Bewaar functie melding werkt niet meer. Ingeven waarneming lukt niet meer

Gestart door apopost, september 01, 2019, 18:54:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

apopost

HELP!!  Ik gebruik iPhone 6!
De iObs app functie : Bewaar doet het sinds enkele weken niet meer.
Al twee of drie keer heb Waarneming gemaild en advies gekregen oa: Instellingen  en dan  Locatie aanzetten.
Deze staat op : Bij gebruik (andere keuze: nooit wordt niet gebruikt)

Al mijn andere app's werken goed op deze iPhone 6.

Oorzaak na bestudering iPhone is niet bekend. herinstallatie van de app helpt ook niet.

Ik ben ingelogd. Heb het programma al gereset. Ik weet het niet meer.

Kan ik met de bouwer of ontwerper mailen/ chatten over dit probleem?? Ik wil graag die app gebruiken en herstellen. Wellicht weet de ontwerper waar mogelijk iets niet goed zou zijn ingesteld of aangevinkt.

Moet voorkeuren : Waarschuwing voor vastgezette tijd uit staan??
Mobiele data is in de app aangevinkt.

Hoe los ik dit op??
DANK

Peter Post

Sjaak Schilperoort

Beste Peter, vervelend dat iObs niet goed werkt voor je. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat er precies niet goed werkt. Wat bedoel je met "Bewaar doet het niet meer"? Wat gaat er fout?

Als je kiest voor "Menu/Voeg toe" en je gaat dan naar de kaart (positieknop midden bovenaan), zie je dan je eigen positie in beeld? Welke coördinaten en precisie wordt rechts onderaan weergegeven?

apopost

ja, mijn thuislocatie.
MetWifi en zonder wifi kan ik vanuit mijn thuislocatie (53.197 5.540 +/- 65) kan ik invoeren en bewaren en versturen. Het bewaren lukt niet ergens anders. Druppel is rood. Hele iPhone imiddels gekontroleerd (locatie/privacy/resetten etc). Bewaren wordt gebolkkeerd door de (rode)locatiedruppel.
Marcel Smitse van Smitse Apple Computers (06) 46 05 65 37‬) is langgewenst en krijgt het probleem niet opgelost. Je kunt hem bellen. Het enige dat mogelijk nog kan is een nieuwe iPhone kopen en stap voor stap opbouwen .Er vanuitgaande dat de Bug in de I`phoen zou kunnen zitten.

Dus: Thuislocatie: invoeren en bewaren en verzenden: met wifi zonder wifi: geen probleem.
Elders blokkade. Heb 3 weken geleden wachtwoord aangepast: relatie?? Heb oude wachtwoord weer terug gezet. Helpt niet,
DANK voor de hulp.
Wellicht begrijpt Marcel beter het probleem

Sjaak Schilperoort

Citaat van: Sjaak Schilperoort op september 01, 2019, 20:57:42 PM
Als je kiest voor "Menu/Voeg toe" en je gaat dan naar de kaart (positieknop midden bovenaan), zie je dan je eigen positie in beeld? Welke coördinaten en precisie wordt rechts onderaan weergegeven?
Peter, kun je hier nog antwoord op geven?

apopost

Ja mijn eigen locatie, thuis locatie
Op andere plekken ver weg nog steeds mijn thuislocatie weergegeven

Kan alleen waarnemingen ingeven als ik op Mijn Locatie druk en de Locatie dan verander naar de actuele locatie

DANK voor de bemoeienis

Peter Post

apopost

LS

Probleem opgelost:kost een paar centen.
Nieuwe iPhone 8 gekocht en opnieuw iPhone geïnstalleerd.

Obs app werkt nu wel. Geen software blokkade meer

Hopelijk blijft het zo
vr gr
Peter Post

Sjaak Schilperoort

Da's goed nieuws! Bedankt ook voor het melden. Ik ben wel benieuwd wat er met de iPhone6 aan de hand is. Als ik hem een keer kan lenen om dit te checken, graag!

Sven_76

Beste Sjaak,

met jouw goedvinden heropen ik dit topic omdat ik sinds een week hetzelfde probleem ervaar. In het iObs scherm "voeg toe" staat de toets "bewaar" rechtsonderin zo'n 90% van de tijd uitgegrijsd waardoor ik geen waarnemingen in het veld kan opslaan. Heel soms (10% van de gevallen) is de toets groen en werkt het wel. Ik heb een IPhone 6 en aan de instellingen van de app heb ik nooit iets aangepast, voor zover ik me kan herinneren. Tot een paar weken terug had ik nergens problemen mee. Het lijkt erop dat het iets met de GPS is, want als ik op het locatiesymbool druk bovenin beeld, kreeg ik ook mijn locatie in het veld niet te zien. Thuis met wifi werkt het wel altijd. Ik snap er geen snars van.

Heb jij wellicht suggesties wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen? Hartelijk dank alvast.
Mvg
sven
Mijn blog over vlinderen: https://redadmiralsite.wordpress.com/

Sjaak Schilperoort

Beste Sven,

Dat klinkt toch heel erg als een issue met jouw phone, zoals ook bij de vorige melder het geval was, en niet een probleem in iObs. Wat bijvoorbeeld zou kunnen is dat de interne GPS-antenne een slecht of los contact heeft. Dan werkt locatiebepaling via GPS niet goed, en via Wifi wel. Je zou voor de zekerheid een reset van de netwerk settings kunnen proberen, om uit te sluiten dat het een software-probleem is.

Groeten, Sjaak.

Sven_76

Beste Sjaak,

dank voor de tip dat het de GPS kan zijn. Na wat googelen heb ik het schuifje voor Locatievoorzieningen uitgezet, daarna de telefoon opnieuw opgestart en Locatievoorzieningen opnieuw aangezet. Het probleem lijkt nu opgelost.
Met vriendelijke groet,
Sven
Mijn blog over vlinderen: https://redadmiralsite.wordpress.com/


Eduard Leinwand

volgens mij heb ik hetzelfde probleem op de iphone 5, zie mijn bericht van zojuist. je kunt "bewaar" niet aanklikken. ik zal jouw oplossing ook uitproberen.
mvg
eduard

Andre321

Ik moest vandaag ook vaak wachten op een GPS fix. Afsluiten en weer opstarten hielp vaak. Het kan niet zo zijn dat vandaag de satelieten wat ongunstig staan ?
Nu heeft deze andere iphone6 (in bezit sinds sept2019) ook vaak problemen met reageren. Als ik het scherm uitzet en weer aanzet werkt het altijd weer. Iemand enig idee wat dat kan zijn ?
Het scherm reageer niet. Met de powerknop doe ik het scherm op zwart. Met de powerknop doe ik het scherm weer aan en dan reageert iObs gewoon weer (op het toetstenbord).

Eduard Leinwand

heb de oplossing uitgeprobeerd en helpt niet. iobs werkt in het merendeel van de gevallen niet. nu weer alles uit het hoofd achteraf met niet precieze locaties :-(

Andre321

#14
Sinds een maand, sinds april 2020 heb ik geen problemen met een GPSfix/bewaren dicht bij huis..maar iets verder weg is het wel een ramp om met de iphone6 in te voeren en duurt het erg lang (zeker minuten) voordat ik een fix krijg. Maps.me en Google Maps hebben veel minder problemen.
Met de oude versie van iObs had ik volgens mij heel erg weinig problemen (geen problemen??).
iOS12.4

Als ik bij Instellingen->Privacy->Locatievoorzieningen->Systeem wat uitvink is dat dan handig



Eduard Leinwand

met mijn nieuwe iphone 10 heb ik het probleem ook niet meer, iphone 5 werd waarschijnlijk niet ondersteund, wel een dure grap om een nieuwe telefoon te kopen door gebrek aan ondersteuning van iobs :-)

Sjaak Schilperoort

Citaat van: Eduard Leinwand op april 17, 2021, 14:41:37 PM
met mijn nieuwe iphone 10 heb ik het probleem ook niet meer, iphone 5 werd waarschijnlijk niet ondersteund, wel een dure grap om een nieuwe telefoon te kopen door gebrek aan ondersteuning van iobs :-)

Problemen met GPS-ontvangst kunnen veroorzaakt worden door mechanische defecten van de phone. Het ligt in ieder geval niet aan de versie. iObs vereist iOS 9.0 en werkt dus vanaf iPhone 4S. Er zijn nog altijd actieve iObs-gebruikers met een iPhone 4S. Dit model kost tegenwoordig enkele tientjes.