advies/ervaringen Zeiss Victory 10x42 T* FL

Gestart door EvandeSande, januari 24, 2020, 22:11:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

EvandeSande

Als beginnende vogelspotter ben ik op zoek naar een goede kijker. Ik kan voor een goed prijs een betrouwbare tweedehands Zeiss Victory 10x42 T* FL kopen. Heeft er iemand ervaring met deze kijker? En wat is een goede prijs als de kijker in goede staat is? Andere tips wat kijkers betreft zijn ook welkom. Wat raden jullie aan? Budget max 1000. (wel rekbaar voor hele goede deal)

Behalve een goede kwaliteit, helder beeld, kleur, etc, vind ik het ook belangrijk dat ik de kijker vanaf minimaal 2 meter kan gebruiken.

Alvast bedankt

Lowieke

Ik heb zelf deze kijker niet maar wel regelmatig in de hand gehad en er door getuurd. Heerlijke kijker, absolute topper. Als deze kijker binnen je budget valt dan heb je er een hele goede aan en ik kan me zo niet bedenken wat je voor dat geld kunt kopen dat beter is, nieuw of gebruikt.
Jeroen.

Simric

Citaat van: EvandeSande op januari 24, 2020, 22:11:48 PM
Wat raden jullie aan? Budget max 1000. (wel rekbaar voor hele goede deal)
Alvast bedankt

Een kijker koop je (meestal) voor het leven. Binnen (of net over) jouw budget past ook een Meopta Meostar B1 10x42, een Zeiss Conquest HD 10x42 en een Leica Trinovid HD 10x42 zit. Ik zou de kijker in allerlei lichtomstandigheden testen. Bij de Leica Trinovid merkte ik een waas door het beeld bij tegenlicht. Sommige Zeiss Conquest's hebben soms een niet zo'n soepel lopend scherpstelwieltje. De Tsjechische Meopta is zeker het proberen waard.

Als je altijd het beste wil dan moet je er rekening mee houden dat je misschien na een tijdje jaar een Swarovski wilt. Neem je genoegen met net niet het allerbeste, dan zou ik gewoon onder de 1000€ blijven.


Mvg, R.G.

Wilfred

Citaat van: Simric op januari 29, 2020, 09:51:11 AM
Citaat van: EvandeSande op januari 24, 2020, 22:11:48 PM
Wat raden jullie aan? Budget max 1000. (wel rekbaar voor hele goede deal)
Alvast bedankt

Een kijker koop je (meestal) voor het leven. Binnen (of net over) jouw budget past ook een Meopta Meostar B1 10x42, een Zeiss Conquest HD 10x42 en een Leica Trinovid HD 10x42 zit. Ik zou de kijker in allerlei lichtomstandigheden testen. Bij de Leica Trinovid merkte ik een waas door het beeld bij tegenlicht. Sommige Zeiss Conquest's hebben soms een niet zo'n soepel lopend scherpstelwieltje. De Tsjechische Meopta is zeker het proberen waard.

Als je altijd het beste wil dan moet je er rekening mee houden dat je misschien na een tijdje jaar een Swarovski wilt. Neem je genoegen met net niet het allerbeste, dan zou ik gewoon onder de 1000€ blijven.

In dat geval zou ik ook de Nikon Monarch HG 10x42 meenemen.
Die valt net binnen het budget en zit heel dicht tegen de echte top aan.
Link: https://www.allbinos.com/314-binoculars_review-Nikon_Monarch_HG_10x42.html