Hoofdmenu

Beta-testen voor ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, januari 30, 2017, 08:59:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op februari 19, 2019, 17:07:54 PM
Citaat van: Jan Mudde op februari 18, 2019, 13:26:47 PM
Goeiemiddag Alex,
Inmiddels versie 7.24b11 op telefoon staan. Ik zal er morgen eens wat mee gaan spelen!.
Grtz Jan.

Goedemiddag Alex,

Vandaag dus wat mee gespeeld maar er gaat iets nog niet helemaal goed. Tekst in het vak "Toelichting" ingevuld beginnend met *. Aantal waarnemingen met die tekst ingevoerd en daarna een waarnemeing waarbij ik de tekst wil wissen. Ik ga dus naar vak "Toelichting", wis daar de tekst, geef een OK en maak vervolgens de waarneming af. Na opslag blijkt de gewiste tekst nog steeds mee met de waarneming te zijn gegaan. Wissen lukt steeds niet. Enige wijze waarop ik van een tekst in het veld "Toelichting" af kom is door hem te wissen, dan een  .  te typen en die  .  dan weer te verwijderen. Dan is er niets meer zichtbaar in het veld behalve de opmerking die er standaard in staat nl. "Begin met '*' om te onthouden. Zie mijn waarnemingen van vandaag o.a. https://waarneming.nl/observation/167723191/ https://waarneming.nl/observation/167723190/ https://waarneming.nl/observation/167723189/ bij deze laatse was de  .  nog aanwezig maar bij de volgende ( https://waarneming.nl/observation/167723188/ ) niet meer.

Grtz, Jan

Dank voor de duidelijke melding!
Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op februari 19, 2019, 17:41:49 PM

Dank voor de duidelijke melding!
Alex.

Hoi Alex, graag gedaan! Ik zie zojuist dat er inmiddels een versie 7.24b12 is. Is daarin deze hickup ook al gefixt? Mogelijk heb ik morgen de gelegenheid het weer even te testen. Kan een soort van vogelen tijdens het werk  ;D.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op februari 19, 2019, 17:54:39 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 19, 2019, 17:41:49 PM

Dank voor de duidelijke melding!
Alex.

Hoi Alex, graag gedaan! Ik zie zojuist dat er inmiddels een versie 7.24b12 is. Is daarin deze hickup ook al gefixt? Mogelijk heb ik morgen de gelegenheid het weer even te testen. Kan een soort van vogelen tijdens het werk  ;D.

Grtz, Jan

Nee, dat is 'alleen maar' een bugfix voor Android 9
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

CiteerNee, dat is 'alleen maar' een bugfix voor Android 9
mijn spraakinvoer werkt weer !
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op februari 20, 2019, 07:54:44 AM
CiteerNee, dat is 'alleen maar' een bugfix voor Android 9
mijn spraakinvoer werkt weer !

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

in "omgeving" worden geen foto's meer getoond bij een waarneming. Er staat een icoontje voor een gebroken link.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op februari 19, 2019, 17:54:39 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 19, 2019, 17:41:49 PM

Dank voor de duidelijke melding!
Alex.

Hoi Alex, graag gedaan! Ik zie zojuist dat er inmiddels een versie 7.24b12 is. Is daarin deze hickup ook al gefixt? Mogelijk heb ik morgen de gelegenheid het weer even te testen. Kan een soort van vogelen tijdens het werk  ;D.

Grtz, Jan

Zou opgelost moeten zijn in b15 die over een uurtje beschikbaar is. #regenachtigezondagmiddag
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op maart 03, 2019, 17:42:57 PM
Citaat van: Jan Mudde op februari 19, 2019, 17:54:39 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 19, 2019, 17:41:49 PM

Dank voor de duidelijke melding!
Alex.

Hoi Alex, graag gedaan! Ik zie zojuist dat er inmiddels een versie 7.24b12 is. Is daarin deze hickup ook al gefixt? Mogelijk heb ik morgen de gelegenheid het weer even te testen. Kan een soort van vogelen tijdens het werk  ;D.

Grtz, Jan

Zou opgelost moeten zijn in b15 die over een uurtje beschikbaar is. #regenachtigezondagmiddag

Zal waarschijnlijk niet eerder dan dinsdag zijn vooraleer ik het kan testen, maar iig weer mijn grote dank voor je nimmer aflatende inzet! Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op februari 25, 2019, 12:39:26 PM
in "omgeving" worden geen foto's meer getoond bij een waarneming. Er staat een icoontje voor een gebroken link.

Ik herken dit niet (meer).
Treedt het bij jou nog op, zo ja, bij welke waarneming?

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Jan Mudde op maart 03, 2019, 19:27:18 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 03, 2019, 17:42:57 PM
Citaat van: Jan Mudde op februari 19, 2019, 17:54:39 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 19, 2019, 17:41:49 PM

Dank voor de duidelijke melding!
Alex.

Hoi Alex, graag gedaan! Ik zie zojuist dat er inmiddels een versie 7.24b12 is. Is daarin deze hickup ook al gefixt? Mogelijk heb ik morgen de gelegenheid het weer even te testen. Kan een soort van vogelen tijdens het werk  ;D.

Grtz, Jan

Zou opgelost moeten zijn in b15 die over een uurtje beschikbaar is. #regenachtigezondagmiddag

Zal waarschijnlijk niet eerder dan dinsdag zijn vooraleer ik het kan testen, maar iig weer mijn grote dank voor je nimmer aflatende inzet! Grtz, Jan

Goedemorgen Alex, het is inderdaad opgelost! Dank je wel weer. Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Johan op den Dries

Citaat van: Alex Kwak op maart 09, 2019, 18:40:46 PM
Citaat van: Johan op den Dries op februari 25, 2019, 12:39:26 PM
in "omgeving" worden geen foto's meer getoond bij een waarneming. Er staat een icoontje voor een gebroken link.

Ik herken dit niet (meer).
Treedt het bij jou nog op, zo ja, bij welke waarneming?

Alex.

ik heb de app vanmiddag geüpdate en het komt nog voor bij iedere waarneming met een foto. zie de bijlage. En het is als voorbeeld deze waarneming:
https://waarneming.nl/observation/168387606/
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op maart 11, 2019, 17:26:43 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 09, 2019, 18:40:46 PM
Citaat van: Johan op den Dries op februari 25, 2019, 12:39:26 PM
in "omgeving" worden geen foto's meer getoond bij een waarneming. Er staat een icoontje voor een gebroken link.

Ik herken dit niet (meer).
Treedt het bij jou nog op, zo ja, bij welke waarneming?

Alex.

ik heb de app vanmiddag geüpdate en het komt nog voor bij iedere waarneming met een foto. zie de bijlage. En het is als voorbeeld deze waarneming:
https://waarneming.nl/observation/168387606/

Chips, heb ik eindelijk een keer tijd om hier naar te kijken is de waarneming net een dag te oud  :-\
Heb je een recenter voorbeeld?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


alainchappuis

Hello everyone,
I do not exactly understand the levels of "beta".
I received the other day version 7.24 and a moment ago a 7.24b23 is that right?

Have a nice day!

Alain
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

Alex Kwak

Citaat van: alainchappuis op maart 17, 2019, 16:22:10 PM
Hello everyone,
I do not exactly understand the levels of "beta".
I received the other day version 7.24 and a moment ago a 7.24b23 is that right?

Have a nice day!

Alain

Hi Alain, yes that's right. It was because of a bug that occured only on Android 9. As we speak the fix 7.24.1 is the most recent update.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

alainchappuis

Salut Alex,
Great job!

Asta luego!
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

ja klopt. een s8 met sinds kort android 9....

gps deed gisteravond ook moeilijk. ik stond 1.5 uur stil voor een steltlopertelling maar er was een hele tijd geen fix mogelijk. eerste kwartier wel daarna niet meer
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op maart 19, 2019, 17:02:58 PM
ja klopt. een s8 met sinds kort android 9....

gps deed gisteravond ook moeilijk. ik stond 1.5 uur stil voor een steltlopertelling maar er was een hele tijd geen fix mogelijk. eerste kwartier wel daarna niet meer

Dan is het omgevings-probleem verklaard en opgelost in de eerstkomende update.

Voor je GPS-probleem, zou je me de logfiles willen sturen met vermelding van het tijdstip waarop je geen GPS-fix had?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Mooi dat het opgelost moet zijn! Ik heb je een mail gestuurd met de gpslog van gisteravond.
Johan op den Dries
Sneek

Johan op den Dries

Citaat van: Alex Kwak op maart 19, 2019, 17:04:22 PM
Dan is het omgevings-probleem verklaard en opgelost in de eerstkomende update.

Klopt, Ik zie de foto's weer!
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op maart 20, 2019, 10:46:05 AM
Citaat van: Alex Kwak op maart 19, 2019, 17:04:22 PM
Dan is het omgevings-probleem verklaard en opgelost in de eerstkomende update.

Klopt, Ik zie de foto's weer!

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

tarsiger

Sinds afgelopen weekend heb ik een probleem met de ID-functie in ObsMapp (versie 7.24.2). Vorige week werkte het nog prima, afgelopen weekend in Engeland geweest en daar eens geprobeerd op een wants. Daarbij kreeg ik de melding dat het buiten BE en NL geen goede resultaten geeft, maar kreeg toch een ID-voorstel. Tot daar alles ok dus.
Vandaag probeer ik weer enkele foto's via de ID-functie te herkennen, maar ik krijg nog steeds de melding dat het buiten BE en NL niet goed werkt, maar nu volgst zelfs geen ID-voorstel meer.

Groeten,
Simon Feys

Alex Kwak

Citaat van: tarsiger op maart 27, 2019, 07:38:40 AM
Sinds afgelopen weekend heb ik een probleem met de ID-functie in ObsMapp (versie 7.24.2). Vorige week werkte het nog prima, afgelopen weekend in Engeland geweest en daar eens geprobeerd op een wants. Daarbij kreeg ik de melding dat het buiten BE en NL geen goede resultaten geeft, maar kreeg toch een ID-voorstel. Tot daar alles ok dus.
Vandaag probeer ik weer enkele foto's via de ID-functie te herkennen, maar ik krijg nog steeds de melding dat het buiten BE en NL niet goed werkt, maar nu volgst zelfs geen ID-voorstel meer.

Heb je in tussentijd al eens een waarneming ingevoerd in NL of BE?
Zo ja, kijk eens bij de details van zo'n waarneming of bij de locaties inderdaad NL of BE staat.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

tarsiger

Ik had al verschillende waarnemingen ingevoerd sindsdien. Ondertussen is het blijkbaar opgelost, zal het in de gaten houden moest het nog eens gebeuren.

Groeten,
Simon Feys

SlechtValk

Citaat van: SlechtValk op april 09, 2019, 12:25:44 PM
... De volgende werkwijze geeft mij elke keer een crash: ...

Lijkt opgelost in 7.25b5 (8474).

Is echter een ander bugje voor in de plaats gekomen:

Bij aanklikken van soort-vak verschijnt tegenwoordig een vraagteken naast het invoerveld (die vogel onbekend, zoogdier onbekend etc geeft.).
Bij het niet selecteren van één van die velden, maar d.m.v. de terug-knop hier uit gaan, crasht de app. (feedback verzonden)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op april 11, 2019, 13:05:14 PM
Bij aanklikken van soort-vak verschijnt tegenwoordig een vraagteken naast het invoerveld (die vogel onbekend, zoogdier onbekend etc geeft.).

Ja, mooi he  ;D

Citaat van: SlechtValk op april 11, 2019, 13:05:14 PM
Bij het niet selecteren van één van die velden, maar d.m.v. de terug-knop hier uit gaan, crasht de app. (feedback verzonden)

Dank, gefixed in de eerstkomende update!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op april 11, 2019, 14:50:01 PM
Citaat van: SlechtValk op april 11, 2019, 13:05:14 PM
Bij aanklikken van soort-vak verschijnt tegenwoordig een vraagteken naast het invoerveld (die vogel onbekend, zoogdier onbekend etc geeft.).

Ja, mooi he  ;D

Heel mooi!

Maar... dit zelfde zoekveld wordt binnen multimedia (vanuit het hoofdscherm klikken op multimedia) nog een keertje hergebruikt (tenminste, dat vermoed ik)... daar is een knop voor "[vul soortgroep in] onbekend" niet erg zinvol...
Je download immers geen geluiden van een onbekende vogel of verspreidingskaarten voor onbekende planten (binnen deze context) :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op april 11, 2019, 16:49:04 PM
Citaat van: Alex Kwak op april 11, 2019, 14:50:01 PM
Citaat van: SlechtValk op april 11, 2019, 13:05:14 PM
Bij aanklikken van soort-vak verschijnt tegenwoordig een vraagteken naast het invoerveld (die vogel onbekend, zoogdier onbekend etc geeft.).

Ja, mooi he  ;D

Heel mooi!

Maar... dit zelfde zoekveld wordt binnen multimedia (vanuit het hoofdscherm klikken op multimedia) nog een keertje hergebruikt (tenminste, dat vermoed ik)... daar is een knop voor "[vul soortgroep in] onbekend" niet erg zinvol...
Je download immers geen geluiden van een onbekende vogel of verspreidingskaarten voor onbekende planten (binnen deze context) :P

Daar heb je helemaal gelijk aan!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Bij het invoeren van een waarneming via tekstinvoer werkt in 7.25b7 het aanpassen van de tijd d.m.v. typen niet meer... (je kan wel typen maar het werd niet opgeslagen).
Je kunt nu alleen de tijd aanpassen d.m.v. het draaien aan de "wieltjes" dit is erg hinderlijk als je van 0 naar 30 of andersom moet (of welk ander tijdstip dat ver van elkaar verwijderd op de klok is)...

Dit gedrag was in elk geval vanaf b5 aanwezig... mogelijk daarvoor ook al, maar is me toen niet opgevallen.

Systeem: Galaxy S7, Android 8.0.0
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.