Zou dit een Kranswier kunnen zijn?

Gestart door phegi, februari 19, 2022, 17:10:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

phegi

Deze draden trof ik op vochtige, voedselrijke grond waar veel Gewoon krulmos stond (Woudse Bos). Zou dit een Kranswier kunnen zijn? De foto is niet goed genoeg om de soort te kunnen herkennen denk ik.
groeten,

Peter

www.phegi.com

marcel123

Ik denk van niet, maar heb je een betere foto?
Kranswieren groeien onder water en als dat water droogvalt worden kranswieren veel bleker/wit.

phegi

Ik heb nog geen betere foto, hoop het binnenkort terug te vinden en dan een goede foto te maken. Het was daar overigens wel erg nat.
groeten,

Peter

www.phegi.com

Datura

Hier zie ik ook geen Kranswier in. Ik vind het het meest op draadalg lijken, iets Spirogyra-achtigs?
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

phegi

Nog even een foto onder de binoculair gemaakt
groeten,

Peter

www.phegi.com

marcel234

Misschien een Callitriche. Kun je ook een steeltje los fotograferen?

phegi

Dit ligt op de grond en niet in het water, kan het dan een kroos zijn? Eén takje wordt wel ingewikkeld maar ik kan het proberen.
groeten,

Peter

www.phegi.com

marcel234

Zijn het tegenover elkaar staande bladeren in paren of staan de bladeren in kransen?

phegi

Nog geprobeerd meer foto's te maken maar ik ben niet goed in dat gefriemel. Echte blaadjes zie ik praktisch niet hoewel op de eerste foto een krans van blaadjes te zien lijkt. Wel zie ik veel van die ronde blaasjes langs de stengel zoals op de tweede foto.
groeten,

Peter

www.phegi.com

Datura

Lijkt mij nog steeds een alg (geen kranswier en geen Sterrenkroos)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Pluijm

Zulke matjes misschien een Vaucheria, veel soorten.
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm

phegi

Bedankt voor alle reacties, niet erg dat het onduidelijk blijft wat het is. Overigens vergat ik te vertellen dat er op die plek bagger uit de sloot op de kant is gezet. Mogelijk dus iets uit het water.
groeten,

Peter

www.phegi.com