Bruine pop in plantenbak

Gestart door Lisette, mei 16, 2020, 19:55:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lisette

 Ik heb deze pop gevonden bij het uitgraven van een dode lavendel van vorig jaar. Toen ik de wortels uit de grond trok, vond ik deze pop. Ik zou graag willen weten wat voor soort het is. De pop ligt nu onder een laagje modder in een plastic bakje. Is dit de juiste manier om de pop op te kweken? Als ik de pop nu met rust laat, komt deze op den duur dan uit?

Groetjes Lisette


https://waarneming.nl/observation/191509482/.
1 Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. pop, gezien
datum: 2020-05-16 
locatie: Leeuwarden - Oldegalileën & Bloemenbuurt (FR) 

foto's: 
 
 

Rayan Majoor

Welke soort het is, behalve dat het een uiltje is, durf ik niets over te zeggen. Maar inderdaad, als je hem in een bakje met aarde hebt (met modder uitkijken dat deze niet te hard wordt voor de vlinder om zichzelf uit te graven - je kan hem ook op de aarde leggen) kom je er waarschijnlijk wel achter wat het is. Hopelijk voor je geduld is het niet een soort die pas in de herfst uit komt, maar als je wilt weten welke soort het is (waar ik ook wel benieuwd naar ben) dan is dat wel iets om rekening mee te houden.
In ieder geval zo af en toe heel licht vochtig maken (tegen uitdroging, maar zorg dat er geen condens ontstaat) dan krijg je de vlinder waarschijnlijk wel te zien :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Lisette

Voor zo'n soort raadseltje heb ik het geduld wel dus ik ga rustig afwachten  ;D ik doe wel een update als ik meer weet

Citaat van: Rayan Majoor op mei 17, 2020, 07:31:34 AM
Welke soort het is, behalve dat het een uiltje is, durf ik niets over te zeggen. Maar inderdaad, als je hem in een bakje met aarde hebt (met modder uitkijken dat deze niet te hard wordt voor de vlinder om zichzelf uit te graven - je kan hem ook op de aarde leggen) kom je er waarschijnlijk wel achter wat het is. Hopelijk voor je geduld is het niet een soort die pas in de herfst uit komt, maar als je wilt weten welke soort het is (waar ik ook wel benieuwd naar ben) dan is dat wel iets om rekening mee te houden.
In ieder geval zo af en toe heel licht vochtig maken (tegen uitdroging, maar zorg dat er geen condens ontstaat) dan krijg je de vlinder waarschijnlijk wel te zien :duim:

Lisette

Citaat van: Rayan Majoor op mei 17, 2020, 07:31:34 AM
Welke soort het is, behalve dat het een uiltje is, durf ik niets over te zeggen. Maar inderdaad, als je hem in een bakje met aarde hebt (met modder uitkijken dat deze niet te hard wordt voor de vlinder om zichzelf uit te graven - je kan hem ook op de aarde leggen) kom je er waarschijnlijk wel achter wat het is. Hopelijk voor je geduld is het niet een soort die pas in de herfst uit komt, maar als je wilt weten welke soort het is (waar ik ook wel benieuwd naar ben) dan is dat wel iets om rekening mee te houden.
In ieder geval zo af en toe heel licht vochtig maken (tegen uitdroging, maar zorg dat er geen condens ontstaat) dan krijg je de vlinder waarschijnlijk wel te zien :duim:

Ik heb vandaag precies 2 net zulke poppen gevonden. Maar dan in een plantenbak waar vorig jaar paksoi en bloemkool in stond. Beide zijn niks geworden, aangevroten door rupsen  :P ik ben benieuwd of paksoi/bloemkool ook op het menu staan van de soorten die hier uit komen.