wanneer wordt locatie toegekend.

Gestart door rapunzel, juni 15, 2021, 19:21:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

rapunzel

Geacht forum,

Soms maak ik binnen in huis in een loeppotje een foto van een onbekend insect. Als het resultaat overeen komt met mijn vermoedens en de app 100% zekerheid geeft voer ik de waarneming in.
Daarvoor ga ik naar buiten naar de plek waar ik het dier gevangen heb. Welke locatie komt bij de waarneming te staan ? Die van mijn woonkamer of de buitenlocatie waar ik de waarneming heb geupload.
Gr.
Koos
Koos Ballintijn

Martijn van Sluijs

#1
Bij ObsIdentify wordt de locatie gebruikt die in de metadata van de foto te vinden is. Dat wil zeggen, de locatie waar de GPS module dacht dat de telefoon zich bevond tijdens het maken van de foto. Als ik de tekst goed begrijp betekent dat in dit geval de locatie binnenshuis. De locatie waar op 'bewaar' gedrukt wordt doet er niet toe.
Vriendelijke groeten,
Martijn

rapunzel

Hi Martijn,
Helder. Dank je. Wel iets waar je op moet letten als je een dier mee naar huis neemt voor determinatie en daar een foto maakt voor Obsidentify.
Met vriendelijke groet,
Koos
Koos Ballintijn

Martijn van Sluijs

Dan is het aan te raden om ObsMapp of iObs te gebruiken. Daar kan ook de beeldherkenning gebruikt worden, en is het daarnaast ook mogelijk om de locatie te wijzigen. Anders is het natuurlijk ook nog altijd mogelijk om de locatie op de website te wijzigen na invoer.
Vriendelijke groeten,
Martijn

rapunzel

Het aantrekkelijke van Obsidentify is zijn eenvoud en snelheid. Dat is handig als je tussen het inventariseren van planten door snel even een onbekende ongewervelde wilt determineren en invoeren.
Niet eerst op Obsmapp de juiste soortgroep moeten bedenken en instellen en dan je "prooi" kwijt zijn  ;-)
M.vr.gr.
Koos
Koos Ballintijn

hiskodevries

CiteerNiet eerst op Obsmapp de juiste soortgroep moeten bedenken
Dat is niet zo. open Obsmapp, open een foto , druk op [id] als een soort wordt gevonden accepteer je die, de rest wordt al ingevuld.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rapunzel

Koos Ballintijn

marijn

Of druk na het bewaren in ObsIdentify op 'Bekijk op website', dan kun je de waarneming direct in vol ornaat zien en bewerken. Werkt fijn en snel.
Marijn Prins

rapunzel

Koos Ballintijn