Onbekend dier

Gestart door jongves, december 27, 2020, 17:11:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

jongves

Hallo allemaal,

Ik heb nu drie keer op een aantal weken tijd 's nachts een dier héél luid horen roepen. Ik dacht aan een uil en luisterde naar de uilengeluiden op de site van Natuurpunt. Het leek, dacht ik, nog het meest op de kerkuil. Maar nadat we het geluid op kerstavond opnamen was ik niet meer zo zeker. Nu kreeg ik een reactie van iemand die uitsluit dat het om een kerkuil gaat. Hij dacht dat het misschien om een zoogdier ging. Ik voeg de link naar het geluidsfragment hier toe:

https://1drv.ms/u/s!AuV5bFcgKqRgwi5ytSMtQ9Nlo-1P?e=1jk8vH

Ik heb het dit nog nooit waargenomen en we wonen hier toch al meer dan tien jaar.
Het geluidsfragment is helaas niet heel duidelijk want opgenomen met de gsm, in het echt was het echt héél luid en duidelijk (véél luider dan bijvoorbeeld de bosuil, die we hier ook af en toe horen) en kwam van ongeveer 150m ver vermoed ik.
Alvast bedankt voor de tips!

Mvg
Esther

PS: Het gaat voor alle duidelijkheid om de zich herhalende roep op 0.05 sec en op 0.55 sec.

klaasdebus


jongves

Een ree? Die komen hier normaal gezien niet voor, maar ik ga het eens opzoeken. Bedankt voor de tip!

jongves

Dat is het inderdaad. Super! Dat zou ik nu nooit gedacht hebben. Toch iets heel anders dan een kerkuil  ;D