aanpassingen naamgeving en soortbeschrijvingen

Gestart door tekenaar, maart 13, 2006, 10:53:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jan-Freerk Kloen

Citaat van: Rob Koelman op maart 27, 2020, 20:14:40 PM
Citaat van: Jan-Freerk Kloen op maart 27, 2020, 20:03:29 PMIk zag dat de naamgeving van de ringslang onlangs is aangepast. Helemaal top!
Het valt me nog wel op dat de automatische validering is overgegaan op de Oostelijke ringslang - Natrix natrix terwijl het in vrijwel alle gevallen om de Gevlekte ringslang - Natrix helvetica zal gaan. Lijkt me handig om dat over te zetten als dat kan of anders in elk geval de automatische validering van Natrix natrix uit te zetten.

terwijl het in vrijwel alle gevallen om de Gevlekte Ringslang - Natrix helvetica zal gaan   B)

Ja naja dat beest heeft drie namen tegenwoordig hè ;) Ik ben nu de Belgen gewend die hem al twee jaar als Gevlekte ringslang verkopen. Inmiddels niet meer inderdaad.
Jan-Freerk Kloen (JFK)

JFK Natuurblog
Beleef de natuur!
www.jfknatuurblog.com

Jan-Freerk Kloen

#31
Geen idee of ik bij dit topic goed zit, maar misschien leuk om Alytes almogavarii (https://observation.org/species/1025934/) een Nederlandse naam en zeldzaamheidstatus te geven?

Mijn voorstel: Catalaanse vroedmeesterpad - naar Catalonian Midwife Toad zoals hij al heet op observation.org en in het Spaans ook zoiets - en op zeldzaam (komt alleen in NO-Spanje, Andorra en puntje Frankrijk voor (https://www.iucnredlist.org/species/178592041/194374646).

Groetjes,
Jan-Freerk
Jan-Freerk Kloen (JFK)

JFK Natuurblog
Beleef de natuur!
www.jfknatuurblog.com

Jeroen Hoek

moet Blanus cinereus(https://observation.org/species/908749/) dan niet ook van zijn Nederlandse naam voorzien worden (Moorse wormhagedis/zuidwest-Iberische wormhagedis) en een zeldzaamheidsstatus krijgen? Misschien moet deze ook op zeldzaam omdat hij alleen maar in het zuidwesten van het Iberische schiereiland voorkomt?
met vriendelijke groet, Jeroen

Jelle Wissink

Ik zie dit topic eigenlijk nu pas maar ik heb de afgelopen tijd voor een heel aantal zoetwatervissen een soorttekstje geschreven. De infopagina was hiervoor nog leeg of van wikipedia. Misschien dat ik er een aantal vergeet op te noemen maar het gaat in ieder geval om de volgende soorten:
-brasem
-gestippelde alver
-alver
-roofblei
-barbeel
-kolblei
-sneep
-riviergrondel
-vetje
-winde
-serpeling
-blauwband
-bittervoorn
-blankvoorn
-rietvoorn
-kopvoorn
-zeelt
-blauwneus
-naakthalsgrondel
-kaukasische dwerggrondel
-pontische stroomgrondel
-Kesslers grondel
-zwartbekgrondel
-marmergrondel
-shimofurigrondel

Aanvullingen zijn natuurlijk welkom.
Groet, Jelle

Jan-Freerk Kloen

Citaat van: Jelle Wissink op oktober 11, 2023, 12:32:49 PMIk zie dit topic eigenlijk nu pas maar ik heb de afgelopen tijd voor een heel aantal zoetwatervissen een soorttekstje geschreven. De infopagina was hiervoor nog leeg of van wikipedia. Misschien dat ik er een aantal vergeet op te noemen maar het gaat in ieder geval om de volgende soorten:
-brasem
-gestippelde alver
-alver
-roofblei
-barbeel
-kolblei
-sneep
-riviergrondel
-vetje
-winde
-serpeling
-blauwband
-bittervoorn
-blankvoorn
-rietvoorn
-kopvoorn
-zeelt
-blauwneus
-naakthalsgrondel
-kaukasische dwerggrondel
-pontische stroomgrondel
-Kesslers grondel
-zwartbekgrondel
-marmergrondel
-shimofurigrondel

Aanvullingen zijn natuurlijk welkom.
Groet, Jelle

Lekker bezig!
Jan-Freerk Kloen (JFK)

JFK Natuurblog
Beleef de natuur!
www.jfknatuurblog.com