Validatie waarneming verdwijnt na plaatsen bericht

Gestart door Flo, juni 25, 2020, 16:42:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Flo

Hallo,

regelmatig wordt er een waarneming van mij goedgekeurd, maar ik bemerk dat als ik een vraag stel aan de expert (op de waarneming) nadat de waarneming goedgekeurd is, deze goedkeuring weg is.

Ik vermoed dat nog anderen dit al gezien hebben, maar is dit geen "bug" die uit het systeem kan gehaald worden?

Persoonlijk vind ik het nogal jammer dat een goedkeuring verdwijnt bij het stellen van een vraag (nu besef ik ook wel dat doorgaans de expert deze terug op ok zet na het beantwoorden van mijn vraag, maar het lijkt me een nogal bizarre situatie).


Indien dit het verkeerde subforum is.... mag mijn vraag verplaatst worden.

Flo

gbeersma

Waarschijnlijk zorgt elke aanpassing van de waarneming (het kan bijv. ook een toevoeging van een foto zijn, of extra informatie) ervoor dat de validator opnieuw naar de waarneming moet kijken en hem eventueel opnieuw moet goedkeuren. De waarneming is denk ik ook niet bedoeld om vragen te stellen, daarvoor is dit forum.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Flo

Citaat van: gbeersma op juni 25, 2020, 17:32:35 PM
Waarschijnlijk zorgt elke aanpassing van de waarneming (het kan bijv. ook een toevoeging van een foto zijn, of extra informatie) ervoor dat de validator opnieuw naar de waarneming moet kijken en hem eventueel opnieuw moet goedkeuren. De waarneming is denk ik ook niet bedoeld om vragen te stellen, daarvoor is dit forum.
Akkoord, dat het forum misschien meestal gebruikt wordt, maar ik heb al een paar keer interessante info verkregen via de expert op een waarneming (waar ik dan een vraag op stelde en die dan beantwoord werd).
Of bv. ook zoals jij  aangeeft: als je nog (betere) foto's toevoegt...

Ik vind het toch een merkwaardig iets.
Eens gevalideerd, zou dit toch moeten blijven staan gewoon.
Flo

gbeersma

Citaat van: Flo op juni 25, 2020, 19:40:25 PM
ik heb al een paar keer interessante info verkregen via de expert op een waarneming

Daar hebben alle forumlezers dan niets aan gehad, dat is dan toch zonde?
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

lukasverboom

Citaat van: Flo op juni 25, 2020, 19:40:25 PM
Ik vind het toch een merkwaardig iets.
Eens gevalideerd, zou dit toch moeten blijven staan gewoon.

Mensen willen nog weleens gekke dingen doen na een validatie: het genus aanpassen, foto's van andere soorten toevoegen... als je als admin een waarneming goedkeurt keur je goed wat er op dat moment staat. Admins van wie de waarneming is gewijzigd zien dat in een overzicht.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Flo

Citaat van: lukasverboom op juni 25, 2020, 20:39:35 PM
Citaat van: Flo op juni 25, 2020, 19:40:25 PM
Ik vind het toch een merkwaardig iets.
Eens gevalideerd, zou dit toch moeten blijven staan gewoon.

Mensen willen nog weleens gekke dingen doen na een validatie: het genus aanpassen, foto's van andere soorten toevoegen... als je als admin een waarneming goedkeurt keur je goed wat er op dat moment staat. Admins van wie de waarneming is gewijzigd zien dat in een overzicht.
Ah ja! Juist, zover had ik nog niet gedacht....
:rolleye:

Dan is het maar logisch ook :duim:
Flo