Glanskop?

Gestart door Geum rivale, oktober 17, 2022, 16:49:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Ze blijven lastig, ook om alle kenmerken op de foto te krijgen. Wat maken we hiervan?
Deze twee foto's op enkele tientallen meters van elkaar gemaakt, vermoedelijk dezelfde vogel(soort).
https://waarneming.nl/observation/257284846/.
datum: 2022-09-03
locatie: Kootwijk - Kootwijkerzand - Oost (GE)

foto's:

Kees van Reenen

OlivierO

Vragen over determinatie van vogels kan je beter hier stellen:

https://forum.waarneming.nl/index.php/board,13.0.html
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Matthijs Molenaar

Dit is al een subboard van het subboard 'Wat is dit voor vogel? / Determinatie', Olivier. Het blijft verwarrend!
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

OlivierO

Citaat van: Matthijs Molenaar op oktober 17, 2022, 17:22:43 PMDit is al een subboard van het subboard 'Wat is dit voor vogel? / Determinatie', Olivier. Het blijft verwarrend!

Vreemd. Volgens mij kwam ik dit topic tegen onder "waarnemingen.be".  :huh:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Citaat van: OlivierO op oktober 17, 2022, 20:04:17 PM
Citaat van: Matthijs Molenaar op oktober 17, 2022, 17:22:43 PMDit is al een subboard van het subboard 'Wat is dit voor vogel? / Determinatie', Olivier. Het blijft verwarrend!

Vreemd. Volgens mij kwam ik dit topic tegen onder "waarnemingen.be".  :huh:

Ik snap er niks van. Ik zie ook niet dat het topic eventueel verplaatst zou zijn.
Mijn excuses voor de verwarring alleszins, ik snap niet hoe ik hier toe kom.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Geum rivale

Laten we ervan uitgaan dat dit de juiste plek is voor deze vraag. Zijn er op de foto's dan aanwijzingen voor de juiste naam van de vogel?
Kees van Reenen

frankneijts

Citaat van: Geum rivale op november 18, 2022, 18:52:19 PMLaten we ervan uitgaan dat dit de juiste plek is voor deze vraag. Zijn er op de foto's dan aanwijzingen voor de juiste naam van de vogel?

Hoewel je er in geslaagd bent om met dat esdoornzaadje precies het meest cruciale kenmerk te verbergen (eventueel wit vlekje op bovensnavelbasis) is gelukkig het 'second best' kenmerk te zien: een 2-kleurige wang (voorste deel wit, achterste deel getint) en dus is dit vrijwel zeker n Glanskop..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'