Wat voor paddenstoelen zouden dit kunnen zijn?

Gestart door Rayan Majoor, maart 05, 2019, 18:46:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/168307827
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2018-09-02 Noordhollands Duinreservaat - Terrein Bergen Noord
Foto's:








bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

ridderzwam

specifieke kenmerken van Koningsmantel (het geel b.v.) zijn op deze foto's nauwelijks te zien....maar zou het niet tòch Koningsmantel kunnen zijn ??

groet,
Ria.

Rayan Majoor

Ik kreeg inderdaad bij de waarneming ook al de suggestie van koningsmantel die op vergaan dennenhout zou leven. Ik zet hem dan dus daarop, bedankt :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

wimperzwam

Dat zou ik niet doen getoonde kenmerken passen te weinig.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

wimperzwam

Wat mij betreft is er niets onzeker als het de genoemde soort zeker niet is.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Rayan Majoor

Ik zou het zelf niet weten... maar heb je een idee wat het anders beter zou kunnen zijn? Want anders moet ie terug naar 'paddenstoel onbekend'
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Giel van der Pluijm

nou, op de onderste foto zie ik een klein hoekje met witte plaatjes en de steel van een koningsmantel heeft toch ook wel kleur, de witte steel en die   plaatjes doen vermoeden dat het toch om een russula zou kunnen gaan, maar met die voor mij onbekende kleur van de hoed kan ik hem echt niet verder naar een bepaalde soort herleiden.

Rayan Majoor

Jammer, vond ze wel fascinerend maar is toch een beetje ver van huis om een paar daagjes later weer terug te gaan. Zet ik hem op russula onzeker, bedankt
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

wimperzwam

Ik dacht ook aan Russula maar een naam er aan geven zonder microscopisch onderzoek is in dit geslacht voor mij te veel gokwerk. Als ik toch een gokje moet wagen dan zou ik eerst controleren of het hier om R. graveolens gaat.

Mvgr.,
Henk Huijser.