Hoofdmenu

Welke pop?

Gestart door jonas D, februari 05, 2022, 21:01:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

jonas D

Hallo,
Bij het leegmaken van de vogelnestkasten kwam ik deze pop tegen in een nestkast. Heeft iemand een idee welke soort en wat ik er best mee doe?
Groeten,
Jonas

Rayan Majoor

Lindepijlstaart?
Als je d'r in leven wilt houden kan je d'r het beste in een (deels geopend) bakje met aarde buiten neer zetten op een plek waar ze droog staat een niet door bijvoorbeeld vogels gevonden kan worden
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jonas D

Ondiep in een bakje grond zetten? Is enkele gaatjes prikken ook voldoende om er lucht in te houden? Enig idee wanneer ik resultaat mag verwachten?
Groeten,
Jonas

Rayan Majoor

Ik leg ze meestal gewoon op de grond, maar ietsjes begraven kan ook gewoon (dan kan je minder goed zien hoe het met de pop gaat, maar ligt ie wel op een meer beschutte en gebufferde plek).

Gaatjes prikken kan uiteraard ook, het bakje open zetten was meer met het idee dat je misschien niet elke dag zou kijken en de vlinder dan niet onnodig opgesloten zit (zeker bij een soort als de lindepijlstaart die geen voedsel op kan nemen beetje jammer als hun beperkte levensduur dan zo doorgebracht wordt).

Trouwens wel ook handig om er wat dingen zoals stevige takjes of stukken schors in te doen waar de vlinder op kan kruipen als ie uitgekomen is

Wanneer je de vlinder precies kan verwachten hangt af van de temperatuur en lichtintensiteit waar je de pop neerzet... maar op de site van de vlinderstichting kan je bijvoorbeeld kijken wanneer normaal gesproken de vliegtijd begint, rond die tijd kan je dan ook de vlinder verwachten
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl