Hoofdmenu

Beta-test ObsMapp 9.0

Gestart door Alex Kwak, augustus 22, 2022, 08:27:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Later vandaag komt de beta-versie van ObsMapp 9.0 beschikbaar. Deze versie is de afgelopen maand met succes intern getest, maar is uiteraard nog niet gegarandeerd stabiel.

Iedereen wordt uitgenodigd om de beta te testen.
Deelnemen kan via: https://play.google.com/apps/testing/org.obsmapp

De belangrijkste wijzigingen zijn:

  • Update to use the interfaces to the new Observation.org website
  • Use of new database for species and regions
  • Removed life list functionality
  • Removed 'unupload' functionality
  • Removed the option to show a message when certain types of sightings like sightings of injured animals are entered.
  • Removed support for ObsWatch
  • Removed the sending of an e-mail after uploading observations
  • Favorite species lists can now only contain one list per species group
  • Upload shows a progressbar, and can be stopped and resumed
  • Sightings are immediately visible on the website after the upload.

De eerste publieke beta is 9.0b19

Opmerkingen over de beta graag alleen in deze thread, en onder vermelding van Android- en ObsMapp-versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel234

#1
Ik heb mijn oude obsmaopp versie geupgrade naar 9.0b18 (11942) en kan geen enkele soort invoeren.
Mijn indruk is dat je de soortenlijst niet bij kan werken. Niet om bij te werken zegt ie..

Android 10, POCO X3 NFC

marcel234

#2
De beta 9.0b18 (11942) volledig deinstalleren en opnieuw installeren werkt blijkbaar wel.

'MP3 folder' kan ik niet selecteren of ik weet niet hoe ik dat moet doen.
'Kaarten folder' kan ik niet selecteren of ik weet niet hoe ik dat moet doen.

De tekst in de app en de daadwerkelijke downloadfolder komen iig niet overeen, maar dat dit niet lekker loopt had ik uit de opmerkingen in het forum al begrepen.

Alex Kwak

Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 10:24:57 AM
Ik heb  9.0b18 (11942) geinstalleerd en kan geen enkele soort invoeren.
Mijn indruk is dat je de soortenlijst niet bij kan werken.

Is dat na een update vanuit ObsMapp7, of een nieuwe installatie?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 10:32:39 AM
'MP3 folder' kan ik niet selecteren of ik weet niet hoe ik dat moet doen.
'Kaarten folder' kan ik niet selecteren of ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Dat kan uiteraard in de geavanceerde instellingen. Wat gaat daar mis?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel234

#5
Citaat van: Alex Kwak op augustus 22, 2022, 10:57:37 AM
Dat kan uiteraard in de geavanceerde instellingen. Wat gaat daar mis?
In Obsmapp 7 kun je twee puntjes selecteren en daarna kiezen uit een lijst met folders, in Obsmapp 9 kun je helemaal niks, alleen 'Selecteer deze folder'.
Als de startfolder hetzelfde is als in Obsmap 9 .../emulated/0, dan heb je hetzelfde probleem met Obsmap 7. Het probleem is dus niet uniek voor de nieuwe versie alleen is het me nog niet duidelijk hoe ik dat toen heb opgelost of dat het met een oudere Android versie wel werkt. 

Alex Kwak

Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 11:03:14 AM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 22, 2022, 10:57:37 AM
Dat kan uiteraard in de geavanceerde instellingen. Wat gaat daar mis?
In Obsmapp 7 kun je twee puntjes selecteren en daarna kiezen uit een lijst met folders, in Obsmapp 9 kun je helemaal niks, alleen 'Selecteer deze folder'.
Je moet echt wat duidelijker zijn. Je moet een folder voor kaarten of MP3 selecteren, en je meldt dat je de melding krijgt "Selecteer een folder". Lijkt me prima.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel234

Ik kan in Obmap 7 en in Obsmap 9 niet de folder kiezen waar mijn kaarten staan en niet de folder waar Hi-Q de recordings naar toe wegschrijft.
In de versie van Obsmap 7 die ik vanochtend had stonden die wel goed.
De vraag lijkt me waarom iets ervoorzorgt dat nu niet meer alle folders toont worden.

Alex Kwak

Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 11:45:41 AM
Ik kan in Obsmap 9 niet de folder kiezen waar mijn kaarten staan en niet de folder waar Hi-Q de recordings naar toe wegschrijft.

Je moet duidelijker zijn: wat gebeurt er, wat zie je, krijg je een foutmelding. Ik kan niet zien wat je doet!
Ook graag even aangeven welke Android-versie je gebruikt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel234

#9
Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 12:07:40 PM
Zit die situatie in een deadlock dan kan je er niets meer mee, want om een folder te kunnen selecteren moet er wel een folder zijn.
Is deze zin duidelijk?

Als je er in die situatie voor kiest om alle folders te tonen krijg je zoiets (screendump van Lowieke)
https://postimg.cc/870dngYw
maar er is recent blijkbaar voor gekozen omdat niet meer te doen.

Alex Kwak

Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 12:29:34 PM
Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 12:07:40 PM
Zit die situatie in een deadlock dan kan je er niets meer mee, want om een folder te kunnen selecteren moet er wel een folder zijn.
Is deze zin duidelijk?
:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

#11
Hallo Alex,

Ik kan bij de Instellingen > soortgroepinstellingen "Activiteiten, kleden, enz" bij Vogels geen telmethode meer ingeven. Als ik op "Telmethode" klik dan stopt de app. Overigens geldt dit voor alle soortgroepen ontdek ik nu.

Grtz Jan

Edit 22-08-2022 15:20

Ik loop er zojuist ook tegen aan dat ik niets meer kan invoeren. ook zijn er nergens op mijn telefoon de gedownloade OSM kaarten terug te vinden en kan ik die ook niet oproepen in het invoerscherm. Ga nu ObsMapp volledig de-instaleren, mijn telefoon opnieuw opstarten en dan ObsMapp opnieuw instaleren. Ik hou je op de hoogte Betreft overigens Samsung Galaxy S20FE (SM-G781B/DS)met Androidversie 12

1 Obsmapp volledig gewist
2 Telefoon geheel uitgezet
(5 minuten gewacht)
3 Telefoon opnieuw gestart
4 ObsMapp  beta 9.0b18 (11942) vanuit de PlayStore opnieuw geïnstalleerd
5 Aangemeld bij waarneming.nl/observation.org
6 alle aangevinkte soortenlijsten gedownload met in de header "Duitsland" en "Nederlands"
7 OSM kaart op aangeven van de app gedownload
8 invoerscherm opgestart > kaart opent met Google satellietkaarten > kaartype > Open Topo Map > krijg Open Topo Kaart te zien met linksonder een blokje met vergrootglaasje en tekst Open Street Map en rechtsonder "kaartgegevens openOpenTopoMap"
9 Koolmees ingevoerd en geüpload, gaat perfect.
10 OSM kaart NL gedownload en in centrum Zierikzee een Australische Bergeend ingevoerd als test. Ook dat gaat goed.

Wat gaat niet goed;

Ik zie nergens op mijn telefoon de gedownloade OSM kaarten van Duitsland en NL terug, er is zelfs nergens een map genaamd ObsMapp terug te vinden behalve bij mijn foto-opslag. Ik kan dan ook geen OSM kaarten kiezen in het invoerscherm en  in Instellingen > Geavanceerd > Locatieinstellingen>kaartenfolder krijg ik op mijn telefoon een scherm met daarin de mededeling "kan deze map niet gebruiken" kies een andere map om je privacy te beschermen" "Nieuwe Map" dat verder even niet gedaan want eerdere poging voor hernieuwd instaleren leidde ook tot niets. Hoop dat je er iets aan hebt. Lijkt hetzelfde probleem te zijn als dat van Marcel234

Grtz. Jan

Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Ik ga morgen kijken naar het probleem met het selecteren van paden voor MP3 en kaarten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op augustus 22, 2022, 14:35:10 PM
Ik kan bij de Instellingen > soortgroepinstellingen "Activiteiten, kleden, enz" bij Vogels geen telmethode meer ingeven. Als ik op "Telmethode" klik dan stopt de app. Overigens geldt dit voor alle soortgroepen ontdek ik nu.

Hallo Jan, gaat dit na je herinstallatie goed?
Zo nee, zou je me dan de logfiles kunnen sturen. Gaat het nu wel goed, dan zijn helaas de logfiles bij de de-installatie verdwenen :-(
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

#14
Citaat van: Alex Kwak op augustus 22, 2022, 16:26:03 PM
Citaat van: Jan Mudde op augustus 22, 2022, 14:35:10 PM
Ik kan bij de Instellingen > soortgroepinstellingen "Activiteiten, kleden, enz" bij Vogels geen telmethode meer ingeven. Als ik op "Telmethode" klik dan stopt de app. Overigens geldt dit voor alle soortgroepen ontdek ik nu.

Hallo Jan, gaat dit na je herinstallatie goed?
Zo nee, zou je me dan de logfiles kunnen sturen. Gaat het nu wel goed, dan zijn helaas de logfiles bij de de-installatie verdwenen :-(

Hallo Alex, nee helaas is dat ook nog steeds het geval bij alle soortgroepen. Je hebt e-mail met logfiles

Grtz. Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op augustus 22, 2022, 17:37:51 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 22, 2022, 16:26:03 PM
Citaat van: Jan Mudde op augustus 22, 2022, 14:35:10 PM
Ik kan bij de Instellingen > soortgroepinstellingen "Activiteiten, kleden, enz" bij Vogels geen telmethode meer ingeven. Als ik op "Telmethode" klik dan stopt de app. Overigens geldt dit voor alle soortgroepen ontdek ik nu.

Hallo Jan, gaat dit na je herinstallatie goed?
Zo nee, zou je me dan de logfiles kunnen sturen. Gaat het nu wel goed, dan zijn helaas de logfiles bij de de-installatie verdwenen :-(

Hallo Alex, nee helaas is dat ook nog steeds het geval bij alle soortgroepen. Je hebt e-mail met logfiles

Grtz. Jan

Bedankt voor de logfiles, maar ik zie daarin geen problemen met betrekking tot de selectie van de standaard-methodes.
Had je die wel juist uitgevoerd vlak voor het versturen van de logfiles?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op augustus 23, 2022, 09:19:31 AM
Citaat van: Jan Mudde op augustus 22, 2022, 17:37:51 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 22, 2022, 16:26:03 PM
Citaat van: Jan Mudde op augustus 22, 2022, 14:35:10 PM
Ik kan bij de Instellingen > soortgroepinstellingen "Activiteiten, kleden, enz" bij Vogels geen telmethode meer ingeven. Als ik op "Telmethode" klik dan stopt de app. Overigens geldt dit voor alle soortgroepen ontdek ik nu.

Hallo Jan, gaat dit na je herinstallatie goed?
Zo nee, zou je me dan de logfiles kunnen sturen. Gaat het nu wel goed, dan zijn helaas de logfiles bij de de-installatie verdwenen :-(

Hallo Alex, nee helaas is dat ook nog steeds het geval bij alle soortgroepen. Je hebt e-mail met logfiles

Grtz. Jan

Bedankt voor de logfiles, maar ik zie daarin geen problemen met betrekking tot de selectie van de standaard-methodes.
Had je die wel juist uitgevoerd vlak voor het versturen van de logfiles?

Ja, er net voor nog uitgeprobeerd met drie soortgroepen. Geeft niet ik ga het nu nog een keer doen en stuur je dan direct de logfiles. Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Hoi Alex,

Zojuist voor elke soortgroep getracht de telmethode te kiezen in het menu Instellingen, soortgroepinstellingen, activiteiten, kleden enz. Lukt voor geen enkele soortgroep. Meestal keert de app terug in het instellingenmenu en soms sluit ie geheel af. Er staat ook niets onder de tekst "Telmethode" in het vakje waar dat bij de andere instelling altijd een tekst bevat. Meestal "onbekend" omdat ik nog niets aangepast heb t.o.v. de default instelling na download en installatie van de betaversie.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op augustus 22, 2022, 11:53:30 AM
Citaat van: marcel234 op augustus 22, 2022, 11:45:41 AM
Ik kan in Obsmap 9 niet de folder kiezen waar mijn kaarten staan en niet de folder waar Hi-Q de recordings naar toe wegschrijft.

Je moet duidelijker zijn: wat gebeurt er, wat zie je, krijg je een foutmelding. Ik kan niet zien wat je doet!
Ook graag even aangeven welke Android-versie je gebruikt.

Marcel, ik moet nog weten welke Android-versie je toestel heeft.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op augustus 23, 2022, 09:24:14 AM
Ja, er net voor nog uitgeprobeerd met drie soortgroepen. Geeft niet ik ga het nu nog een keer doen en stuur je dan direct de logfiles. Grtz, Jan

Wederom dank, maar helaas meldt de logfile helemaal niets.
Dat wordt dus het betere zoek- en speurwerk...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op augustus 23, 2022, 10:02:04 AM
Citaat van: Jan Mudde op augustus 23, 2022, 09:24:14 AM
Ja, er net voor nog uitgeprobeerd met drie soortgroepen. Geeft niet ik ga het nu nog een keer doen en stuur je dan direct de logfiles. Grtz, Jan

Wederom dank, maar helaas meldt de logfile helemaal niets.
Dat wordt dus het betere zoek- en speurwerk...

Succes!!!
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Zojuist update 9.0b21 in Google Play gezet. Die zou over een paar uur beschikbaar moeten zijn.
Hierin is opgelost:
- ontbrekende offline (OSM) kaarten
- fout bij selecteren default telmethode
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Melding van Dirk/Wespenbuizerd, gekopieerd uit het oude beta-forum:

Citeer
in de jongste versie 9.0b18 verspringt na invoer van enkele waarnemingen met de 'favorieten' als aangegeven soortgroep, de soortgroep automatisch naar de soortgroep van de laatst ingevoerde soort. Ik veronderstel dat dit niet de bedoeling is.
In vorige versies bleef de aangegeven soortgroep 'verzamelgroep' staan tot die werd gewijzigd naar een andere soortgroep vb. Vogels en dus niet automatisch of ongevraagd.

Dat is inderdaad onjuist gedrag, ga ik naar kijken
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op augustus 23, 2022, 10:55:28 AM
Melding van Dirk/Wespenbuizerd, gekopieerd uit het oude beta-forum:

Citeer
in de jongste versie 9.0b18 verspringt na invoer van enkele waarnemingen met de 'favorieten' als aangegeven soortgroep, de soortgroep automatisch naar de soortgroep van de laatst ingevoerde soort. Ik veronderstel dat dit niet de bedoeling is.
In vorige versies bleef de aangegeven soortgroep 'verzamelgroep' staan tot die werd gewijzigd naar een andere soortgroep vb. Vogels en dus niet automatisch of ongevraagd.

Dat is inderdaad onjuist gedrag, ga ik naar kijken

Gefixed in update 9.0b22, zojuist in Google Play gezet. Is beschikbaar over enkele uren
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Dag Alex,

snap ik het goed dat je niet 7 en 9 beta tegelijk op je smartphone kan hebben? Ik wil wel mee testen, maar liever niet als dat verhindert dat ik met versie 7 kan werken.

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op augustus 23, 2022, 11:57:39 AM
snap ik het goed dat je niet 7 en 9 beta tegelijk op je smartphone kan hebben?

Dat klopt helaas
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op augustus 23, 2022, 10:52:30 AM
Zojuist update 9.0b21 in Google Play gezet. Die zou over een paar uur beschikbaar moeten zijn.
Hierin is opgelost:
- ontbrekende offline (OSM) kaarten
- fout bij selecteren default telmethode

Hoi Alex,

Zojuist alle eerdere versies van ObsMapp van de telefoon verwijderd, telefoon volledig uitgezet en weer aangezet, ObsMapp versie 9 ob22 geïnstalleerd, aangemeld bij waarneming.nl, soortgroepen gedownload, en de rest van het "verplichte menu" ;-) doorlopen. OSM Duitsland gedownload.

Eerder genoemde problemen zijn opgelost! Dank!

Echter nu loop ik tegen weer een ander dingetje aan;

Instellingen > Soortgroepinstellingen > Activiteiten, kleden enz. > Vogels > Soortnaam
Ik kies voor "beide namen"  helaas verschijnen dan, wanneer ik een waarneming wil invoeren in het invoerscherm, alleen de wetenschappelijke namen. Kies ik vervolgens, om het uit te proberen voor de optie "één naam" verschjnt wel keurig de lijst met louter de NL namen. Datzelfde gebeurd met meerdere soortgroepen.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: marcel234 op augustus 23, 2022, 11:17:20 AM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 23, 2022, 10:00:20 AM
Marcel, ik moet nog weten welke Android-versie je toestel heeft.

Android 10

Ik heb in update 9.0b23 een testje gemaakt. Marcel, zou je kunnen controleren of de kaarten-folder (dus NIET de MP3's) nu selecteerbaar is onder Android 10?
Ik heb zelf testtoestellen met Android 6, 11 en 12. Dus Android 10 is voor mij nu even niet of nauwelijks testbaar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op augustus 23, 2022, 13:03:37 PM
Eerder genoemde problemen zijn opgelost! Dank!

:duim:

Citaat van: Jan Mudde op augustus 23, 2022, 13:03:37 PM
Echter nu loop ik tegen weer een ander dingetje aan;

Instellingen > Soortgroepinstellingen > Activiteiten, kleden enz. > Vogels > Soortnaam
Ik kies voor "beide namen"  helaas verschijnen dan, wanneer ik een waarneming wil invoeren in het invoerscherm, alleen de wetenschappelijke namen. Kies ik vervolgens, om het uit te proberen voor de optie "één naam" verschjnt wel keurig de lijst met louter de NL namen. Datzelfde gebeurd met meerdere soortgroepen.

Ok, dank, ga ik naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op augustus 23, 2022, 13:08:55 PM
Citaat van: Jan Mudde op augustus 23, 2022, 13:03:37 PM
Echter nu loop ik tegen weer een ander dingetje aan;

Instellingen > Soortgroepinstellingen > Activiteiten, kleden enz. > Vogels > Soortnaam
Ik kies voor "beide namen"  helaas verschijnen dan, wanneer ik een waarneming wil invoeren in het invoerscherm, alleen de wetenschappelijke namen. Kies ik vervolgens, om het uit te proberen voor de optie "één naam" verschjnt wel keurig de lijst met louter de NL namen. Datzelfde gebeurd met meerdere soortgroepen.

Ok, dank, ga ik naar kijken.

Opgelost in update 9.0b24
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!