Hoofdmenu

Ooievaarsring DIYO

Gestart door Gerard Beck, januari 15, 2022, 15:05:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Beck

Kan iemand mij vertellen waar deze vandaan komt https://waarneming.nl/observation/232339975/

Groeten Gerard Beck

Matthijs Molenaar

Dag Gerard,

Die kun je hier melden, dan krijg je als het goed is de informatie van de vogel. Het is in het Engels, maar je kunt het prima in Translate zetten.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Jeroen Nagtegaal

Je doelt denk op die witte ring. Heb je daar een grotere foto van, ik vermoed dat er nog een teken op staat.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Matthijs Molenaar

Als Gerard die andere ring ook af kan lezen, dan heeft hij gelijk informatie van een tweede beest!
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Gerard Beck

Citaat van: Matthijs Molenaar op januari 18, 2022, 09:44:39 AM
Als Gerard die andere ring ook af kan lezen, dan heeft hij gelijk informatie van een tweede beest!
Dat was NLA 4E911

Gerard Beck

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 18, 2022, 09:13:15 AM
Je doelt denk op die witte ring. Heb je daar een grotere foto van, ik vermoed dat er nog een teken op staat.
Staan 4 tekens op

Gerard Beck

Citaat van: Matthijs Molenaar op januari 15, 2022, 17:15:15 PM
Dag Gerard,

Die kun je hier melden, dan krijg je als het goed is de informatie van de vogel. Het is in het Engels, maar je kunt het prima in Translate zetten.
Ik kwam in Spanje uit nog niks terug gehoord :-(

Cygnus

Volgens mij is het dit project: https://cr-birding.org/node/3582

De inscriptie voor de streep (bar) is volgens mij een 0 en niet een D. Volgens het overzicht worden de vogels van dit project geringd aan de linker tibia, terwijl de vogel op de foto rechts is geringd. Ik weet uit ervaring dat het bij sommige projecten soms voorkomt dat de vogel toch aan de andere poot worden geringd. Ook wordt de letter I niet gebruikt, dus de kans is groot dat het een 1 moet zijn. De juiste code zou dan moeten zijn 0|1Y0

Ik zou de waarneming naar Spanje sturen (inclusief de foto's), hopelijk kunnen zij zeggen of dit een vogel van hun project is. 
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Oenanthe

Ik zie twee geringde ooievaars. De ene heeft een zwarte ELSA ring met nummer NLA 4E911. Dat is een reguliere Nederlandse ring die je gewoon kunt melden op https://griel.nl/. De andere ooievaar draagt een kleurring maar die kan ik met geen mogelijkheid ontcijferen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jeroen Nagtegaal

De juiste code van die witte moet zijn: 0|1V0. Melden kan dan via anillamientoebd@ebd.csic.es. De vogel is in 2018 in Spanje geringd
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Beck

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 26, 2022, 10:49:36 AM
De juiste code van die witte moet zijn: 0|1V0. Melden kan dan via anillamientoebd@ebd.csic.es. De vogel is in 2018 in Spanje geringd
Dankje  :duim:

Gerard Beck

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 26, 2022, 10:49:36 AM
De juiste code van die witte moet zijn: 0|1V0. Melden kan dan via anillamientoebd@ebd.csic.es. De vogel is in 2018 in Spanje geringd
;D
Observador: ghbeck
- Datos de la observaci?n :
Fecha observaci?n    01/01/2022
C?digo anilla    0|1V0
Material    PVC
Especies    Ciconia ciconia
Clase de marcaje    Anilla
Color de la anilla    Blanco
Color de la inscripci?n    Negro
Lugar    No indica