Soort verschijnt niet in zoekvenster/soortvenster

Gestart door Han.orama, oktober 05, 2020, 10:18:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

Han.orama

Hallo,

Ik wou net een eerder ingegeven waarneming aanpassen van "lassus lanio" naar "lassus scutellaris" maar kon deze soort niet selecteren in het soortvenster. Ook via het zoekvenster vind ik geen van beide lassus. Enkel bij uploaden van een foto verschijnen ze bij de mogelijke opties en kan ik selecteren. Dit lijkt me een bug.

Groetjes,
Hanneke

Han.orama

#1
Opgelost! (Aangezien ik mijn post niet kan verwijderen...) Beetje gĂȘnant, maar ik blijk al die tijd de "I" voor een "l" te hebben aanzien. Het moet dus Iassus zijn. Enkel een bug van de goedaardige soort dus 😏

Morten

Wat hierbij had geholpen is weet hebben van de opbouw van een wetenschappelijke naam.  :blink:
Het eerste deel (de algemene geslachtsnaam) begint altijd met een hoofdletter en het tweede (de specifieke soort binnen het geslacht) begint met een kleine letter.
Groet, Morten


Henri van Dodeweerd

Citaat van: Han.orama op oktober 05, 2020, 10:25:41 AM
Opgelost! (Aangezien ik mijn post niet kan verwijderen...) Beetje gĂȘnant, maar ik blijk al die tijd de "I" voor een "l" te hebben aanzien. Het moet dus Iassus zijn. Enkel een bug van de goedaardige soort dus 😏

Is mij ook wel eens overkomen hoor ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Han.orama

Dat is een tip die 'k niet meer ga vergeten, Morten!  :blink: