Afrikaanse Oehoe, Argentijnse Stekelstaart, ... op Belgische soortenlijst

Gestart door marcel234, augustus 31, 2022, 22:27:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel234

Citaat van: OlivierO op augustus 31, 2022, 22:04:20 PM
Citaat van: Jan Mudde op augustus 31, 2022, 21:34:33 PM
Citaat van: OlivierO op augustus 31, 2022, 20:14:18 PM
Dag Alex,

nu het iets of wat stabiel lijkt te zijn (dank voor het melden Marcel) heb ik de update ook gedaan. Niks verwijderd, gewoon via de link tester geworden en dan geupdate. Dat gaat allemaal goed.

Ik heb wat extra downloads gedaan, zoals ik daarvoor ook deed, en bij geluiden download hij precies ALLE soorten van de wereld, ondanks dat ik "Vogels (België)" heb geselecteerd. Afrikaanse Oehoe, Argentijnse Stekelstaart, ... lijken mij niet meteen op die Belgische lijst te staan, zelfs met inclusief exoten aangevinkt. Ik heb ook wel "Vogels (Wereld) in het drop down menu, maar dus niet geselecteerd.
Hoe werkt dat net? Of gaat daar toch iets mis?

Android 12, Samsung Galaxy S10.

Groeten!


Beste Olivier,


Net zelf even de soortgroeplijst "Vogels (België, Nederlands)" op mijn telefoon geïnstalleerd om het voor je uit te zoeken. De door jou genoemde soorten (en nog heel veel meer "uitheemse" soorten staan keurig in die lijst. Er is dus geen sprake van een out of bug in de programmatuur van de ObsMapp bêtaversie wat dit betreft.

Grtz, Jan

Dan is het toch een fout in de soortenlijst!? Het is mijn inzien niet logisch dat ik de genoemde soorten download als het de Belgische lijst zou zijn, los van exoten of niet.

Als iemand zich wil branden aan de soorten op de Belgische soortenlijst, dan kan dat hier: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,497137.msg2532749.html#msg2532749

hiskodevries

De belgische (en nederlandse) soortenlijsten binnen obsmapp en iobs wordt aangemaakt op basis van 'welke soorten zijn actief op die site'
klachten daarover bij de site beheerders
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0