Dwergmeeuw? (2 verschillende waarnemingen)

Gestart door Gijs21, mei 15, 2022, 22:21:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gijs21

Afgelopen week zag ik op twee verschillende locaties een dwergmeeuw, tenminste dat vermoed ik. Iedere keer als ik een dwergmeeuw invoer dan wordt de foto niet beoordeeld dus ik weet het niet zeker. Daarom vraag ik het hier.

https://waarneming.nl/observation/240893911/

https://waarneming.nl/observation/241301385/

jeroen vinke

De foto wordt wel beoordeeld, maar niet automatisch. Daar gaat soms wat langer overheen dan een paar dagen.
Gebrek aan zwarte vingertoppen duidt inderdaad op dwergmeeuw.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Matthijs Molenaar

Dit lijken mij toch eerder twee Kokmeeuwen. Ik zie geen zwarte ondervleugels  :huh:
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

jeroen vinke

Daar heb je een punt. Die bovenste foto is misschien wel zo vaag dat handpennen niet duidelijk vastgelegd zijn, maar bij de onderste zijn er toch echt geen zwarte handpennen? Of ben ik nu gek.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Gijs21

Bij de bovenste zie ik ook geen zwarte handpennen. Het is geen heel scherpe foto maar meeuwenkenners zouden het toch moeten kunnen beoordelen..

mjh

De bovenste foto toont een duidelijk contrast tussen de buitenste witte handpennen en de binnenste grijzere. Ook zijn de topjes van de pennen zwart. Dit is precies het vleugel patroon van een kokmeeuw (de bovenvleugel toont dus niet zoveel zwart)

Bij de tweede foto zie je een donkere rand achter de vleugel en ook wat zwart op de staart. Dat wijst op een 2kj kokmeeuw. Bij een dwergmeeuw is deze achterrand juist lichter.
Met vriendelijke groet, Michiel

Gijs21


Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Gijs21

Citaat van: Rob Koelman op mei 30, 2022, 19:40:45 PM
De waarnemingen zijn verwijderd. ???

Ja kokmeeuwen zie je iedere dag wel en wie zit er te wachten op een waarneming van een kokmeeuw met een slechte foto  :huh:

Lisette

Citaat van: Gijs21 op mei 31, 2022, 10:05:11 AM
Citaat van: Rob Koelman op mei 30, 2022, 19:40:45 PM
De waarnemingen zijn verwijderd. ???

Ja kokmeeuwen zie je iedere dag wel en wie zit er te wachten op een waarneming van een kokmeeuw met een slechte foto  :huh:

Als vergelijkingsmateriaal om van te leren? Ik maak zelf ook wel foto's van meeuwen, vooral juveniele, ik kom er dan achter dat het "maar" zilvermeeuwen zijn, soms ook met slechte foto's, maar op die manier leg ik wel m'n eigen bibliotheek met geïdentificeerde meeuwenfoto's aan. Komt heel handig van pas bij toekomstige determinatievragen.