Hoofdmenu

doodgereden Das?

Gestart door Geum rivale, november 16, 2021, 15:54:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Ik zou graag willen weten welk dier dit geweest is. Voor een kat veel te groot, zie de witte strepen. Kleuren lijken te passen op Das, maar diagnostische kenmerken zijn niet of nauwelijks zichtbaar. Anders zou het een hond geweest moeten zijn, maar die zie je ook zelden zo plat.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/229433878/.
datum: 2021-11-16
locatie: Lunteren - Nieuwenhuizerweg / Schansweg e.o. (GE)

foto's:


Kees van Reenen

Rob Koelman

#1
Citaat van: Geum rivale op november 16, 2021, 15:54:34 PMIk zou graag willen weten welk dier dit geweest is. Voor een kat veel te groot, zie de witte strepen. ...

Ik zou toch gaan voor een cyper-kleurige huiskat. Dergelijke uitgesmeerde 'roadpizza's' / 'tapijtjes' suggereren al snel een groter dier dan het in werkelijkheid was.

Hieronder een uitsnede van de tweede foto waarop de typische 'kattenkop', inclusief 'cyperse streping', goed te zien is. Ook zijn nog 2 'witte sokjes' te zien, eveneens veelvuldig voorkomend bij huiskatten.

Met vriendelijke groet, Rob

Geum rivale

Ik zeg niet dat je ongelijk heb, maar ik heb heel wat doodgereden katten gezien, beduidend kleiner dan dit beest.
Kees van Reenen

Douwe van der Ploeg

Dan zal 't een dikke kat zijn geweest.
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Citaat van: Douwe van der Ploeg op november 16, 2021, 22:09:21 PMDan zal 't een dikke kat zijn geweest.

Dikke kat + dikke auto's = dikke plak...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

Geum rivale

Dan houden we 't daarop. Bedankt.
Toch weer een dikke kat minder, dan.
Kees van Reenen