NIA-suggestie van de dag

Gestart door RutgerB, augustus 14, 2021, 16:17:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

RutgerB

Of zoiets

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Kleine klaver - Trifolium dubium met 94.6% zekerheid.
Huidige soort is Boterbloem spec. - Ranunculus spec..


RutgerB

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Amerikaanse vogelkers - Prunus serotina (99.8%)!


frkvh

When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

RutgerB

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Zeepkruid - Saponaria officinalis met 97.8% zekerheid.
Huidige soort is Oleander - Nerium oleander.


RutgerB

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Echte valeriaan - Valeriana officinalis met 98.4% zekerheid.
Huidige soort is Kruisjesbloem - Phuopsis stylosa.


RutgerB

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Japanse duizendknoop - Fallopia japonica met 97.6% zekerheid.
Huidige soort is Geitenbaard - Aruncus dioicus.


frkvh

IJsplantje - automatisch goedgekeurd  :huh:

When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

frkvh

When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

RutgerB

#248
Citaat van: frkvh op juli 12, 2022, 16:24:38 PM
IJsplantje - automatisch goedgekeurd  :huh:
Automatische goedkeuring is voor mij een fijne hulp bij het handmatig valideren, niet meer en niet minder.. Mijn streven is dan ook ze allemaal alsnog na te lopen. Omdat 99% met grofweg 80% of meer juist is, gaat dat relatief snel.

Hier een automatisch goedgekeurde Reuzenberenklauw
CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Reuzenberenklauw - Heracleum mantegazzianum met 99.4% zekerheid.
Huidige soort is Hortensia spec. - Hydrangea spec..


RutgerB

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Doornappel - Datura stramonium met 99.8% zekerheid.
Huidige soort is Nachtschadefamilie - Solanaceae spec..


RutgerB

#250
Dit is wel wat verwarrend voor de gebruikers..

CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Lange tongorchis - Serapias vomeracea (75.1%). Probeer de foto bij te snijden.


en dan
CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Slangenkruid - Echium vulgare (36.3%). Probeer de foto bij te snijden.


of
CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Kruipend zenegroen - Ajuga reptans (35.9%). Probeer de foto bij te snijden.

frkvh

3 mogelijkheden en de juiste oplossing wordt niet eens gesuggereerd...  :rolleye:
When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

RutgerB

Ik vind vooral het wel constante
CiteerProbeer de foto bij te snijden.
hilarisch. Die foto's zijn prima!  Pl@ntnet lust er wel pap van.

Een nieuwe NIA-suggestie van de dag :

CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Bolrapunzel - Phyteuma orbiculare (54.6%). Probeer de foto bij te snijden.


Datura

Citaat van: Rutger Barendse op juli 15, 2022, 11:33:12 AM
Ik vind vooral het wel constante
CiteerProbeer de foto bij te snijden.
hilarisch. Die foto's zijn prima!  Pl@ntnet lust er wel pap van.


Inderdaad, het hersenloze standaard 'probeer de foto bij te snijden' is op zichzelf al hilarisch. Misschien een idee hier een aantal alternatieve teksten voor dat deel aan te geven (is in zekere zin ook een NIA-suggestie van de dag, dus kan wel hier toch?). Mijn suggesties

- Probeer de foto uit te zoomen
- Probeer de foto opnieuw te maken
- Probeer de telefoon op zijn kop te houden
- Probeer niet vier keer praktisch dezelfde foto voor te leggen
- Probeer het later nog een keer
- Probeer een telefoon met betere camera aan te schaffen
- Probeer de app te verwijderen
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

lukasverboom

- Probeer de telefoon stil te houden
- Probeer op het object zelf scherp te stellen
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

RutgerB

#255
 - Probeer een andere app als jouw perfecte foto geen goed resultaat geeft...

Hier nog zo'n mooie collectie prima foto's met diverse namen en standaardaanbevelingen. Voor iemand die van cijfers houdt; We hebben reeds tegen de 300 Hydrangea specs afgewezen.

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Japanse spirea - Spiraea japonica met 99.7% zekerheid.


CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Boerenjasmijn spec. - Philadelphus spec. (58.8%). Probeer de foto bij te snijden.


CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Aardaker - Lathyrus tuberosus (26.0%). Probeer de foto bij te snijden.


CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Vleeskleurige orchis - Dactylorhiza incarnata (18.9%). Probeer de foto bij te snijden.


CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Sering - Syringa vulgaris (57.3%). Probeer de foto bij te snijden.


CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Reuzenbalsemien - Impatiens glandulifera (34.7%). Probeer de foto bij te snijden.


CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Gewone vlier - Sambucus nigra met 91.6% zekerheid.
Huidige soort is Hortensia spec. - Hydrangea spec..


etc. etc. etc.

Datura

Dat NIA zo'n hekel aan Hortensia's heeft dat hij die niet als uitkomst wil geven, spreekt dan wel voor hem :)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RutgerB

Citaat van: Datura op juli 15, 2022, 19:44:24 PM
Dat NIA zo'n hekel aan Hortensia's heeft dat hij die niet als uitkomst wil geven, spreekt dan wel voor hem :)

Ja, je moet het altijd het vanuit een positieve kant benaderen!

Hier nog een autogekeurde:

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Slaapbol - Papaver somniferum (96.9%)!

RutgerB

Nog een opmerkelijke vergissing (en goedkeuring van de voorspelling):

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Sporkehout - Frangula alnus met 95.4% zekerheid.

Huidige soort is Zwarte els - Alnus glutinosa.


RutgerB

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Zwart tandzaad - Bidens frondosa met 97.7% zekerheid.
Huidige soort is Kerria - Kerria japonica.


RutgerB

Grappig welke kant je nog op kunt met Madeliefjes  :blink:  Om het maar niet over niet bloeiende te hebben..

CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Zomerfijnstraal - Erigeron annuus (57.4%). Probeer de foto bij te snijden.


CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Muurfijnstraal - Erigeron karvinskianus (71.4%). Probeer de foto bij te snijden.

frkvh

Dat 'waarnemers' een madeliefje niet herkennen vind ik eigenlijk erger dan dat nia het niet kan...
When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

gbeersma

Ze hebben NIA eerst nodig voordat ze zover komen om zelf te weten wat een madeliefje is.  ;)
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

marcel234

Ik vroeg me al af waarom dit topic naar 'Praat maar raak' is verplaatst maar na de laatste twee reactie gelezen te hebben begrijp ik waarom.

gbeersma

Dit topic is bedoeld als grappig (zie de eerste post van Rutger) en hoort eigenlijk al van het begin in 'Praat maar raak' thuis. Bovendien had mijn opmerking wel degelijk een serieuze ondertoon: voor jullie is het natuurlijk onbegrijpelijk dat iemand een madeliefje niet zou kennen, maar er bestaan genoeg mensen die hier echt NIA voor nodig hebben.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

RutgerB

Ik zie dat het topic een nieuwe thuisbasis heeft. Mij prima. Ik hou het bij het posten van 'raar' benoemde planten, maar aan anderen: 'Post maar raak'.  ;D


RutgerB

Overigens is het aantal echt gekke waarnemingen nog steeds aanzienlijk, maar probeerde ik wat variatie in het thema aan te brengen.

Terug naar de keukentafel:

CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Groot glaskruid - Parietaria officinalis (87.7%). Probeer de foto bij te snijden.


RutgerB

Deze heeft geen water nodig..

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Taxus - Taxus baccata (96.5%)!

lukasverboom

Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

tekenaar

De beeldherkenning zou zowieso nooit meer dan 90% zekerheid mogen geven, als signaal naar waarnemers dat ze zelf moeten (blijven) nadenken ...
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/