Hoofdmenu

Beta-test ObsMapp 9.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 22, 2022, 08:27:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenverburg

Citeer
Zou opgelost moeten zijn in update 9.0b85 die zojuist beschikbaar is gekomen.

Nogmaals getest, de eerste poging werden 3 van de 11 waarnemingen geupload. De 8 resterende blijven nog mislukken. Heb weer logfiles gemaild.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: jeroenverburg op oktober 04, 2022, 18:48:24 PM
CiteerZou opgelost moeten zijn in update 9.0b85 die zojuist beschikbaar is gekomen.

Nogmaals getest, de eerste poging werden 3 van de 11 waarnemingen geupload. De 8 resterende blijven nog mislukken. Heb weer logfiles gemaild.

Met een beetje mazzel is het issue met de komende update 9.0b87 opgelost.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

+ en - knoppen om het aantal te wijzigen in het invoerscherm werken niet meer.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

#364
Citaat van: Maarten Hotting op oktober 06, 2022, 15:47:11 PM+ en - knoppen om het aantal te wijzigen in het invoerscherm werken niet meer.

Dank. Ik ga dat maandag oplossen.

-edit- super klein foutje, oplossing over een uur beschikbaar als Google meewerkt
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op oktober 06, 2022, 16:54:59 PM
Citaat van: Maarten Hotting op oktober 06, 2022, 15:47:11 PM+ en - knoppen om het aantal te wijzigen in het invoerscherm werken niet meer.

Dank. Ik ga dat maandag oplossen.

-edit- super klein foutje, oplossing over een uur beschikbaar als Google meewerkt

Helaas niet opgelost in 9.0b89

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

SlechtValk

Vier punten uit mijn koker:

  • Groot aantal suggesties in inspreekscherm
  • scherm blijft aan na uploaden
  • scherm gaat uit tijdens updaten soortenlijst, aanklikken naast melding, missende voortgangsindicatie
  • fout bij selecteren .map op sd-kaart

9.0b90
Ik zal mijn debuglog van vandaag per e-mail sturen ;)

Toelichting:

In het inspreekscherm:
Wanneer een deel van de naam niet verstaan wordt en een deel wel, wil de app een suggestie doen.
Wanneer het deel dat wel verstaan is echter heel algemeen is, duurt het heel lang voor de suggesties tevoorschijn komen, en komt er een soms haast oneindige lijst met suggesties (soms tientallen, zo niet honderden).

Bijv. bij inspreken van "kraai" (ik bedoelde "zwarte kraai", maar het eerste werd niet verstaan), of "uit" (ik bedoelde "tapuit", maar daarvan werd slechts het laatste deel verstaan).
Met name bij deze laatste, blijft de app minutenlang "denken" (zelfs zo lang dat Android de melding geeft dat de app niet meer reageert).

Ik denk dat het verstandig is om een maximum te stellen aan het aantal suggesties, wanneer het aantal suggesties dit maximum passeert er misschien iets van een melding moet komen dat het niet duidelijk was en om verduidelijking gevraagd wordt. Veel meer dan 10 (hoogstens 20) is vermoedelijk toch al niet zinvol, omdat het dan meer moeite kost om te zoeken in de lijst dan om opnieuw in te spreken, of tekstinvoer te gebruiken.

===================

Tijdens het uploaden van waarnemingen, wordt het scherm actief aan gehouden (voorkomen dat het scherm op schermbeveiliging/zwart/lockscherm gaat) omdat het proces anders niet doorgaat.
Echter bijft dit ook zo wanneer het uploaden afgerond is. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als het uploaden gewoon door gaat, ook als de schermbeveiliging inspringt... maar als dat echt niet mogelijk is, zou het wel weer fijn zijn als dit "aan houden" stopt, wanneer het uploaden klaar is.
Het is zonde dat dit aan blijft, tot je zelf op sluiten klikt, ook terwijl er niets meer gebeurt.

===================

Bij het updaten van soortenlijsten is het helaas het omgekeerde. Ook hier stopt het proces wanneer het scherm op zwart gaat, hier wordt het scherm (nog) niet aan gehouden.
Ook hier geldt natuurlijk, liever het proces laten doorlopen terwijl het scherm uit gaat... maar als het echt niet anders kan...

Tevens: tijdens dit updaten, als je (per ongeluk of opzettelijk) naast de melding dat hij bezig is klikt, stopt het proces. Graag alvorens te stoppen om bevestiging vragen. Of misschien nog handiger: helemaal niets doen bij naast het schermpje klikken, maar in plaats daarvan een "annuleer" knop toevoegen (om het wel mogelijk te houden om het proces te onderbreken).

Tevens tijdens het update-proces: er staat wel waar die mee bezig is, maar niet hoe lang dit nog gaat duren, of hoe ver die is. Bij de meeste andere processen waar gedownload wordt staat een voortgang (in percentage of in stuks), het zou fijn zijn als dat ook hier weergegeven wordt.

===================

Bij selectie van een .map voor kaartweergave die op een externe schijf (sd-kaart) staat, komt de volgende foutmelding in beeld: "Map (/storage/***pad***/***filename***.map) init error: uri".
Dit gebeurt ook als je de kaart-map op dat pad hebt ingesteld, en download door de app zelf laat doen.

Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

jeroenverburg

Citaat van: Alex Kwak op oktober 05, 2022, 16:52:07 PM
Citaat van: jeroenverburg op oktober 04, 2022, 18:48:24 PM
CiteerZou opgelost moeten zijn in update 9.0b85 die zojuist beschikbaar is gekomen.

Nogmaals getest, de eerste poging werden 3 van de 11 waarnemingen geupload. De 8 resterende blijven nog mislukken. Heb weer logfiles gemaild.

Met een beetje mazzel is het issue met de komende update 9.0b87 opgelost.

Helaas in 9.0b90 nog hetzelfde resultaat, zie nieuwe logfiles.

Maarten Hotting

Er gaat de laatste update vanalles mis met de standaardwaarde voor de methode en telmethode.
Bij de soortenlijst van één soortgroep lijkt het wel goed te gaan, maar bij gebruik van de verzamelgroep staat de methode en telmethode vaak op onbekend terwijl ik wel een afwijkende instelling heb gemaakt.
Groet,
Maarten

Jan Mudde

#369
Hallo Alex,

Gisteren een dagje het veld in geweest voor een korstmossenexcursie en geconstateerd dat er wel het één en ander niet helemaal soepel loopt in de laatste bêta-versie die ik geïnstalleerd heb. Omdat ik in het veld bezig was heb ik niet heel erg opgelet op hoe alle instellingen nu exact stonden want ik wilde gewoon even wat waarnemingen op kunnen slaan..... voor zover ik me weet te herinneren ben ik iig begonnen met op het invoerscherm de "Verzamelgroep" later kan ik dat gewijzigd hebben naar de soortgroep "Mossen en Korstmossen" en eventueel weer later terug naar "Verzamelgroep".

Wat opvalt is dat wanneer een soort geselecteerd wordt deze even in het "soortsinvoerveld" zichtbaar is maar na "opslaan" het invoerveld geheel leeg blijft. Na een reeks van waarnemingen ingevoerd te hebben ging ik naar de tegel "waarnemingen" en constateerde toen dat voor een deel van de ingevoerde waarnemingen in het overzicht geen soortsnamen weergegeven worden. Bij selectie van een individuele waarneming staat er wel een soortsnaam, Voorts loop ik tegen hetzelfde aan als Maarten Hotting.

Zojuist (vandaag zondag 9-10-2022 om 09:22 getracht mijn waarnemingen te uploaden. Uitsluitend de waarnemingen die in het overzicht onder de tegel "waarnemingen" met een soortsnaam zichtbaar zijn worden verwerkt. de waarnemingen zonder soortnaam daar mislukt de upload van.

Samsung Galaxy S20 FE 5G Android 12 Versie One UI 4.1 ObsMapp bêtaversie 9.0b89

Logfiles verzonden

Grtz,

Jan Mudde

Edit 09-10-2022 om 09:43; tot mijn stomme verbazing zijn de waarnemingen die in ObsMapp staan als "mislukt" en dus ook nog steeds op mijn telefoon staan, WEL geüpload en zijn met foto en al op waarneming.nl terug te vinden........

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

RutgerB

#370
Bij mij hetzelfde probleem: Na selectie van de soort blijft de in het scherm Nieuwe waarneming de blauwe balk leeg. Je kunt wel op opslaan drukken en de waarneming is dan ook onder de geselecteerde soort opgeslagen. In het scherm Overzicht staan dan 99% schijnbaar lege waarnemingen. Sedum 'Herbsfreude' was bijvoorbeeld wel weergegeven.

Het uploaden ging goed, maar het programma stopt met uploaden na 150-160 waarnemingen. 120 moest ik alsnog doen. Ik begrijp trouwens niet waarom gekozen is voor 'direct op de site'. In mijn geval moet ik een kwartier wachten voordat het is doorgestuurd en eerder duurde het een kwartier voordat het (nadat het luttele seconden duurde om het door te sturen) op de site te raadplegen was. Zeker als het programma kennelijk geen grote hoeveelheden aankan zou ik kiezen voor die seconden. Misschien kun je mensen laten kiezen? Direct op de site?  Ja/Nee.

Ik wil graag het verschil weten, zie ook eerder opmerking, tussen de instelling wel en niet 'Filter alleen op beginletters'. Ik zie in de soortkeuze niets wijzigen als ik het aanzet. Ik gaf eerder aan wat ik verwacht van 'Filter alleen op beginletters' en volgens mij is dat de logische betekenis van die keuze. Nu gebeurt er niet iets dat ik kan zien / begrijpen.

Ik heb als voorkeur Wetenschappelijke namen ingesteld en krijg nog steeds iedere soort die 2 of meer Nederlandse namen heeft, 2 of meer keer in de lijst te zien. Voorbeeld: Ik zie daar 2 keer Calamagrostis epigejos in staan. https://oudeversie.waarnemingen.be/soort/names/6500
Ik wil daar uiteraard maar 1 keer Calamagrostis epigejos zien staan.

Jan Mudde

Hallo Alex,

Iets wat niet zozeer iets met het functioneren van de nieuwe versie te maken heeft maar wel met de instellingen;

Ik voer zowel in Duitsland als in Nederland regelmatig waarnemingen in. Daarbij gaat het vaak om meerdere soortgroepen tegelijk op een dag. Ik gebruik dan ook graag de functie "Verzamelgroep". Wat me eerder nog niet opgevallen was maar ik nu als bijzonder irritant ervaar is dat het niet mogelijk lijkt te zijn om in één verzamelgroep alle gewenste soortenlijsten in te voeren maar dat dat per land/regio apart moet waarbij ik dan dus soortenlijsten min of meer dubbel moet downloaden en aanvinken per regio/land. Wanneer ik dan in het ene land een Verzamelgroep aanroep krijg ik met andere soorten/soortenlijsten te maken dan in het andere. Het is mij ook volstrekt onduidelijk welke soorten in de diverse soortenlijsten zitten; een soortenlijst als "vogels/Europa/Nederlands" bevat die alle Europese soorten en is deze dus 100% dekkend voor de soorten in NL??? Deze vraag geldt voor elke soortenlijst. Als dat zo is waarom is er dan niet de mogelijkheid om voor Europa de dekkende soortenlijsten te downloaden en instaleren en deze vervolgens binnen het gehele Europese grondgebied in een lijst "Verzamelgroep" op te nemen. Nu is daarvoor de enige mogelijkheid het kiezen voor "alle soorten" in het invoerveld met als gevolg dat het zoeken een eeuwigheid duurt en de keuze dan vaak is uit meerdere exact dezelfde soorten die uit de diverse soortenlijsten naar voren komen.

Ik hoop dat je een beetje wijs kunt worden uit de beschrijving van mijn probleem. Ik vind het best lastig om dit kort te omschrijven. ObsMapp wordt steeds uitgebreider en de mogelijkheden zijn mega!! Ik ben daar gemiddeld genomen heel blij mee maar het wordt wel steeds lastiger ( althans voor mij ) om de voor mij passende instellingen te vinden en te benutten.Ik laat me graag bijpraten en waar nodig bijscholen ;-)

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op oktober 06, 2022, 17:35:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 06, 2022, 16:54:59 PM
Citaat van: Maarten Hotting op oktober 06, 2022, 15:47:11 PM+ en - knoppen om het aantal te wijzigen in het invoerscherm werken niet meer.

Dank. Ik ga dat maandag oplossen.

-edit- super klein foutje, oplossing over een uur beschikbaar als Google meewerkt

Helaas niet opgelost in 9.0b89

Grtz, Jan

Ah, ik zie het: niet de knoppen in het invoerscherm zelf, maar de knoppen die je ziet als je op het aantal klikt. Wordt opgelost in de eerstkomende update.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 06, 2022, 18:29:12 PMIn het inspreekscherm:
Wanneer een deel van de naam niet verstaan wordt en een deel wel, wil de app een suggestie doen.
Wanneer het deel dat wel verstaan is echter heel algemeen is, duurt het heel lang voor de suggesties tevoorschijn komen, en komt er een soms haast oneindige lijst met suggesties (soms tientallen, zo niet honderden).

Goeie, ik sprak "uit" in, en inderdaad zoekt ObsMapp dan 'eeuwen' en vindt honderden treffers waar "uit" in voorkomt. Aantal wordt vanaf de volgende update gelimiteerd op 10.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 06, 2022, 18:29:12 PMTijdens het uploaden van waarnemingen, wordt het scherm actief aan gehouden (voorkomen dat het scherm op schermbeveiliging/zwart/lockscherm gaat) omdat het proces anders niet doorgaat.
Echter bijft dit ook zo wanneer het uploaden afgerond is. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als het uploaden gewoon door gaat, ook als de schermbeveiliging inspringt... maar als dat echt niet mogelijk is, zou het wel weer fijn zijn als dit "aan houden" stopt, wanneer het uploaden klaar is.

Gefixed in de eerstkomende update
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 06, 2022, 18:29:12 PMTijdens het uploaden van waarnemingen, wordt het scherm actief aan gehouden (voorkomen dat het scherm op schermbeveiliging/zwart/lockscherm gaat) omdat het proces anders niet doorgaat.
Echter bijft dit ook zo wanneer het uploaden afgerond is.

Bij het updaten van soortenlijsten is het helaas het omgekeerde. Ook hier stopt het proces wanneer het scherm op zwart gaat, hier wordt het scherm (nog) niet aan gehouden.

Beid opgelost in eerstkomende update
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 06, 2022, 18:29:12 PMBij selectie van een .map voor kaartweergave die op een externe schijf (sd-kaart) staat, komt de volgende foutmelding in beeld: "Map (/storage/***pad***/***filename***.map) init error: uri".
Dit gebeurt ook als je de kaart-map op dat pad hebt ingesteld, en download door de app zelf laat doen.

Ik kan dat niet reproduceren op Android 6, 11 en 12, maar ik heb geen Android 8-toestel.
Hou je die melding na opnieuw de mapfolder ingesteld te hebben?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 06, 2022, 18:29:12 PMTevens tijdens het update-proces: er staat wel waar die mee bezig is, maar niet hoe lang dit nog gaat duren, of hoe ver die is. Bij de meeste andere processen waar gedownload wordt staat een voortgang (in percentage of in stuks), het zou fijn zijn als dat ook hier weergegeven wordt.

Ooit...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: jeroenverburg op oktober 06, 2022, 18:51:16 PM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 05, 2022, 16:52:07 PM
Citaat van: jeroenverburg op oktober 04, 2022, 18:48:24 PM
CiteerZou opgelost moeten zijn in update 9.0b85 die zojuist beschikbaar is gekomen.

Nogmaals getest, de eerste poging werden 3 van de 11 waarnemingen geupload. De 8 resterende blijven nog mislukken. Heb weer logfiles gemaild.

Met een beetje mazzel is het issue met de komende update 9.0b87 opgelost.

Helaas in 9.0b90 nog hetzelfde resultaat, zie nieuwe logfiles.

Hmm, lastig. Maar wellicht dan alsnog opgelost in de komende update 9.0b91
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 08, 2022, 20:33:33 PMEr gaat de laatste update vanalles mis met de standaardwaarde voor de methode en telmethode.
Bij de soortenlijst van één soortgroep lijkt het wel goed te gaan, maar bij gebruik van de verzamelgroep staat de methode en telmethode vaak op onbekend terwijl ik wel een afwijkende instelling heb gemaakt.

Opgelost in eerstkomende update
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op oktober 09, 2022, 09:28:36 AMEdit 09-10-2022 om 09:43; tot mijn stomme verbazing zijn de waarnemingen die in ObsMapp staan als "mislukt" en dus ook nog steeds op mijn telefoon staan, WEL geüpload en zijn met foto en al op waarneming.nl terug te vinden........

Heb je daar een voorbeeld van, linkje naar Waarneming.nl/Observation.org?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op oktober 10, 2022, 11:34:47 AM
Citaat van: Jan Mudde op oktober 09, 2022, 09:28:36 AMEdit 09-10-2022 om 09:43; tot mijn stomme verbazing zijn de waarnemingen die in ObsMapp staan als "mislukt" en dus ook nog steeds op mijn telefoon staan, WEL geüpload en zijn met foto en al op waarneming.nl terug te vinden........

Heb je daar een voorbeeld van, linkje naar Waarneming.nl/Observation.org?

Hoi Alex,

Hier een aantal van de waarnemin gen die wel geüpload blijken te zijn maar nog steeds OOK op mijn telefoon in ObsMapp staan.

https://waarneming.nl/observation/256511616/
https://waarneming.nl/observation/256511625/
https://waarneming.nl/observation/256511698/
https://waarneming.nl/observation/256511704/

Betreft allemaal waarnemingen die onder de tegel "waarnemingen" geen soortnaam vertonen maar bij aanklikken wel. Allemaal aangemaakt op 2022-10-08 tussen 10:26:58 en 12:41:31. Ik heb de laatste 2 en de eerste 2 hier vermeld.

Grtz, Jan

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op oktober 10, 2022, 12:03:57 PMHier een aantal van de waarnemingen die wel geüpload blijken te zijn maar nog steeds OOK op mijn telefoon in ObsMapp staan.
Betreft allemaal waarnemingen die onder de tegel "waarnemingen" geen soortnaam vertonen maar bij aanklikken wel.

Dank, was even zoeken maar opgelost in de eerstkomende update.
Je moet wel zelf even handmatig de dubbele waarnemingen van je toestel verwijderen helaas.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op oktober 10, 2022, 15:44:56 PM
Citaat van: Jan Mudde op oktober 10, 2022, 12:03:57 PMHier een aantal van de waarnemingen die wel geüpload blijken te zijn maar nog steeds OOK op mijn telefoon in ObsMapp staan.
Betreft allemaal waarnemingen die onder de tegel "waarnemingen" geen soortnaam vertonen maar bij aanklikken wel.

Dank, was even zoeken maar opgelost in de eerstkomende update.
Je moet wel zelf even handmatig de dubbele waarnemingen van je toestel verwijderen helaas.


Hoi Alex,

Blij dat ik kon helpen met weer een bugje oplossen, zijn geen honderden waarnemingen dus verwijderen is zo gepiept!! keep up the good work ;-)!!!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Maarten Hotting

App crasht bij selectie van soort. Rapport gemaild
Groet,
Maarten

Jan Mudde

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 11, 2022, 11:32:53 AMApp crasht bij selectie van soort. Rapport gemaild
Klopt, hier zelfde ervaring. ff getest na melding van Maarten.
Logfiles krijg je zo.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Maarten Hotting

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 11, 2022, 11:32:53 AMApp crasht bij selectie van soort. Rapport gemaild
Resultaat is wel dat er geen invoer meer mogelijk is. Dus een snelle fix zou fijn zijn  ;D
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 11, 2022, 12:45:38 PM
Citaat van: Maarten Hotting op oktober 11, 2022, 11:32:53 AMApp crasht bij selectie van soort. Rapport gemaild
Resultaat is wel dat er geen invoer meer mogelijk is. Dus een snelle fix zou fijn zijn  ;D

En precies NU heb ik ruzie met Google die zojuist problemen heeft gezien met 7.39 van maaaaaaaanden geleden.
Die MOEST ik dus eerst oplossen.
Nu maar hopen dat update 9.0b93 nu wel snel approved wordt.
Soms heb ik een enorme hekel aan Google...  :-X
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

In update 9.0b95 zou alles weer moeten werken. Nu maar hopen dat Google meewerkt...  :-\

Wat nog fout gaat is dat de menu-icoontjes zijn vervanger door drie puntjes. Lijkt ook een Google-bug, ga ik nu mee bezig...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 11, 2022, 13:50:07 PMIn update 9.0b95 zou alles weer moeten werken. Nu maar hopen dat Google meewerkt...  :-\

Wat nog fout gaat is dat de menu-icoontjes zijn vervanger door drie puntjes. Lijkt ook een Google-bug, ga ik nu mee bezig...

De icoontje zijn opgelost in 9.0b96.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!