waren ze juist breder dan hoog), maar stoorde het minder, vermoedelijk omdat de icoontje daar niet ook mee uitgerekt leken te worden.



Tot slot is er in de app totaal geen rekening gehouden met de mogelijkheid van gebruik van een device in landscape mode, duidelijk wordt het hoofdscherm volledig geschaald naar de breedte van het scherm. Nu draait het scherm in landscape mee, maar is zeer onpraktisch.

Hele scherm in landschapsmodus:
landscape mode.jpeg

Misschien is het goed om na te denken over gebruik in landscape modus, of de mogelijkheid volledig onmogelijk maken. Bijv. de icoontjes in drie regels van vier te rangschikken, in plaats van vier regels van drie. Ook enkele subpagina's verdienen dan heroverweging (zoals bijv. inspreekscherm, daar zouden de twee vakken (samenvatting en knop) naast elkaar kunnen).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 22, 2022, 08:50:03 AMWordt 9.0b110

Hoi Alex,

Al enig zicht op wanneer deze update beschikbaar komt?

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

hiskodevries

Het uiterlijk van landscape en nachtkleuren lijken mij van minder belang dan echte software fouten.
Deze versie moet echt zo snel mogelijk live. Daarna is vast nog wel wat aan de lay-out te doen.
Alex is druk met Teamdagen en de Sovondag.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wespenbuizerd

Dag Alex,

Met de versie 9.0b109 van ObsMapp kan ik plots geen waarnemingen meer invoeren, wijzigen en uploaden. Mijn toestel Samsung Galaxy geeft aan dat er een bug zit in de app.

Dirk
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op november 25, 2022, 19:15:21 PMDag Alex,

Met de versie 9.0b109 van ObsMapp kan ik plots geen waarnemingen meer invoeren, wijzigen en uploaden. Mijn toestel Samsung Galaxy geeft aan dat er een bug zit in de app.

Dirk

Hallo Dirk, probeer eens de stamgegevens opnieuw te downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#494
Dank u, Alex,

Ik heb de stamgegevens gedownload. Hiermee heb ik alvast de waarnemingen van gisteren kunnen uploaden en blijkbaar kan ik nu weer eventueel nieuwe invoeren.

Dirk


Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op november 26, 2022, 17:41:50 PMIk heb de stamgegevens gedownload. Hiermee heb ik alvast de waarnemingen van gisteren kunnen uploaden en blijkbaar kan ik nu weer eventueel nieuwe invoeren.

 :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Ter info: je kan in de beta-versies onterecht een melding krijgen dat er nieuwe soortenlijsten klaarstaan.
Dit is helaas een server-fout, en wordt naar alle waarschijnlijkheid over een week of twee opgelost.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op november 23, 2022, 21:21:12 PMNamelijk in donkere modus, zijn in de lijst van waarnemingen, de knopjes voor +1 (rechts in beeld) erg slecht te zien.

Dat is al verholpen in de meest recente versie

Citaat van: SlechtValk op november 23, 2022, 21:21:12 PMIn het invoerscherm: de kwaliteit van het icoontje/de animatie tijdens het zoeken naar GPS is niet heel erg goed van kwaliteit (er zijn pixels te zien die volgens mij niet zo bedoeld zijn). Zowel in lichte als donkere modus.

Verholpen in de eerstvolgende update

Citaat van: SlechtValk op november 23, 2022, 21:21:12 PMOp het hoofdscherm (tegelscherm) zijn de tegels niet vierkant, het is heel subtiel, maar geeft mij daardoor een nogal uitgerekte look and feel...

Ja, dat viel me afgelopen zaterdag ook op op m'n andere toestel. Is verholpen in de eerstvolgende update
PS. Jou niet gezien op de Sovondag  :'(

Citaat van: SlechtValk op november 23, 2022, 21:21:12 PMTot slot is er in de app totaal geen rekening gehouden met de mogelijkheid van gebruik van een device in landscape mode, duidelijk wordt het hoofdscherm volledig geschaald naar de breedte van het scherm. Nu draait het scherm in landscape mee, maar is zeer onpraktisch.

Dat was ook al zo in ObsMapp7. Ik overweeg om de app portrait-only te maken. Ik begrijp dat jij voor bent?!

Dank voor je opmerkingen!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Met de versie 9.0b109 van ObsMapp blijft de app vaak haperen, wanneer ik na een pauze opnieuw een waarneming wil invoeren. Heel ongebruikelijk voor ObsMapp, maar bij deze versie vaak voorkomend (9.0b109).

Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 12:19:25 PMMet de versie 9.0b109 van ObsMapp blijft de app vaak haperen, wanneer ik na een pauze opnieuw een waarneming wil invoeren. Heel ongebruikelijk voor ObsMapp, maar bij deze versie vaak voorkomend (9.0b109).

Misschien gewoon een keer je toestel een keer herstarten?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 14:19:31 PM
Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 12:19:25 PMMet de versie 9.0b109 van ObsMapp blijft de app vaak haperen, wanneer ik na een pauze opnieuw een waarneming wil invoeren. Heel ongebruikelijk voor ObsMapp, maar bij deze versie vaak voorkomend (9.0b109).

Misschien gewoon een keer je toestel een keer herstarten?

Het probleem doet zich al dagen voor, ook na heropstarten.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 15:31:40 PM
Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 14:19:31 PM
Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 12:19:25 PMMet de versie 9.0b109 van ObsMapp blijft de app vaak haperen, wanneer ik na een pauze opnieuw een waarneming wil invoeren. Heel ongebruikelijk voor ObsMapp, maar bij deze versie vaak voorkomend (9.0b109).

Misschien gewoon een keer je toestel een keer herstarten?

Het probleem doet zich al dagen voor, ook na heropstarten.

Kan je aangeven wanneer zo'n hapering precies optreedt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#502
Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 15:58:28 PM
Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 15:31:40 PM
Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 14:19:31 PM
Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 12:19:25 PMMet de versie 9.0b109 van ObsMapp blijft de app vaak haperen, wanneer ik na een pauze opnieuw een waarneming wil invoeren. Heel ongebruikelijk voor ObsMapp, maar bij deze versie vaak voorkomend (9.0b109).

Misschien gewoon een keer je toestel een keer herstarten?

Het probleem doet zich al dagen voor, ook na heropstarten.

Kan je aangeven wanneer zo'n hapering precies optreedt?

Ik ben waarnemingen aan het ingeven, bijvoorbeeld vijf na elkaar. Ik houd op en geef, bijvoorbeeld  na 3 minuten, opnieuw waarnemingen in, zonder naar het overzicht te zijn gegaan. Dan komt het vaak voor dat het 30 seconden of langer duurt voor ik een waarneming kan ingeven, omdat de locatie vanzelf op een ongeldige locatie komt. Ik krijg hierbij af en toe de melding dat ik kan kiezen tussen wachten, de app sluiten of feedback sturen.
Dirk

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 08:52:19 AMDat is al verholpen in de meest recente versie
...
Verholpen in de eerstvolgende update
...
Is verholpen in de eerstvolgende update

Nou dat lijkt me duidelijk, bijna alles al onder handen/verholpen. Ik krijg nog geen nieuwere versie aangeboden (via de store), maar die zal vast snel komen!

Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 08:52:19 AMPS. Jou niet gezien op de Sovondag  :'(

Helaas had ik de ochtend inderdaad andere dingen te doen, en de middag moest ik nog de natuur in! ;-)

Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 08:52:19 AM
Citaat van: SlechtValk op november 23, 2022, 21:21:12 PM... geen rekening gehouden met ... landscape mode ...
Dat was ook al zo in ObsMapp7. Ik overweeg om de app portrait-only te maken. Ik begrijp dat jij voor bent?!

Om eerlijk zijn is het mij een beetje om het even, portrait-only zal vermoedelijk wel het makkelijkste zijn, aanpassen aan landscape-mode is natuurlijk het meest flexibel (en kan ook voordelen/mogelijkheden bieden). Het gaat mij er meer om dat de huidige situatie niet functioneel is. Als je nu (per ongeluk) de app roteert (ik heb normaal rotatie uit staan, maar soms doe je het wel een keertje), de layout voor een belangrijk deel veel moeilijker bruikbaar is
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 17:35:56 PM
Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 15:58:28 PMKan je aangeven wanneer zo'n hapering precies optreedt?

Ik ben waarnemingen aan het ingeven, bijvoorbeeld vijf na elkaar. Ik houd op en geef, bijvoorbeeld  na 3 minuten, opnieuw waarnemingen in, zonder naar het overzicht te zijn gegaan. Dan komt het vaak voor dat het 30 seconden of langer duurt voor ik een waarneming kan ingeven, omdat de locatie vanzelf op een ongeldige locatie komt. Ik krijg hierbij af en toe de melding dat ik kan kiezen tussen wachten, de app sluiten of feedback sturen.

Kan je dan die feedback versturen, en mij mailen met het moment waarop dit optrad?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Het heeft een tijdje geduurd, maar er is weer een update beschikbaar (over een uurtje of zo) :

*9.0b110  2022-11-30
Lat/lon is shown as lon/lat
'Last used' not working properly
Refactor downloading region species
Several lay-out issues
Possible crash on 'old observations'-view
Several small fixes
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#506
Citaat van: Alex Kwak op november 30, 2022, 09:53:23 AM
Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 17:35:56 PM
Citaat van: Alex Kwak op november 29, 2022, 15:58:28 PMKan je aangeven wanneer zo'n hapering precies optreedt?

Ik ben waarnemingen aan het ingeven, bijvoorbeeld vijf na elkaar. Ik houd op en geef, bijvoorbeeld  na 3 minuten, opnieuw waarnemingen in, zonder naar het overzicht te zijn gegaan. Dan komt het vaak voor dat het 30 seconden of langer duurt voor ik een waarneming kan ingeven, omdat de locatie vanzelf op een ongeldige locatie komt. Ik krijg hierbij af en toe de melding dat ik kan kiezen tussen wachten, de app sluiten of feedback sturen.

Kan je dan die feedback versturen, en mij mailen met het moment waarop dit optrad?

Ik heb geprobeerd om die feedback te sturen, maar er gebeurde helaas niets. Wanneer het probleem nog eens optreedt, probeer ik het nog eens te sturen. Het is echter niet het weer om veel waarnemingen te verrichten vanwege de dichte mist.  Ook met een test-waarneming in te voeren,  en wanneer het haperde, ben ik er niet in geslaagd de feed-back te sturen (21.53 u.), tenzij u het zou ontvangen hebben.
Dirk

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 21, 2022, 13:16:52 PMWat betreft het gebruik van 'laatst gebruikt': Ik heb hier heea aan aangepast zodat het betrouwbaarder moet gaan werken. Betekent wel dat eenmalig alle 'laatst gebruikt'-info wordt gereset.
Ik verwacht die update in de komende 9.0b109

Goedemorgen Alex,

Versie 9.0b10 op Samsung S20 FE 5G met OS Android 12

Het gaat nog steeds niet goed met de functie "onthoud laatst gebruikte soort". Zojuist even een paar testwaarnemingen ingevoerd en o.a. bij de Mossen en Korstmossen komt in de lijst niet de laatst gebruikte soort terug. Debugbestanden een minuutje geleden verzonden.

Grtz Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 17:35:56 PMIk ben waarnemingen aan het ingeven, bijvoorbeeld vijf na elkaar. Ik houd op en geef, bijvoorbeeld  na 3 minuten, opnieuw waarnemingen in, zonder naar het overzicht te zijn gegaan. Dan komt het vaak voor dat het 30 seconden of langer duurt voor ik een waarneming kan ingeven, omdat de locatie vanzelf op een ongeldige locatie komt. Ik krijg hierbij af en toe de melding dat ik kan kiezen tussen wachten, de app sluiten of feedback sturen.

Het blijkt een Android/Google issue: https://issuetracker.google.com/issues/234116801 (Sorry, vreselijk technisch, alleen even om aan te geven hoe lastig dit is)
Al maanden geleden gemeld (niet door mij) en zoals helaas gebruikelijk bij Google nog geen enkele zichtbare voortgang.
Het enige wat ik kan doen ik kijken of ik een work-around kan verzinnen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op december 01, 2022, 08:11:19 AM
Citaat van: wespenbuizerd op november 29, 2022, 17:35:56 PMIk ben waarnemingen aan het ingeven, bijvoorbeeld vijf na elkaar. Ik houd op en geef, bijvoorbeeld  na 3 minuten, opnieuw waarnemingen in, zonder naar het overzicht te zijn gegaan. Dan komt het vaak voor dat het 30 seconden of langer duurt voor ik een waarneming kan ingeven, omdat de locatie vanzelf op een ongeldige locatie komt. Ik krijg hierbij af en toe de melding dat ik kan kiezen tussen wachten, de app sluiten of feedback sturen.

Het blijkt een Android/Google issue: https://issuetracker.google.com/issues/234116801 (Sorry, vreselijk technisch, alleen even om aan te geven hoe lastig dit is)
Al maanden geleden gemeld (niet door mij) en zoals helaas gebruikelijk bij Google nog geen enkele zichtbare voortgang.
Het enige wat ik kan doen ik kijken of ik een work-around kan verzinnen.

Ok, Alex, wij zien wel.
Dirk