Havik 82 ED of Vortex Razor hd 27-60x85

Gestart door panny, februari 05, 2020, 22:56:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

panny

Ik zoek een nieuwe telescoop die me ook mooie foto's kan opleveren met mijn smartphone.
Ik wil liever niet 2000+ euro uitgeven.

Deze twee lijken mij erg goed wat betreft prijs/kwaliteut verhouding.

Vogelbescherming Havik 82 ED inclusief 25-50x oculair

Vortex Razor hd 27-60x85

Hebben jullie ervaringen met één van beide? Misschien zelfs foto's hiermee gemaakt?
Of tips?

Jacob Molenaar

Voor €2000 kun je beter een tweedehands Swarovski kopen, die gaan voor de rest van je leven mee en blijven (m.i.) toch het beste voor digiscoping. Ik houd er meestal niet van om dingen tweedehands te kopen, maar in dit geval kan dat veilig, Swarovski's zijn ijzersterk en meestal zit er ook 30 jaar garantie bij. Zoek op Marktplaats en je komt er genoeg tegen, de meesten binnen jouw budget.
De voorbeelden die je noemt zijn wel een stuk lichter en compacter maar je levert er ook wel een stukje kwaliteit mee in (Swarovski is wat dat betreft niet te overtreffen).
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

panny

Bedankt voor je reactie!

Hoeveel zullen jullie ongeveer bieden voor een tweedehands Swarovski ATS 65 HD of 85 HD?

Wilfred

Citaat van: Jacob Molenaar op februari 06, 2020, 07:29:12 AM
Voor €2000 kun je beter een tweedehands Swarovski kopen, die gaan voor de rest van je leven mee en blijven (m.i.) toch het beste voor digiscoping. Ik houd er meestal niet van om dingen tweedehands te kopen, maar in dit geval kan dat veilig, Swarovski's zijn ijzersterk en meestal zit er ook 30 jaar garantie bij. Zoek op Marktplaats en je komt er genoeg tegen, de meesten binnen jouw budget.
De voorbeelden die je noemt zijn wel een stuk lichter en compacter maar je levert er ook wel een stukje kwaliteit mee in (Swarovski is wat dat betreft niet te overtreffen).

Volledig mee eens en bovendien zijn voor Swarovski ook de meeste digiscoping accesoires verkrijgbaar.
Een tweedehands Swarovski ATS 80 moet makkelijk kunnen voor dat budget (neem wel een HD versie) .   
Hier alvast een heel interessant voorzetje:  https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/optische-apparatuur-telescopen/m1510367263-swarovski-ats-80-hd-telescoop-swarovski-oculair-20-60x-s.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.