Hoofdmenu

Geringde meeuw

Gestart door KNEUT, augustus 03, 2021, 08:50:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

KNEUT

Goedemorgen in mijn tuin zat een geringde meeuw met zwarte en blauwe ring en ijzer nummerring met nummer 5502774 (locatie Schiedam  postcode 3112PJ )
Ik heb hem gevangen en bij het water gezet zijn vleugels lijken in orde maar als hij wil proberen een aanloop te nemen valt hij voorover.
Dieren ambulance gebeld deze komen  over een uur.

Kan deze meeuw gemeld worden dank u

mvg Ruben

Jeroen Nagtegaal

Die is geringd door Roland-Jan Buijs, je kan hem mailen via ring@buijsecoconsult.nl.

Voor een volgende keer kan het handig zijn om de vogel na het vangen in een doos te plaatsen, dat scheelt twee vangacties (en twee keer stress voor de vogel).
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

KNEUT

Nou ik heb katten thuis en dier is niet gestresst, ik ben meer gestresst dat er nog steeds geen dierenambulance beschikbaar is, ik betaal mijn donaties op dierenlot stop daar ook gelijk mee je mag toch wel na een uur verwachten dat ze er zijn.

En bedankt voor de tip ik ga hem mailen.

KNEUT

Dierenambulance heeft hem net opgehaald, vleugels zijn goed hij was erg mager...en wordt naar vogelklas Karel schot gebracht....mensen waren zo aardig ik ga wel weer donataie betalen  ;D

KNEUT

Ik heb ook antwoord van het ringen :
Age & sexe : > 4 cy female
Ringing date : 18-5-2014
Ringing place : Europoort (Dintelhaven), Zuid-Holland, NL

Jeroen Nagtegaal

Mooi dat het opgelost is en dat ze goede zorg krijgt. Veel van de dierenambulances draaien hoofdzakelijk op vrijwilligers, van de donaties kunnen de kosten voor materialen, vervoer en tijdelijke huisvesting betaald worden. Het is dus altijd wat kunst en vliegwerk voor ze, zeker in het broedseizoen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com