Aziatische Wespendief of toch een arend soort?

Gestart door Richard Bruins, juli 20, 2020, 11:50:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

Richard Bruins

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/195998864/.
1 Wespendief - Pernis apivorus overvliegend, gezien
datum: 2020-07-12
locatie: Ootmarsum - Ottershagen (OV)

foto's:


Ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden. Mijns inziens een arend soort, kruizing Aziatische wespendief? of juv lammergier ik tel namelijk 6 pennen..... Het was er lastig te zien vloog ver weg.

OJGoreng

Ik zie niets verkeerds voor Europese (nou ja Afroeuraziatische, feitelijk) wespendief. Ruigaten in de hand kunnen veroorzaken dat je meer (of minder, afhankelijk van welke veer er ontbreekt) vingers ziet; een gat naast een 'normale' veer kan die veer een vinger doen lijken.
Met vriendelijke groet, Zainal

frankneijts

Citaat van: OJGoreng op juli 20, 2020, 16:16:36 PM
Ik zie niets verkeerds voor Europese (nou ja Afroeuraziatische, feitelijk) wespendief. Ruigaten in de hand kunnen veroorzaken dat je meer (of minder, afhankelijk van welke veer er ontbreekt) vingers ziet; een gat naast een 'normale' veer kan die veer een vinger doen lijken.

:duim:
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Richard Bruins

 :lol: daar was ik nooit zelf op gekomen. Dacht even dat ik wat bijzonders op de plaat had. Bedankt OJGoreng! Weer wat bij geleerd.

OJGoreng

Citaat van: Richard Bruins op juli 21, 2020, 00:10:34 AM
Dacht even dat ik wat bijzonders op de plaat had.

Nou ja, heel makkelijk op de foto te krijgen zijn ze meestal niet, trektelposten op strategische plekken daargelaten. De meeste mensen zijn dolblij met een wespendief op de foto (al ben ik wellicht wat gebiased).
Met vriendelijke groet, Zainal