Henia vesuviana nee => Bruine aardkruiper - Geophilus carpophagus

Gestart door Josee, januari 29, 2022, 21:33:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Maar ik acht de kans dat het klopt gering  B)
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/187564051/.
2 Breedkopaardkruiper - Henia vesuviana imago, overwinterend, gezien
datum: 2020-03-31
locatie: Rotterdam - Oude Noorden (ZH)

foto's:


°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

mberg

Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging

Josee

Als het Henia vesuviana was geweest, was er vast al wel op gereageerd... alhoewel er liggen wel bergen werk hier. Maar ik ben blij dat er toch een naam aan deze duizendpoten valt te geven. Hartelijk dank. Ik pas het aan. Fijne werkweek gewenst.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Fijn om te kunnen archiveren, dus heel fijn als deze goedgekeurd kan worden  :blink:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Henri van Dodeweerd

Je kunt deze toch al archiveren, Josee? Matty heeft hier al aangegeven dat de soort klopt. Dan hoef je niet meer te twijfelen en kun je in je persoonlijke archieven deze veilig wegzetten.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Josee

Dat is natuurlijk ook zo.. het is mijn gewoonte pas weg te zetten bij daadwerkelijke  :right:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

jck

Zo veel geduld heb ik niet. :blink:  Ik heb nog 80 foto's uit 2012 die niet beoordeeld zijn en nog eens 100 uit 2013. En dan maar zwijgen over de jaren sindsdien. Een  :right:  is wel leuk maar ik kan er wel zonder. De toenemende druk op de admins sinds de invoering van Obsidentify zal ook een werking  hebben op de snelheid waarmee de  :right:  :right:  verschijnen.

James

Frank van de Putte

Eind van het jaar zitten we bij de "geleedpotigen overig" op een achterstand van zo'n 350 duizend fotowaarnemingen, dat is 100 duizend meer dan een jaar geleden.

Denk dat we zo'n 10 extra (actieve) validatoren nodig zouden hebben om dat weg te werken en bij te houden, en die zijn lastig te vinden. Kortom de kans dat een waarneming binnen deze groep wordt gevalideerd is niet zo groot, iets van 25% denk ik.
Groetjes,

Frank van de Putte

Josee

De enorme toename van waarnemingen heeft natuurlijk ook grote voordelen, maar dit voordeel kent zijn nadeel voor validatoren en voor  :right:  :right: -tjes fetisjisten zoals ik  ;D
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers