Hoofdmenu

Groenling met ring

Gestart door LN, juni 15, 2021, 16:41:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

LN

Groenling man met ring. Vorig jaar maart zelfde individu gezien, dus min. 3kj.
Onder ringnr. 2 regels tekst.
Paar foto's ==>

Edit: inmiddels foto's beter bestudeerd, het blijkt een Belgische ring.
Eerste regel bevat "Museum" en 2e regel bevat "1000 Brussel"

De code begint met "59V" na de - overigens forse - spleet en er komt "02989" in voor (rechtstreeks afgelezen, op deze foto's niet echt goed te zien). Hoeveel cijfers en letters er moeten zijn heb ik nog niet achterhaald.

HarryK

Je hebt hem compleet  :duim:
Als je hem in Nederland hebt gezien dan kun je de ring invoeren op griel.nl
Groet,
Harry

LN

Aha - dankjewel, dan ga ik 'm invoeren. Vorig jaar ook een tijdje gepuzzeld, was nogal schuw, hij hoort ook niet bij de locale Groenlingen, dus had maar paar dagen tijd. Wel grappig dat-ie dan nu in juni weer terug is.
Ik ga 'm invoeren (hoop dat ik dan niet zoals vorige keer met een Belgische ring weer meer dan een jaar op antwoord moet wachten ...).

HarryK

Ga er maar vanuit dat je lang moet wachten. Belgiƫ is niet zo ver weg, maar het lijkt soms wel alsof terugmeldingen via Australiƫ verstuurd worden... :-\
Groet,
Harry

LN

Per postduif, no less  :rolleye:?
(Onze nieuwe Belgische Steenuilvrouw was al voor de 2e keer aan 't broeden eer de ringgegevens terugkwamen  :huh: )   

LN

Reactie gehad op 29 juni uit Brussel: ringnr. inderdaad compleet, fiche wordt opgestuurd. (Vast niet met duif,want die kan die 70 km sneller overbruggen  :huh:.)