beoordeling geluiden zoogdieren

Gestart door gcusters, november 25, 2021, 13:38:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

gcusters

Ik zie dat al mijn waarnemingen van vossen waarbij ik een geluidsopname heb toegevoegd de status (nog) niet te beoordelen hebben gekregen. Dit is op 28/10 gebeurt binnen enkele minuten zodat ik niet de indruk heb dat de geluiden beoordeeld zijn maar dat alleen de status van de waarneming aangepast is.
(nog) niet te beoordelen
Ik heb er absoluut geen probleem mee als geluiden bij zoogdieren niet beoordeeld worden door wat voor reden dan ook maar vind het raar als iemand de moeite neemt om de status aan te passen naar (nog) niet te beoordelen, wat bij bijvoorbeeld vogels alleen gebeurt als niet (helemaal) zeker is wat er op de opname staat.
Ik ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachte/reden is.

Blijkbaar kunnen ze wel beoordeeld worden want er zijn wel enkele goedgekeurde geluidswaarnemingen.

mvg
Geert

peterv

Citaat van: gcusters op november 25, 2021, 13:38:48 PM
Ik zie dat al mijn waarnemingen van vossen waarbij ik een geluidsopname heb toegevoegd de status (nog) niet te beoordelen hebben gekregen. Dit is op 28/10 gebeurt binnen enkele minuten zodat ik niet de indruk heb dat de geluiden beoordeeld zijn maar dat alleen de status van de waarneming aangepast is.
(nog) niet te beoordelen
Ik heb er absoluut geen probleem mee als geluiden bij zoogdieren niet beoordeeld worden door wat voor reden dan ook maar vind het raar als iemand de moeite neemt om de status aan te passen naar (nog) niet te beoordelen, wat bij bijvoorbeeld vogels alleen gebeurt als niet (helemaal) zeker is wat er op de opname staat.
Ik ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachte/reden is.

Blijkbaar kunnen ze wel beoordeeld worden want er zijn wel enkele goedgekeurde geluidswaarnemingen.

mvg
Geert
Mee eens, bij dierensporen zie ik vaak hetzelfde gebeuren. Punt is dat de betreffende validator dan niet de kennis in huis heeft om zo'n geluid of spoor te kunnen beoordelen. Dat wil niet zeggen dat de documentatie niet te beoordelen zou zijn door mensen die er wel verstand van hebben. Het zou beter zijn als een validator zaken waar hij/zij geen verstand van heeft gewoon laat liggen op 'niet onderzocht'. De aanduiding 'niet te beoordelen' is een kwalificatie voor onvoldoende toereikende documentatie. Nu zegt het waarschijnlijk meer over de betrokken validator dan over de waarneming.
Peter Venema