Hoofdmenu

Vogelfestival

Gestart door zusheid, augustus 28, 2005, 20:35:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

zusheid

Moet even mn "ei" kwijt;

ik kom uit brielle, zuid-holland, dus best eindje gereden naar oostvaardersplassen zondag; wat een gebied zeg!! was het eindje zeker waard!

was erg druk op 't Vogelfestival, helemaal goed natuurlijk!
alleen jammer dat het rustig vogelen er dus niet bij was (of maak ik nu een hele foute opmerking??). maar; die 2 zeearenden maakten het helemaal goed!! werd geplaagd door het zonnetje maar heb toch even een goed plekje kunnen bemachtigen...

ben nog even langs waarneming.nl gelopen, hopend een keer de gezichten erachter te ontdekken, was errug druk op dat moment... kon zo snel niet ontdekken of dat belangstellenden waren of gebruikers? vlg x beter dus!

Ben in ieder geval een paar mooie waarnemingen op mn lijstje, een boek, verrekijker en info over toekomstige camera rijker.
zodra ik mn ***SPAM*** ook op mn lijst kan zetten, koers ik nog een keer richting de ovp, misschien dat ik dan ook de gezichten bij de site tegenkom!  :duim:

Groetjes Kim

[size=8]Kim vd Lugt[/size][/font]

marcel123

Citeerben nog even langs waarneming.nl gelopen
eind van de middag was het rustiger..

Mark van Veen

Citeeralleen jammer dat het rustig vogelen er dus niet bij was (of maak ik nu een hele foute opmerking??). maar; die 2 zeearenden maakten het helemaal goed!! werd geplaagd door het zonnetje maar heb toch even een goed plekje kunnen bemachtigen...
Tip voor als je er weer komt: ga eens naar het kijkscherm pal ten noorden van de spoorweg, ten zuiden van de zeearend (volg de asfaldweg langs het spoor vanaf het SBB centrum. Zelfs tijdens het vogelfestival erg rustig plus zwarte ooievaar en eerder op de dag zeearend!

Mark
groet,

Mark van Veen

gerwinvanhouwelingen

Hoi Mark,

hoe heet deze kijkhut/scherm als ik vragen mag? Of bedoel je Wigbels Eiland?

Gerwin

thijs

Hut Keersluisplas....
Niks gezien trouwens :(

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

gerwinvanhouwelingen

Hoi Thijs

Misschien moet je de volgende keer naar Wigbels Eiland gaan. Allemaal leuke steltlopers (zie mijn waarnemingen) op determineerbare afstand en niet zoals in de Zeearend van zo'n pokke-eind weg. Vind de laatste absoluut geen fijne plek hebben.

Groet Gerwin

Mark van Veen

Citeerhoe heet deze kijkhut/scherm als ik vragen mag? Of bedoel je Wigbels Eiland?
Niet Wigbels eiland en niet de Keersluisplas, de naam ken ik niet. Het scherm waar ik was ligt op 156,4-495,25. Net aan de andere kant van het spoor bij de Kleine Praambult. Vanaf daar kun je noordwaards lopen naar Wigbels eiland en de Zeearend. De laatste is met zijn gebrek aan ventilatie en glazen ramen niet echt prettig. Zondag rook het er vooral daar veel zwetende mensen.
groet,

Mark van Veen

gerwinvanhouwelingen

O die, daar ben ik ook nog even wezen kijken, maar dan vind ik Wigbels Eiland beter vanwege de slikplaten die je dan beter kunt zien. Als ik het goed begrijp heb jij de Zwarte Ooievaar gezien bij het scherm die jij bedoelt. Heb ik hem :censored: weer gemist dus. Liep hij/zij tussen de ganzen?

groet Gerwin

Mark van Veen

#8
Het beest vloog over. Daar het nog voor het kijkscherm was verdween de vogel uit zicht achter de wilgen  zodat ik niet weet waar ie geland is.
groet,

Mark van Veen