Hoofdmenu

Beta-test ObsMapp 9.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 22, 2022, 08:27:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Ik heb zojuist een fix voor de ontbrekende nauwkeurigheid in Google Play gezet. 9.0b97
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 23, 2022, 22:39:16 PM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 23, 2022, 14:55:14 PM
Citaat van: Maarten Hotting op oktober 19, 2022, 11:22:42 AMIk heb geen idee waardoor dat gebeurd. Ik zal de volgende keer even een log sturen als het weer gebeurd.

 :duim:
Vanavond gemaild

Dit is een lastige. Onder water wordt ergens een levensfase met een andere levensfase vergeleken. Dat gaat fout. Maar waar en waarom is totaal onduidelijk, google geeft alleen aan dat de vergelijking niet kan. Maar waarom...
Ik heb gepoogd alle onwaarschijnlijke scenario's te ondervangen, dus ik ben benieuwd of dit nog optreedt in 9.0b97. Ik hoor graag weer van je...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 18, 2022, 23:10:14 PMduidelijk is dat herkenning iets als "herkend" beschouwd als het woord dat verstaan is exact in de soortnaam voorkomt (ook al bestaat deze uit nog veel meer). Naar mijn mening ongewenst gedrag, wat voorheen ook niet of nauwelijks voorkwam...

Als je bedoeld dat er als 'kool' wordt herkend, de Koolmees niet als treffer terug moet komen ben ik het denk ik wel met je eens.
Ik heb heea aangepast voor de eerstkomende release.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 11, 2022, 16:45:00 PM
Citaat van: RutgerB op oktober 11, 2022, 16:27:14 PM
Citaat van: RutgerB op oktober 09, 2022, 13:52:44 PMIk wil graag het verschil weten, zie ook eerder opmerking, tussen de instelling wel en niet 'Filter alleen op beginletters'. Ik zie in de soortkeuze niets wijzigen als ik het aanzet. Ik gaf eerder aan wat ik verwacht van 'Filter alleen op beginletters' en volgens mij is dat de logische betekenis van die keuze. Nu gebeurt er niet iets dat ik kan zien / begrijpen.

Ik heb als voorkeur Wetenschappelijke namen ingesteld en krijg nog steeds iedere soort die 2 of meer Nederlandse namen heeft, 2 of meer keer in de lijst te zien. Voorbeeld: Ik zie daar 2 keer Calamagrostis epigejos in staan. https://oudeversie.waarnemingen.be/soort/names/6500
Ik wil daar uiteraard maar 1 keer Calamagrostis epigejos zien staan.

Ik zie geen reactie op mijn vraag en 'bug'. Overheen gelezen, of is het niet belangrijk genoeg?

Ah, sorry, ondergesneeuwd. Ik reageer er zsm inhoudelijk op.

Oorzaak gevonden en opgelost in de eerstkomende update.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op oktober 31, 2022, 10:46:34 AMIk heb zojuist een fix voor de ontbrekende nauwkeurigheid in Google Play gezet. 9.0b97

Gefixt!! Dank!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Ook geplaatst in topic "uploaden extreem traag" hetgeen een vergissing is maar kan het niet meer weghalen daar.

Hallo Alex,

Het gaat nu goed met het meegeven van de nauwkeurigheid echter het wisselen tussen kaarttypen gaat nu extreem veel trager dan voorheen. Neemt soms meerdere minuten in beslag. Zowel het aanroepen van het keuzemenu "kaarttype" als het kunnen kiezen van een andere kaart als het vervolgens tonen van die geselecteerde andere kaart duurt minuten en lukt soms zelfs in het geheel niet. Nu op dit moment ben ik al een aantal minuten bezig om de kaart van OSM NL via OSM D naar Google satelietkaarten te krijgen. Voorheen was dit secondenwerk. Heb de telefoon al geheel afgesloten en opnieuw opgestart. Heb alleen ObsMapp nog niet opnieuw geïnstalleerd omdat weer alles instellen me nu even te veel werk is. Logbestanden verzend ik met een paar minuten.

Samsung Galaxy S20 FE 5G en ObsMapp bêta 9.0b98 (12686)

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op oktober 31, 2022, 15:43:46 PMechter het wisselen tussen kaarttypen gaat nu extreem veel trager dan voorheen

Ik zie aan de logfiles wát er fout gaat (de kaart wordt in het oneindige geïnitialiseerd), maar nog niet waarom. Zelf heb ik het probleem niet.
Ik ga puzzelen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 31, 2022, 16:01:39 PM
Citaat van: Jan Mudde op oktober 31, 2022, 15:43:46 PMechter het wisselen tussen kaarttypen gaat nu extreem veel trager dan voorheen

Ik zie aan de logfiles wát er fout gaat (de kaart wordt in het oneindige geïnitialiseerd), maar nog niet waarom. Zelf heb ik het probleem niet.
Ik ga puzzelen.

Waarschijnlijk ligt het aan een nieuwe versie van een externe library.
In update 9.0b99 is het hopelijk verholpen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

#429
Citaat van: Alex Kwak op oktober 31, 2022, 16:18:12 PM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 31, 2022, 16:01:39 PM
Citaat van: Jan Mudde op oktober 31, 2022, 15:43:46 PMechter het wisselen tussen kaarttypen gaat nu extreem veel trager dan voorheen

Ik zie aan de logfiles wát er fout gaat (de kaart wordt in het oneindige geïnitialiseerd), maar nog niet waarom. Zelf heb ik het probleem niet.
Ik ga puzzelen.

Waarschijnlijk ligt het aan een nieuwe versie van een externe library.
In update 9.0b99 is het hopelijk verholpen.

Hoi Alex,

Het is nog niet zo snel als het voorheen was maar zit nu op een in elk geval voor mij acceptabele snelheid van een paar seconden voor een kaarttype wissel (voelt aan als dubbele tijd t.o.v. voorheen dus een seconde of 5-10).

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op oktober 31, 2022, 17:39:47 PMHet is nog niet zo snel als het voorheen was maar zit nu op een in elk geval voor mij acceptabele snelheid van een paar seconden voor een kaarttype wissel (voelt aan als dubbele tijd t.o.v. voorheen dus een seconde of 5-10).

Zou je dan nog een keer de logfiles willen sturen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 01, 2022, 10:51:18 AM
Citaat van: Jan Mudde op oktober 31, 2022, 17:39:47 PMHet is nog niet zo snel als het voorheen was maar zit nu op een in elk geval voor mij acceptabele snelheid van een paar seconden voor een kaarttype wissel (voelt aan als dubbele tijd t.o.v. voorheen dus een seconde of 5-10).

Zou je dan nog een keer de logfiles willen sturen?

Hoi Alex,

Zojuist nog even een en ander aan kaartwissels uitgevoerd en je de logging gestuurd.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 01, 2022, 11:05:46 AMZojuist nog even een en ander aan kaartwissels uitgevoerd en je de logging gestuurd.

Ik zie dat de oneindige herhalingen inderdaad verdwenen zijn, maar bij jou dus inderdaad wel wat traag.
Ik vrees dat voor nu ik hier even weinig aan kan doen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 01, 2022, 11:22:24 AMIk zie dat de oneindige herhalingen inderdaad verdwenen zijn, maar bij jou dus inderdaad wel wat traag.
Ik vrees dat voor nu ik hier even weinig aan kan doen.

Hoi Alex,

Is voor mij geen probleem hoor. Het is dan wel wat trager dan ik gewend was maar het valt ruim binnen mijn "geduldsmarge" ook in het veld dus geen enkel probleem. Als dit verder niet gemeld wordt en/of problemen oplevert zou ik me er maar verder niet druk over maken.

Grtz, Jan.

PS. Morgen een velddagje ingepland staan, zijn er nog specifieke zaken die je uitgetest wil hebben? Zal waarschijnlijk zowel in NL als in D in gaan voeren.

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 01, 2022, 11:32:46 AMIs voor mij geen probleem hoor. Het is dan wel wat trager dan ik gewend was maar het valt ruim binnen mijn "geduldsmarge" ook in het veld dus geen enkel probleem. Als dit verder niet gemeld wordt en/of problemen oplevert zou ik me er maar verder niet druk over maken.

 :duim:

Citaat van: Jan Mudde op november 01, 2022, 11:32:46 AMPS. Morgen een velddagje ingepland staan, zijn er nog specifieke zaken die je uitgetest wil hebben? Zal waarschijnlijk zowel in NL als in D in gaan voeren.

Nee, niets speciaals. Ben natuurlijk wel benieuwd naar de bevindingen :-)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Ik heb een tip/suggestie:
Ik zocht naar welke versie van Obsmapp ik heb en daarbij viel mij op dat je daarvoor naar instellingen moet gaan om dan op het verrekijkertje met de i te klikken. Het zou mij veel logischer lijken als dat verrekijkertje op de "tegelspagina" staat. Niet?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Maarten Hotting

Citaat van: OlivierO op november 01, 2022, 21:39:43 PMIk heb een tip/suggestie:
Ik zocht naar welke versie van Obsmapp ik heb en daarbij viel mij op dat je daarvoor naar instellingen moet gaan om dan op het verrekijkertje met de i te klikken. Het zou mij veel logischer lijken als dat verrekijkertje op de "tegelspagina" staat. Niet?
Dat staat toch al helemaal bovenin het tegelscherm in die blauwe balk?
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op november 02, 2022, 07:23:31 AMDat staat toch al helemaal bovenin het tegelscherm in die blauwe balk?

Inderdaad:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Ik ga even naar Hans Anders.
Tot straks.  :rolleye:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Maarten Hotting

9.0 b100

De telmethode wordt weer niet overgenomen van de standaard instellingen. Staat nu weer standaard op 'onbekend', terwijl ik standaard 'schatting' heb ingesteld.
Groet,
Maarten

Jan Mudde

Citaat van: Maarten Hotting op november 02, 2022, 10:04:40 AM9.0 b100

De telmethode wordt weer niet overgenomen van de standaard instellingen. Staat nu weer standaard op 'onbekend', terwijl ik standaard 'schatting' heb ingesteld.

Ik heb daar geen last van. Ik heb een verzamelgroep ingesteld van Vogels Europa Nederlands; Nachtvlinders en micro's Europa, Nederlands; Mossen en Korrstmossen Europa, Nederlands. Dit onder de "landennoemer" Europa omdat ik deze soorten het vaakst in het veld invoer in zowel NL als D en bij mij springen alle "soortgroepinstellingen" in de verzamelgroep keurig mee met wat bij elke individuele soortgroep ingesteld is. Samsung S20 FE 5 G met Android 12 en ObsMapp 9.0b100.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op november 02, 2022, 10:04:40 AM9.0 b100

De telmethode wordt weer niet overgenomen van de standaard instellingen. Staat nu weer standaard op 'onbekend', terwijl ik standaard 'schatting' heb ingesteld.

Dat gaat inderdaad -weer- fout  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op november 02, 2022, 11:38:52 AM
Citaat van: Maarten Hotting op november 02, 2022, 10:04:40 AM9.0 b100

De telmethode wordt weer niet overgenomen van de standaard instellingen. Staat nu weer standaard op 'onbekend', terwijl ik standaard 'schatting' heb ingesteld.

Dat gaat inderdaad -weer- fout  :-\

Meteen gefixed: 9.0b101
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 01, 2022, 11:45:02 AM
Citaat van: Jan Mudde op november 01, 2022, 11:32:46 AMIs voor mij geen probleem hoor. Het is dan wel wat trager dan ik gewend was maar het valt ruim binnen mijn "geduldsmarge" ook in het veld dus geen enkel probleem. Als dit verder niet gemeld wordt en/of problemen oplevert zou ik me er maar verder niet druk over maken.

 :duim:

Citaat van: Jan Mudde op november 01, 2022, 11:32:46 AMPS. Morgen een velddagje ingepland staan, zijn er nog specifieke zaken die je uitgetest wil hebben? Zal waarschijnlijk zowel in NL als in D in gaan voeren.

Nee, niets speciaals. Ben natuurlijk wel benieuwd naar de bevindingen :-)

Hoi Alex,

Het is helaas een kort velddagje geworden maar ben in elk geval geen rare dingen tegengekomen. In het veld de update uitgevoerd van 9.0b100 naar 9.0b101 en ook dat leverde geen probleem op. Bij mij loopt alles nu soepel, "Spraak" test ik niet want dat heb ik nog nooit gebruikt. Zaterdag heb ik op zeker een wat langere velddag dus ga ik dan de app verder en uitgebreider testen.

Grtz. Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

SlechtValk

In versie 9.0b99

Naar mijn mening een bug:
Citaat van: SlechtValk op oktober 12, 2022, 23:07:55 PM..<knip>..
Ik denk dat de "interpretatie" door de app (red: bij de inspreekfunctie) een beetje op hol geslagen is...
..<knip>..

ingesproken: wulp
verstaan: hulp
opgeslagen: Geschulpte poederkorst

ingesproken: nijlgans
verstaan: bel gans
opgeslagen: Chinese Knobbelgans

ingesproken: *weet ik niet meer*
verstaan: wereld
opgeslagen: Wereldbladroller

Ja hetgeen wat verstaan is, komt voor in de soortnaam, maar (met name bij de wulp) wordt er meer bij bedacht dan er ingesproken is... lijkt me iets te ver gaan...



Wens:
Bij spraakinvoer: als het niet helemaal verstaan is (en er een keus van een aantal soorten voorgeschoteld wordt), zou het fijn zijn als er ook even een geluidje (anders dan bij opslaan) afgespeeld wordt... ik gebruik de inspreekfunctie veel in de auto, zonder naar mijn scherm te kijken, en vertrouw dan ook erg veel op de geluidjes... als er geen geluidje komt, zit je onnodig lang te wachten.

Soms komt het ook voor dat het niet verstaan is, maar ook geen suggesties voorgeschoteld kunnen worden, ook hier zou het fijn zijn als er iets van een auditieve notificatie zou zijn.



Bug?
Van dit probleem weet ik niet zeker of het aan ObsMapp ligt of aan iets anders (andere app misschien).

Het viel mij op dat de laatste tijd, als ik de inspreekfunctie gebruik, ineens het volume op 0 staat. Ik heb al een aantal keer gehad, dat ik het dan omhoog zet, maar vrijwel direct staat het dan weer op 0... inmiddels is het me al best wat keren voorgekomen dat ik toch ObsMapp verdenk dat die er iets mee doet... uiteindelijk lukt het me vaak wel om het dan weer aan te krijgen (door wat te rommelen: app sluiten, volume omhoog, of uit het inspreekscherm en dan volume omhoog en opnieuw openen, etc... mij is tot op heden onduidelijk welke "oplossing" nou werkt... het lijkt de ene keer wel te lukken de andere keer niet).



Bug
Vanuit het omgeving-scherm , als je op een waarneming klikt voor meer details, wordt tegenwoordig gewoon de pagina vanuit de site geladen, maar de daar aanwezige kaart laad niet.
kaart laad niet vanuit omgeving.jpeg


twee wensen (en wat subwensen) m.b.t. het "tellen" scherm:

1: op het invoerscherm staat permanent de knop "opslaan" onder in beeld, ook al is de pagina langer dan het scherm, er kan gescrolled worden, dan komt de rest "onder die knop vandaan" tevoorschijn.
Dit gedrag zou ik ook graag zien in dit tellen-scherm. ik tel vaak met de standaard instellingen die ik één keer ingesteld heb, maar moet elke keer net naar beneden scrollen om het te activeren, omdat de pagina net iets te lang is om op mijn scherm te kunnen. graag de knop "ok" permanent in beeld.
1.1: Cosmetisch: ik vind persoonlijk "ok" niet zo'n mooie tekst voor dit scherm, ik zou daar gewoon "Tellen" zetten.
1.2: Tevens cosmetisch: op het invoerscherm is de knop standaard scherm breed, bij het tel-scherm slechts zo breed als nodig voor de tekst, voor de continuiteit zou het mooier zijn als ook hier de knop scherm breed is.

2: de datums blijven staan op de laatst getelde datums, als dat een tijd geleden is, is het onlogisch... vaak wil je "vandaag" of bijv. "deze week" tellen.
Ik tel eigenlijk altijd één dag (bijna altijd "vandaag") en zou daarom graag zien dat de datums beiden standaard op "vandaag" gezet zouden worden, ipv dat ik eerst op "zet datums" moet klikken.
Ik heb natuurlijk geen idee hoe anderen deze functie gebruiken... er zou ook overwogen kunnen worden om dit een optie te maken in de settings... bijv. standaard "vandaag", "deze week", "deze maand", "dit jaar"
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Wat mij overigens ook al tijden een doorn in het oog is (ook al in versie 7) ...

Het verspringen van balk/knoppen en gebrek aan uitlijning van knoppen in het inspreekscherm in verschillende stadia van het proces.

spraakinvoerscherm.jpg
Afbeelding met hulplijnen (rood) om de uitlijning in verschillende stadia te kunnen vergelijken.

Vooral de grote sprong van de grote knop voor het inspreken naar tijdens en na het inspreken.

Maar ook het formaat van de balk die verschijnt met terugkoppeling (dus de volume-indicatie en de resultaten tekst) in vergelijking met het formaat van de knoppen nadat de waarneming opgeslagen is (balk is hoger dan de knoppen).

Het zou wel erg fijn zijn als de ruimte voor die balk en knoppen al VOOR het inspreken gereserveerd is (de balk mogelijk al weergeven, eventueel zelfs nog met een tekst als "druk op onderstaande knop om in te spreken"... of gewoon leeg... wat je mooier vind...)



Wens:
Uitlijning in elke versie van het scherm uniform, zodat knoppen en balken niet verspringen van positie en grootte. En dus ruimte voor balk en knoppen alvast reserveren alvorens in te spreken.

Wens:
Ik gebruik spraakinvoer nogal vaak zonder naar mijn scherm te kijken (bijv. in de auto, of als ik door mijn telescoop aan het kijken ben) ondanks dat de knop om in te spreken nogal groot is, komt het soms wel eens voor dat ik mis klik (bij eerste invoer vaak eronder, omdat de knop dan veel hoger zit, na invoer vaak erboven omdat hij dus weer lager zit). Er is nog erg veel ruimte rondom de knop. Ik zou het erg fijn vinden als die knop gewoon alle overgebleven ruimte zou innemen (dus net zo breed als het grijze vak met soortinformatie en zo hoog als maximaal op het scherm past).

Wens:
(Mede) Door het verspringen van de inspreekknop (i.c.m. het feit dat ik dit scherm vaak zonder te kijken gebruik), is het mij al een aantal keer voorgekomen dat ik per ongeluk op het prullenbakje klikte, met als gevolg dat mijn laatste waarneming verwijderd werd. Ik zou het fijn vinden als verwijderen niet direct gebeurt, maar dat er een confirmatiescherm tussen zou zitten. "waarneming wordt verwijderd, weet je het zeker?" "ja"/"nee" (bij voorkeur ook met een auditieve notificatie).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op november 02, 2022, 15:25:20 PMHet is helaas een kort velddagje geworden maar ben in elk geval geen rare dingen tegengekomen. In het veld de update uitgevoerd van 9.0b100 naar 9.0b101 en ook dat leverde geen probleem op. Bij mij loopt alles nu soepel, "Spraak" test ik niet want dat heb ik nog nooit gebruikt. Zaterdag heb ik op zeker een wat langere velddag dus ga ik dan de app verder en uitgebreider testen.

 :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

@Stefan: ik reageer maandag inhoudelijk!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hoi Alex,

Zoals gezegd gisteren 5 november een wat langer velddagje gehad. Niet tegen onverklaarbare problemen die niet aan mijn eigen instellingen lagen aangelopen. Kaartwissel duurt gewoon iets langer maar daar hebben we het reeds over gehad. Verder loopt het soepel weg.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on