Hoofdmenu

iObs

Gestart door madelief, april 24, 2019, 19:49:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

madelief

Vanmiddag heb ik waarnemingen ingevoerd in iObs en deze later, met internetverbinding, verstuurd.
Maar...ik kom ze nergens tegen op waarneming.nl. Niet op de nieuwe, en niet op de oude site.
Ik kan ze niet nogmaals versturen want die optie is niet meer mogelijk.

Wat gaat er fout?
Met vriendelijke groet,
Anke


madelief

Beste Marcel,

Mijn waarnemingen zijn wel op een hele vreemde plaats terecht gekomen! Gelocaliseerd  in de Atlantische Oceaan! En dat terwijl ik gewoon mijn locatievoorzieningen aan had staan, waar ik ook gewoon mijn positie kon bepalen...

Hoe dat nou weer kan...?
Weet jij het?

Met  vriendelijke groet,
Anke

marcel234

#3
Ik gebruik geen iObs, maar bij Obsmapp komen ze regelmatig voor... En dan verwacht ik ze voor de kust van Ivoorkust. Je kan ff kijken of er meer waarnemingen daar belanden. Proactief handelen wordyt niet gewaardeerd dus dat laat ik aan anderen over.

madelief

Ik zal eens zoeken bij instellingen..misschien de app eens helemaal verwijderen en dan opnieuw beginnen. Ooit ging het wel goed...

In ieder geval  bedankt voor de tip.
Toch interessant zo'n Oceaan...🤪

Met vriendelijke groet,
Anke

marcel234

#5
Gaat het nu, vanavond wel goed?

madelief

Ik heb alleen nog even gezocht in de app naar mogelijke instellingen die ik zou kunnen aanpassen, maar die zag ik zo een twee drie niet. Ga vandaag wel even verder zoeken. Ik houd je op de hoogte  B)

marcel234

Wat ik bedoel als je nu een nieuwe waarneming doet, komt die dan wel op de goede plek terecht? Als het een tijdelijk probleem is kun je blijven zoeken in de instellingen terwijl het al opgelost is..

madelief

Ha Marcel,

Heel onnozel, maar de algemene locatie-instellingen van IObs had ik nog op "nooit" staan... Ik had de algemene locatievoorzieningen wel op "aan" gezet (normaal staan die bij mij altijd op uit, tenzij ik ze nodig heb) maar die van iObs hoorden op "alleen bij gebruik" te staan...
Omdat ik in het veld geen internetverbinding gebruik werd er geen kaart geladen..en werd ik dus niet gewaarschuwd. Maar ik had aan de GPSinfo kunnen zien dat die op 0 bleef staan. En daar had ik niet op gelet.
Maw: het is opgelost.

De waarnemingen die ik heb ingevoerd zijn nog even nodig, maar daarna haal ik ze wel weg. Ze worden in een totaallijst verzameld.

Met vriendelijke groet,
Anke