Bugmeldingen

Gestart door hiskodevries, december 09, 2013, 08:14:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak Schilperoort

Citaat van: sjakgielen op februari 14, 2017, 19:19:55 PM
Ik kan met mijn iPhone de Bruine Wormkruidkokermot niet invoeren in het veld terwijl die wel op de gedownloade lijst moet staan. Ik vermoed dat de soort niet meekomt met het importeren van de lijst want ik heb dat net opnieuw gedaan en ook nu herkent hij de soort niet.

De samenstelling van soortlijsten zit niet in iObs. Deze lijsten komen van waarneming.nl/observation.org. Maar de Bruine Wormkruidkokermot zie ik er wel tussen staan, in de Nederlandse lijst van nachtvlinders.

sjakgielen

Op Waarneming.nl staat hij inderdaad maar mijn iPhone genereert hem niet van de gedownloade lijst. Ook niet op de Latijnse naam C. bornicensis.

hiskodevries

Keurig te selecteren
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sjakgielen

Heel vreemd. Ik heb het net nog een keer geprobeerd met een recent gedownloade lijst maar bij mij verschijnen alleen de eerste 3 op het scherm als ik bruine w intik.

marcel123

Heb je geen favorietenlijst geladen ipv de soortenlijst? Dat gebeurde me bij obsmapp.

sjakgielen

Nee. Ik heb de lijst nogmaals verwijderd en opnieuw gedownload maar het resultaat blijft gelijk. Geen bornicensis.

Sjaak Schilperoort

Sjak, als je de lijst kiest in Menu/Lijst kom je op een scherm met een beschrijving van de lijst. Kun je melden welke soortgroep, land en taal dit is (bovenste regel), en hoeveel soorten de lijst telt (linksonder)? Welke versie van iObs gebruik je?

sjakgielen

Dat is dan Nachtvlinders en micro's (Europa). Taal Nederlands. Soortnamen beide. In totaal 3430 soorten.Ik gebruik iObs 3.1

marcel123

#68
Citaat van: sjakgielen op februari 20, 2017, 13:54:15 PM
Nachtvlinders en micro's (Europa).
Daar staat ie natuurlijk niet in. Als je dat wilt moet je eerst de lijst ''Nachtvlinders en micro's (Europa)'' bijwerken.

Sjaak Schilperoort

Sjak, de soort staat wel op de Nederlandse en Belgische lijst, maar ontbreekt op de Europese lijst. Dat zal een beheerder van observation.org moeten verhelpen. Ik zal het doorgeven, bedankt voor de melding.

hiskodevries

de euro nachtvlinderlijst is bijgewerkt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel123

@sjak Vroeger was de mossenlijst van Nederland ook langer dan de Europese lijst. Ik kan dat nu niet testen van de mossenlijst voor Belgie en Nederland lijkt nu leeg.

sjakgielen

Allen bedankt voor het speur- en reparatiewerk.

Hannie Luijten

Ik heb een nogal storend probleempje.  Als ik naar mijn waarnemingen kijk dan schuift overal de datum van de voorgaande waarnemingen in beeld. Ik heb versie 3.4.3. Is hier iets aan te doen?

Groet, Hannie

Sjaak Schilperoort

Hannie, dat ziet er inderdaad gek uit. Krijg je zo'n scherm altijd? Welke iPhone en iOS-versie heb je?

Hannie Luijten

Ja sinds enige tijd heb ik dat elke keer. Ik heb een iphone 5s en versie 3.4.3.
Groet, Hannie

Sjaak Schilperoort

En welke versie van iOS, te vinden onder Instellingen/Algemeen/Info/Versie?

Hannie Luijten

Oh sorry, niet goed gelezen.
Ik zag dat ik nog een update open had staan. Hoe lang die al in de wacht staat weet ik niet  :-[ Maar daar is hij nu mee bezig. Ik wacht even af of het probleem zich daarna ook nog voordoet. Hij zit dan op 11.2 en nog wat (was 11.1.2)
Groet, Hannie

Hannie Luijten

Probleem is opgelost.  ;D
Groet, Hannie

Sjaak Schilperoort

Mooi! Ik heb dit nog nooit gezien of van anderen gehoord. Het zou zomaar kunnen dat enkel een restart van je phone ook al zou hebben geholpen.

Hannie Luijten

Ja misschien wel. Stom eigenlijk dat ik dat niet geprobeerd heb. Maar goed, voorlopig zijn we weer verlost van ergernissen. Met dank, want anders had ik die update voorlopig nog niet ontdekt!
Groet, Hannie

WimStappers

Sinds enige tijd is de vermelding van de gps coördinaten verdwenen uit de balk rechts onderaan de kaart. Hoe kan ik die daar terug in krijgen?

Sjaak Schilperoort

Wim, bedankt voor de melding. Dit is gerepareerd in de laatste update van iObs.

sam

Weet niet of het ene bug is maar ik loop tegen het volgende aan. In de soorten lijst van Nederlandse vogels zitten allerlei soorten van andere werelddelen: Abdims Ooievaar, Afrikaanse Dwergeend etc. Hoe kan ik weer terug naar de alleen Nederlandse lijst?

Koen MH

Citaat van: sam op november 15, 2018, 11:20:57 AM
Weet niet of het ene bug is maar ik loop tegen het volgende aan. In de soorten lijst van Nederlandse vogels zitten allerlei soorten van andere werelddelen: Abdims Ooievaar, Afrikaanse Dwergeend etc. Hoe kan ik weer terug naar de alleen Nederlandse lijst?
Dit is geen bug want ook buitenlandse soorten kunnen in Nederland voorkomen.

Deborah

Als ik via iObs een slak invoer met en bij levensstadium 'levend dier' invoer en de waarneming upload naar de website, dan verdwijnt het ingevoerde levensstadium meestal weer.
Met vriendelijke groet, Deborah

klaasdebus

Hallo,

Een bug die ik bij wensen reeds vermeldde maar hier beter op zijn plaats staat:
TIk ondervind dat er geen waarschuwing gegeven wordt wanneer een plaats vast is gezet. Ik heb deze instelling wel geactiveerd bij voorkeuren maar iObs heeft geen krimp wanneer ik een nieuwe plantenwaarneming wil invoeren nadat ik bv een vogel gelokaliseerd heb.

Tom van Spanje

Bij invoeren vogel waarneming staat leeftijd de laatste maand automatisch ingevuld met "adult".

Hoe kan ik dit voorkomen ?

Sjaak Schilperoort

Citaat van: Tom van Spanje op september 02, 2019, 16:27:22 PM
Bij invoeren vogel waarneming staat leeftijd de laatste maand automatisch ingevuld met "adult".

Hoe kan ik dit voorkomen ?
Kan twee oorzaken hebben:
1) Je hebt het invoerveld vastgezet (label van activiteit is dan blauw), en je krijgt dan als default de laatst ingevoerde activiteit. Oplossing: zet vastzetten uit via de punaise-button links onderaan.
2) Je hebt de sortering van activiteiten aangepast en adult bovenaan gezet. Dit wordt onthouden per soortgroep. Ga naar Menu/Voeg Toe, kies een vogelsoort, ga naar activiteiten, klik op "Wijzig" rechtsboven, sleep de gewenste default activiteit naar de bovenste positie en klik op "Gereed".

Sjaak Schilperoort

Citaat van: klaasdebus op juni 27, 2019, 16:08:36 PM
Hallo,

Een bug die ik bij wensen reeds vermeldde maar hier beter op zijn plaats staat:
TIk ondervind dat er geen waarschuwing gegeven wordt wanneer een plaats vast is gezet. Ik heb deze instelling wel geactiveerd bij voorkeuren maar iObs heeft geen krimp wanneer ik een nieuwe plantenwaarneming wil invoeren nadat ik bv een vogel gelokaliseerd heb.

De waarschuwing komt wel, maar niet onmiddellijk. Meestal is het de bedoeling om een aantal soorten in te voeren op een afwijkende locatie, en dan is het erg hinderlijk als je bij iedere invoer een waarschuwing krijgt. De waarschuwing komt dus pas als je enige tijd niets meer hebt ingevoerd.