Hoofdmenu

Beta-test ObsMapp 9.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 22, 2022, 08:27:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op november 02, 2022, 21:05:07 PMIk denk dat de "interpretatie" door de app (red: bij de inspreekfunctie) een beetje op hol geslagen is...
..<knip>..
[/quote]

Klopt, het zoeken op delen van soortnamen ging niet goed, is aangepast in de komende update 9.0b103

Citaat van: SlechtValk op november 02, 2022, 21:05:07 PMBij spraakinvoer: als het niet helemaal verstaan is (en er een keus van een aantal soorten voorgeschoteld wordt), zou het fijn zijn als er ook even een geluidje (anders dan bij opslaan) afgespeeld wordt...

Soms komt het ook voor dat het niet verstaan is, maar ook geen suggesties voorgeschoteld kunnen worden, ook hier zou het fijn zijn als er iets van een auditieve notificatie zou zijn.


Heeft m'n aandacht...

Citaat van: SlechtValk op november 02, 2022, 21:05:07 PMHet viel mij op dat de laatste tijd, als ik de inspreekfunctie gebruik, ineens het volume op 0 staat.


Goed gezien/gehoord. Was 'ooit' nodig, nu niet meer, dus verwijderd

Citaat van: SlechtValk op november 02, 2022, 21:05:07 PMVanuit het omgeving-scherm , als je op een waarneming klikt voor meer details, wordt tegenwoordig gewoon de pagina vanuit de site geladen, maar de daar aanwezige kaart laad niet.


Niet eenvoudig te verhelpen. Daarvoor is de knop "Toon in Google Maps"

Citaat van: SlechtValk op november 02, 2022, 21:05:07 PMtwee wensen (en wat subwensen) m.b.t. het "tellen" scherm:
[...]


Heeft ook m'n aandacht...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op november 02, 2022, 22:23:55 PMWat mij overigens ook al tijden een doorn in het oog is (ook al in versie 7) ...


Heeft m'n aandacht...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 06, 2022, 11:54:37 AMHoi Alex,

Zoals gezegd gisteren 5 november een wat langer velddagje gehad. Niet tegen onverklaarbare problemen die niet aan mijn eigen instellingen lagen aangelopen. Kaartwissel duurt gewoon iets langer maar daar hebben we het reeds over gehad. Verder loopt het soepel weg.

Grtz, Jan

 :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

AvanderHeijden

9.0b103 en eerder

Verschrikkelijk irritant: als ik fotoherkenning gebruik neemt ObsMapp de soortgroep over van de herkende soort. Dus: ik heb standaar "alle groepen" of "verzamelgroep" geselecteerd, ik maak (of selecteer) een foto van een paddenstoel, ID, ObsMapp geeft aan welke soort het is, ik neem die soort over en sla de waarneming op. Daarna staat de soortgroep op "paddenstoelen" ipv "alle groepen" of "verzamelgroep". Doe ik iets verkeerd, is dit een bug of "gewenst" gedrag?


Alex Kwak

Citaat van: AvanderHeijden op november 07, 2022, 10:39:18 AMVerschrikkelijk irritant: als ik fotoherkenning gebruik neemt ObsMapp de soortgroep over van de herkende soort. Dus: ik heb standaar "alle groepen" of "verzamelgroep" geselecteerd, ik maak (of selecteer) een foto van een paddenstoel, ID, ObsMapp geeft aan welke soort het is, ik neem die soort over en sla de waarneming op. Daarna staat de soortgroep op "paddenstoelen" ipv "alle groepen" of "verzamelgroep". Doe ik iets verkeerd, is dit een bug of "gewenst" gedrag?

Hmm, ik begrijp wel de frustratie. Zou de regel moeten zijn dat een NIA-identificatie nooit de geselecteerde soortgroep mag aanpassen? Dus ook niet als je Kevers hebt geselecteerd en een Wants herkend?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

AvanderHeijden

Citaat van: Alex Kwak op november 07, 2022, 14:54:29 PM
Citaat van: AvanderHeijden op november 07, 2022, 10:39:18 AMVerschrikkelijk irritant: als ik fotoherkenning gebruik neemt ObsMapp de soortgroep over van de herkende soort. Dus: ik heb standaar "alle groepen" of "verzamelgroep" geselecteerd, ik maak (of selecteer) een foto van een paddenstoel, ID, ObsMapp geeft aan welke soort het is, ik neem die soort over en sla de waarneming op. Daarna staat de soortgroep op "paddenstoelen" ipv "alle groepen" of "verzamelgroep". Doe ik iets verkeerd, is dit een bug of "gewenst" gedrag?

Hmm, ik begrijp wel de frustratie. Zou de regel moeten zijn dat een NIA-identificatie nooit de geselecteerde soortgroep mag aanpassen? Dus ook niet als je Kevers hebt geselecteerd en een Wants herkend?!


Wat mij betreft zou NIA idd nooit de soortgroep mogen aanpassen, als er net een kever herkend is wil dat niet zeggen dat ik vervolgens weer een kever wil invoeren. Ik heb niet voor niets "alle soortgroepen" of een verzamelgroep geselecteerd.

Jan Mudde

Goedemorgen Alex,

Inmiddels zit ik op versie 9.0b107 en heb ik iig gemerkt dat het automatisch aanpassen van de soortgroep na een NIA-identificatie to het verleden behoort. Verder merk ik niet zo veel verschil behalve dat het lijkt of de wisseling van kaartsoort weer wat langzamer is. Heb dat niet echt getimed dus dat kan ook gewoon mijn perceptie zijn.Zijn er verder nog opmerkelijke zaken aangepakt of is het vooral "onder water werk" waardoor er telkens nieuwe updates beschikbaar komen?

Zaterdag weer een hele dag het veld in dus zal dan ook weer uitgebreid testen.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

AvanderHeijden

Citaat van: Jan Mudde op november 10, 2022, 11:02:52 AMInmiddels zit ik op versie 9.0b107 en heb ik iig gemerkt dat het automatisch aanpassen van de soortgroep na een NIA-identificatie to het verleden behoort.

 :duim: yay! Zojuist geüpdated en getest en idd. Alex, mijn dankbaarheid grenst aan hondsdolheid!  ;D

Alex Kwak

Citaat van: AvanderHeijden op november 10, 2022, 11:50:13 AM
Citaat van: Jan Mudde op november 10, 2022, 11:02:52 AMInmiddels zit ik op versie 9.0b107 en heb ik iig gemerkt dat het automatisch aanpassen van de soortgroep na een NIA-identificatie to het verleden behoort.

 :duim: yay! Zojuist geüpdated en getest en idd. Alex, mijn dankbaarheid grenst aan hondsdolheid!  ;D

 ;D   :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 10, 2022, 11:02:52 AMZijn er verder nog opmerkelijke zaken aangepakt of is het vooral "onder water werk" waardoor er telkens nieuwe updates beschikbaar komen?

Vooral dat laatste, zaken als probleempjes met het herkennen van Spaanse soorten met Speech. Ik denk dat je daar geen last van gaat hebben  :P
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 11, 2022, 07:43:46 AM
Citaat van: Jan Mudde op november 10, 2022, 11:02:52 AMZijn er verder nog opmerkelijke zaken aangepakt of is het vooral "onder water werk" waardoor er telkens nieuwe updates beschikbaar komen?

Vooral dat laatste, zaken als probleempjes met het herkennen van Spaanse soorten met Speech. Ik denk dat je daar geen last van gaat hebben  :P

Mogguh Alex,

Mi non hablar Espangol, dus geloof idd niet dat ik daar last van heb! Helemaal top. Ik ga zien of ik nog ergens tegenaan loop. Ik check morgenochtend vroeg  nog el ff of je nog een update gedaan hebt!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 11, 2022, 08:29:43 AMMi non hablar Espangol

Ik denk dat je "No hablo Español" bedoeld   :angel: 
Volgens mij zeg jij zoiets als "mij spreken geen Espangol"
Ik heb een jaar in Spanje gewoond, dus dit is een erg belangrijk zinnetje voor mij  :P
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 11, 2022, 08:54:52 AM
Citaat van: Jan Mudde op november 11, 2022, 08:29:43 AMMi non hablar Espangol

Ik denk dat je "No hablo Español" bedoeld   :angel: 
Volgens mij zeg jij zoiets als "mij spreken geen Espangol"
Ik heb een jaar in Spanje gewoond, dus dit is een erg belangrijk zinnetje voor mij  :P

Quod Erat Demostrandum  ;D
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Hallo Alex,

Gisteren wederom even wat kunnen testen met de versie 9.0b107. Geen problemen ondervonden. Wel iets waarvan ik me afvraag of ik iets niet snap of dat er iets niet geheel klopt. Eigenlijk meerdere dingen;

1. Ik werk met ObsMapp zowel in NL als in D. Ik begrijp dat je in de nieuwe versie per regio soortenlijsten moet downloaden. Dat heb ik dan ook gedaan voor NL, D en Europa. Het rarae is dat ik voor D alle beschikbare soortenlijsten gedownload heb maar dat er slechts enkelen beschikbaar zijn om een Verzamelgroep mee samen te stellen.Alleen Vogels (Duits, Nederlands), Libellen (Duitsland, Nederlands), Planten (Duitsland, Nederlands) en Sprinkhanen (Duitsland, Nederlands). Een wel voor de regio D gedownloade soortgroep als Mossen en Korstmossen (Europa, Nederlands) is bv niet beschikbaar voor de samenstelling van een Verzamelgroep onder de regio D.

2. Om dit te ondervangen en om ook niet steeds van regio te hoeven switchen afhankelijk van waar ik wil invoeren heb ik ook alle beschikbare Europese soortgroepen onder de regio Europa gedownload. Nu ontdekte ik gisteren, met de Verzamelgroep Europa geselecteerd, dat er soorten niet opgenomen zijn in de lijst Mossen en Korstmossen (Europa, Nederlands) die wel in de lijst Mossen en korstmossen (Nederland, Nederlands) zijn opgenomen. {gaat om Kiezelvlekje - Bryostigma fuscum) Ik was er van uit gegaan dat een Europese lijst ook alle soorten zou bevatten die in Europa inclusief Nederland voorkomen zou afdekken. Is deze anname correct of zit het toch anders. (Verder niet getest met andere soorten/soortgroepen want A. niet beschikkend over de kennis daarvoor en B. beetje lui).

3.Ik mis een duidelijk signaal waaraan ik kan zien met welke Verzamelgroep ik werk. Voor individuele lijsten is dat duidelijk maar als ik afzonderlijke verzamelgroepen voor bv N, D en Europa maak en ik kies verzamelgroep dan heb ik geen idee welke verzamelgroep ik dan gebruik. Als workaround hiervoor kies ik dan in het Instellingen menu maar steeds voor "Verzamelgroep" indelen want dan weet ik welke "aan staat" echter ik vind dat onlogisch en onhandig.

Grtz, Jan

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op oktober 31, 2022, 10:50:08 AM
Citaat van: Maarten Hotting op oktober 23, 2022, 22:39:16 PM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 23, 2022, 14:55:14 PM
Citaat van: Maarten Hotting op oktober 19, 2022, 11:22:42 AMIk heb geen idee waardoor dat gebeurd. Ik zal de volgende keer even een log sturen als het weer gebeurd.

 :duim:
Vanavond gemaild

Dit is een lastige. Onder water wordt ergens een levensfase met een andere levensfase vergeleken. Dat gaat fout. Maar waar en waarom is totaal onduidelijk, google geeft alleen aan dat de vergelijking niet kan. Maar waarom...
Ik heb gepoogd alle onwaarschijnlijke scenario's te ondervangen, dus ik ben benieuwd of dit nog optreedt in 9.0b97. Ik hoor graag weer van je...
Vanavond een nieuwe log gemaild met hetzelfde probleem.
Groet,
Maarten

Maarten Hotting

Als ik een waarneming kopieer in versie 9.0b107 krijg ik de melding van het kopiëren gelukt is, gevolgd door de melding van de soortgroep niet meer aanwezig is.
In het overzicht van mijn waarneming zie ik dat de waarneming gekopieerd is en kan ik deze bewerken.

Bij het kopiëren van de waarneming zou de gekopieerde waarneming direct geopend moeten worden om te bewerken.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op november 13, 2022, 21:02:37 PMVanavond een nieuwe log gemaild met hetzelfde probleem.

 :duim: en beantwoord!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 13, 2022, 13:18:17 PM1. Ik werk met ObsMapp zowel in NL als in D. Ik begrijp dat je in de nieuwe versie per regio soortenlijsten moet downloaden. Dat heb ik dan ook gedaan voor NL, D en Europa. Het rarae is dat ik voor D alle beschikbare soortenlijsten gedownload heb maar dat er slechts enkelen beschikbaar zijn om een Verzamelgroep mee samen te stellen.Alleen Vogels (Duits, Nederlands), Libellen (Duitsland, Nederlands), Planten (Duitsland, Nederlands) en Sprinkhanen (Duitsland, Nederlands). Een wel voor de regio D gedownloade soortgroep als Mossen en Korstmossen (Europa, Nederlands) is bv niet beschikbaar voor de samenstelling van een Verzamelgroep onder de regio D.

Dat komt omdat er voor Duitsland geen mossenlijst is! Je zult zien dat voor Duitsland de mossenlijst voor Europa gekozen wordt als 'meest preciese' lijst. Niet optimaal, maar voor het moment het enige beschikbare.

Citaat van: Jan Mudde op november 13, 2022, 13:18:17 PM2. Om dit te ondervangen en om ook niet steeds van regio te hoeven switchen afhankelijk van waar ik wil invoeren heb ik ook alle beschikbare Europese soortgroepen onder de regio Europa gedownload. Nu ontdekte ik gisteren, met de Verzamelgroep Europa geselecteerd, dat er soorten niet opgenomen zijn in de lijst Mossen en Korstmossen (Europa, Nederlands) die wel in de lijst Mossen en korstmossen (Nederland, Nederlands) zijn opgenomen. {gaat om Kiezelvlekje - Bryostigma fuscum) Ik was er van uit gegaan dat een Europese lijst ook alle soorten zou bevatten die in Europa inclusief Nederland voorkomen zou afdekken. Is deze anname correct of zit het toch anders. (Verder niet getest met andere soorten/soortgroepen want A. niet beschikkend over de kennis daarvoor en B. beetje lui).

Ik ga niet over de inhoud van de lijsten, en ObsMapp neemt zoals je weet de lijsten 1 op 1 over van Waarneming/Observation. Nou weet ik toevallig dat die landenlijsten binnenkort onder handen genomen gaan worden. Dus dat zal op termijn beter worden.

Citaat van: Jan Mudde op november 13, 2022, 13:18:17 PM3.Ik mis een duidelijk signaal waaraan ik kan zien met welke Verzamelgroep ik werk. Voor individuele lijsten is dat duidelijk maar als ik afzonderlijke verzamelgroepen voor bv N, D en Europa maak en ik kies verzamelgroep dan heb ik geen idee welke verzamelgroep ik dan gebruik. Als workaround hiervoor kies ik dan in het Instellingen menu maar steeds voor "Verzamelgroep" indelen want dan weet ik welke "aan staat" echter ik vind dat onlogisch en onhandig.

Wat bedoel je met 'welke verzamelgroep'? Er is toch maar 1 verzamelgroep?
Ik zie wel dat het indelen van een verzamelgroep als je in meerdere landen werkt onhandig is.
Voor nu moeten we het daar even mee doen, maar dat ga ik nog wel een keer onder handen nemen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

#468
Hoi Alex,

Dank je wel voor je vlotte en heldere antwoorden weer.

Citaat van: Alex Kwak op november 14, 2022, 11:36:32 AMDat komt omdat er voor Duitsland geen mossenlijst is! Je zult zien dat voor Duitsland de mossenlijst voor Europa gekozen wordt als 'meest preciese' lijst. Niet optimaal, maar voor het moment het enige beschikbare.
Helder!

Citaat van: Alex Kwak op november 14, 2022, 11:36:32 AMIk ga niet over de inhoud van de lijsten, en ObsMapp neemt zoals je weet de lijsten 1 op 1 over van Waarneming/Observation. Nou weet ik toevallig dat die landenlijsten binnenkort onder handen genomen gaan worden. Dus dat zal op termijn beter worden.
Natuurlijk weet ik hoe het zit met ObsMapp en de lijsten. Echter als ik het niet aangeef wordt het ook niet geweten  ;) .

Citaat van: Alex Kwak op november 14, 2022, 11:36:32 AMWat bedoel je met 'welke verzamelgroep'? Er is toch maar 1 verzamelgroep?
Ik zie wel dat het indelen van een verzamelgroep als je in meerdere landen werkt onhandig is.
Voor nu moeten we het daar even mee doen, maar dat ga ik nog wel een keer onder handen nemen.
Dat werd me duidelijk ja. Het zou iig voor mij heel wat handiger, en logischer denk ik, zijn als er per land/regio een verzamellijst aangemaakt en bewaard kon worden. Nu is het uiteraard zo dat dit alleen vervelend is als je met de regelmaat van de klok van land/regio wisselt dus voor de meeste gebruikers niet echt relevant wellicht. Het zou leuk zijn als het ooit een keer mogelijk is  ;D

Grtz, Jan



Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 15, 2022, 05:36:27 AM
Citaat van: Alex Kwak op november 14, 2022, 11:36:32 AMDat komt omdat er voor Duitsland geen mossenlijst is! Je zult zien dat voor Duitsland de mossenlijst voor Europa gekozen wordt als 'meest preciese' lijst. Niet optimaal, maar voor het moment het enige beschikbare.
Helder!

Ik heb toch 'last minute' het opbouwen van de verzamelgroep omgegooid.
In plaats van kiezen van soortgroepen per regio, kan je nu kiezen tussen alle(!) soortenlijsten.
Dat levert 1 probleem op: Stel je kiest zowel de Nederlandse als Spaanse vogels. Dat kan nu dus. En in die lijst kies je op een gegeven moment de Bijeneter. Is die dan zeldzaam (in NL) of niet (in Spanje).
Het komt er op neer dat in zo'n situatie dit niet is te voorspellen. Soms zal je de waarschuwing krijgen dat deze soort zeldzaam is, en soms krijg je die waarschuwing niet. het zij zo...

Bijkomend voordeel is dat voor m'n gevoel het opbouwen van de soortenlijst van een verzamelgroep (of 'alle groepen') sneller is geworden. Geen timing gedaan, maar ik vermoed dus van wel.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hoi Alex,

Ik denk dat ik hier erg blij van wordt!!!! Zal zodra hij beschikbaar is de nieuwste versie downloaden en z.s.m even wat testen! Je hoort het wel weer van me!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 15, 2022, 09:55:13 AMIk heb toch 'last minute' het opbouwen van de verzamelgroep omgegooid.
In plaats van kiezen van soortgroepen per regio, kan je nu kiezen tussen alle(!) soortenlijsten.
Dat levert 1 probleem op: Stel je kiest zowel de Nederlandse als Spaanse vogels. Dat kan nu dus. En in die lijst kies je op een gegeven moment de Bijeneter. Is die dan zeldzaam (in NL) of niet (in Spanje).
Het komt er op neer dat in zo'n situatie dit niet is te voorspellen. Soms zal je de waarschuwing krijgen dat deze soort zeldzaam is, en soms krijg je die waarschuwing niet. het zij zo...

Bijkomend voordeel is dat voor m'n gevoel het opbouwen van de soortenlijst van een verzamelgroep (of 'alle groepen') sneller is geworden. Geen timing gedaan, maar ik vermoed dus van wel.

Goedemorgen Alex,

De laatst beschikbare update in de Playstore is nu degene die ik reeds geïnstalleerd heb 9.0b107. Komt er voor het weekend nog een update beschikbaar met de optie om te kiezen uit alle lijsten voor de verzamelgroep zoals je een aantal dagen geleden aangaf?

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 17, 2022, 09:11:17 AMDe laatst beschikbare update in de Playstore is nu degene die ik reeds geïnstalleerd heb 9.0b107. Komt er voor het weekend nog een update beschikbaar met de optie om te kiezen uit alle lijsten voor de verzamelgroep zoals je een aantal dagen geleden aangaf?

Ik heb nu een aantal aanpassingen in review staan. Die review is druk bezig en gaat goed. Ik hoop de update aan het eind van de dag te kunnen doen. Maar geen garanties...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op november 17, 2022, 12:32:36 PMIk heb nu een aantal aanpassingen in review staan. Die review is druk bezig en gaat goed. Ik hoop de update aan het eind van de dag te kunnen doen. Maar geen garanties...

:duim: we wachten nog even af, ik heb overigens mijn telefoon-software gisteren geüpdatet naar Android 13. Vooralsnog geen nieuwe problemen met Obsmapp ondervonden.

Citaat van: Maarten Hotting op november 13, 2022, 21:04:33 PMAls ik een waarneming kopieer in versie 9.0b107 krijg ik de melding van het kopiëren gelukt is, gevolgd door de melding van de soortgroep niet meer aanwezig is.
In het overzicht van mijn waarneming zie ik dat de waarneming gekopieerd is en kan ik deze bewerken.

Bij het kopiëren van de waarneming zou de gekopieerde waarneming direct geopend moeten worden om te bewerken.
Zit deze daar op in verwerkt? (aangezien je nog geen reactie hierop hebt gegeven? )
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op november 17, 2022, 12:32:36 PM
Citaat van: Jan Mudde op november 17, 2022, 09:11:17 AMDe laatst beschikbare update in de Playstore is nu degene die ik reeds geïnstalleerd heb 9.0b107. Komt er voor het weekend nog een update beschikbaar met de optie om te kiezen uit alle lijsten voor de verzamelgroep zoals je een aantal dagen geleden aangaf?

Ik heb nu een aantal aanpassingen in review staan. Die review is druk bezig en gaat goed. Ik hoop de update aan het eind van de dag te kunnen doen. Maar geen garanties...

Zojuist in Google Play gezet, update 9.0b108

Sneak preview:

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op november 17, 2022, 15:47:16 PMik heb overigens mijn telefoon-software gisteren geüpdatet naar Android 13. Vooralsnog geen nieuwe problemen met Obsmapp ondervonden.

 :duim:

Citaat van: Maarten Hotting op november 17, 2022, 15:47:16 PM
Citaat van: Maarten Hotting op november 13, 2022, 21:04:33 PMAls ik een waarneming kopieer in versie 9.0b107 krijg ik de melding van het kopiëren gelukt is, gevolgd door de melding van de soortgroep niet meer aanwezig is.
In het overzicht van mijn waarneming zie ik dat de waarneming gekopieerd is en kan ik deze bewerken.

Bij het kopiëren van de waarneming zou de gekopieerde waarneming direct geopend moeten worden om te bewerken.
Zit deze daar op in verwerkt? (aangezien je nog geen reactie hierop hebt gegeven? )

Nog niet...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

AvanderHeijden

Nieuwe tegels zijn even wennen maar zien er wel strak uit.  :duim:

Maarten Hotting

Mooi die nieuwe Layout!  :blink:

2 dingen die ik zo snel tegenkwam:
- De laatstgekozen soort wordt niet onthouden na het invoeren.
- In het scherm download soorten staat rechts bovenin een icoon om (denk ik) alle soortgroepen te selecteren (of de-selecteren). Alles selecteren werkt niet, alles de-selecteren gaat wel.
Groet,
Maarten

Jan Mudde

Citaat van: Maarten Hotting op november 18, 2022, 09:39:48 AMMooi die nieuwe Layout!  :blink:

2 dingen die ik zo snel tegenkwam:
- De laatstgekozen soort wordt niet onthouden na het invoeren.
- In het scherm download soorten staat rechts bovenin een icoon om (denk ik) alle soortgroepen te selecteren (of de-selecteren). Alles selecteren werkt niet, alles de-selecteren gaat wel.

Hey Maarten,

Wellicht moet je in de "geavanceerde instellingen" even een vinkje zetten bij "soort onthouden"? Dan wordt bij mij iig wel de laatst gekozen soort onthouden.
Nadeel is dan wel weer dat wanneer ik start met invoeren vanuit mijn "Verzamelgroep" (met bv. vogels, planten, kevers, en mossen en korstmossen) en de laatstgekozen soort onthouden wordt dan de soortgroep "vast staat" op de soortgroep van die laatstgekozen soort. Vb. Ik heb de "verzamelgroep" als soortgroep gekozen, vervolgens voor ik een Zilvermeeuw in, keer terug in het invoerscherm waar dan bij de "soort" keurig netjes Zilvermeeuw ingevuld staat. Wil ik u echter een korstmos invoeren dan gaat dat niet omdat de soortgroep automatisch op "Vogels" is gezet ipv terug te keren naar "Verzamelgroep"

Het probleem betreffende "alles selecteren" in het scherm "download soorten" heb ik ook.

Grtz, Jan 
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on