Hoofdmenu

Uploaden extreem traag

Gestart door migratorius, juli 23, 2022, 19:03:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

migratorius

De laatste weken gaat het uploaden ontzettend langzaam (zelfs met heel weinig waarnemingen).
Vandaag verdwenen ook drie foto's (gelukkig had ik er weinig gemaakt, want ik sla ze niet meer op – dat kan ik dus beter weer veranderen!)

JanHein

Jan Mudde

Citaat van: migratorius op juli 23, 2022, 19:03:56 PM
De laatste weken gaat het uploaden ontzettend langzaam (zelfs met heel weinig waarnemingen).
Vandaag verdwenen ook drie foto's (gelukkig had ik er weinig gemaakt, want ik sla ze niet meer op – dat kan ik dus beter weer veranderen!)

JanHein

Hallo Jan Hein,

Kan het zijn dat dat het aan jouw toestel/internetverbinding ligt? Net drie weken in Engeland doorgebracht en mij viel het juist op dat het uploaden van waarnemingen (meesten zelfs met één of meerdere foto's) best wel snel ging zelfs bij trage WiFi-netwerken.

Grtz,

Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Ik upload veel waarnemingen met foto's en ondervind geen traagheid.
Maar de eerste interne tests van ObsMapp9 zijn begonnen en daarbij is o.a. de upload via een andere interface naar de site.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

migratorius

Ik ben 11 minuten bezig geweest om twee bestanden zonder foto te uploaden. Met andere apps merk ik niets van traagheid.
Wellciht is de foutmelding die ik vandaag twee keer kreeg behulpzaam.

JanHein

Alex Kwak

Citaat van: migratorius op juli 24, 2022, 17:06:54 PM
Ik ben 11 minuten bezig geweest om twee bestanden zonder foto te uploaden.

Ergens tussen jouw toestel en Waarneming.nl treedt vertraging op. Aangezien er niet massaal melden binnen komen zal dat ergens n jouw stukje zitten.
Telefoon al een keer (echt) uit en aan gezet?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

migratorius

Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2022, 07:46:41 AM
Citaat van: migratorius op juli 24, 2022, 17:06:54 PM
Ik ben 11 minuten bezig geweest om twee bestanden zonder foto te uploaden.

Ergens tussen jouw toestel en Waarneming.nl treedt vertraging op. Aangezien er niet massaal melden binnen komen zal dat ergens n jouw stukje zitten.
Telefoon al een keer (echt) uit en aan gezet?!
Dat doe ik (bijna) elke nacht.

JanHein

Alex Kwak

Citaat van: migratorius op juli 25, 2022, 07:59:38 AM
Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2022, 07:46:41 AM
Citaat van: migratorius op juli 24, 2022, 17:06:54 PM
Ik ben 11 minuten bezig geweest om twee bestanden zonder foto te uploaden.

Ergens tussen jouw toestel en Waarneming.nl treedt vertraging op. Aangezien er niet massaal melden binnen komen zal dat ergens n jouw stukje zitten.
Telefoon al een keer (echt) uit en aan gezet?!
Dat doe ik (bijna) elke nacht.

JanHein

Echt uit?! Of alleen het scherm uit met de aan/uit-knop? Oftewel, aan/uit-knop ingedrukt houden tot een melding komt en dan kiezen voor 'uitzetten' of 'herstarten'.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

migratorius

Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2022, 08:02:25 AM
Citaat van: migratorius op juli 25, 2022, 07:59:38 AM
Citaat van: Alex Kwak op juli 25, 2022, 07:46:41 AM
Citaat van: migratorius op juli 24, 2022, 17:06:54 PM
Ik ben 11 minuten bezig geweest om twee bestanden zonder foto te uploaden.

Ergens tussen jouw toestel en Waarneming.nl treedt vertraging op. Aangezien er niet massaal melden binnen komen zal dat ergens n jouw stukje zitten.
Telefoon al een keer (echt) uit en aan gezet?!
Dat doe ik (bijna) elke nacht.

JanHein

Echt uit?! Of alleen het scherm uit met de aan/uit-knop? Oftewel, aan/uit-knop ingedrukt houden tot een melding komt en dan kiezen voor 'uitzetten' of 'herstarten'.
Echt uit.

JanHein

migratorius

Nou, ik heb de reden gevonden! Alleen de oplossing niet.

Op de een of andere manier blokkeert mijn wifi de verbinding met observation.org. Uploaden zonder wifi gaat zonder problemen.
Ik wilde gisteren via mijn telefoon een waarneming direct op observation.org invoeren (om te weten wat voor lieveheersbeestje ik meegevoerd had) en dat lukte ook niet via de wifi.
En ja: die heb ik ook wel eens uit- en weer aangezet...

Dus het ligt NIET aan de app.

JanHein

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hallo Alex,

Het gaat nu goed met het meegeven van de nauwkeurigheid echter het wisselen tussen kaarttypen gaat nu extreem veel trager dan voorheen. Neemt soms meerdere minuten in beslag. Zowel het aanroepen van het keuzemenu "kaarttype" als het kunnen kiezen van een andere kaart als het vervolgens tonen van die geselecteerde andere kaart duurt minuten en lukt soms zelfs in het geheel niet. Nu op dit moment ben ik al een aantal minuten bezig om de kaart van OSM NL via OSM D naar Google satelietkaarten te krijgen. Voorheen was dit secondenwerk. Heb de telefoon al geheel afgesloten en opnieuw opgestart. Heb alleen ObsMapp nog niet opnieuw geïnstalleerd omdat weer alles instellen me nu even te veel werk is. Logbestanden verzend ik met een paar minuten.

Samsung Galaxy S20 FE 5G en ObsMapp bêta 9.0b98 (12686)

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on