Hoofdmenu

Koers boven?

Gestart door arie buurman, februari 14, 2019, 09:10:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

arie buurman



Kan je ergens instellen om koers boven te krijgen, of is het mogelijk dat bij een eventuele update mogelijk te maken?
Nu sta ik wel eens op een polderweg en zie dan een paar honderd meter van waar ik sta iets.
Als ik dan het pijltje verzet op de kaart, twijfel ik toch soms wel, of ik de goede plaats aangeef.
Het draaien van de gps heeft natuurlijk geen zin, omdat die het noorden aanhoudt.

Alex Kwak

Citaat van: arie buurman op februari 14, 2019, 09:10:13 AM


Kan je ergens instellen om koers boven te krijgen, of is het mogelijk dat bij een eventuele update mogelijk te maken?
Nu sta ik wel eens op een polderweg en zie dan een paar honderd meter van waar ik sta iets.
Als ik dan het pijltje verzet op de kaart, twijfel ik toch soms wel, of ik de goede plaats aangeef.
Het draaien van de gps heeft natuurlijk geen zin, omdat die het noorden aanhoudt.

Hallo Arie,

Je bedoelt dat de noordkant van de kaart altijd naar het noorden wijst, en dus meebeweegt met het draaien van het toestel?
Dat kan inderdaad niet, en staat ook niet op de planning.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

arie buurman

Bedankt Alex, ik begrijp het niet, of ik druk me verkeerd uit.
Wanneer ik op mijn Garmin gps kijk en ik sta op een polderweg, dan is links
altijd links en rechts altijd rechts. Dat heb ik daar in een menu ingesteld.
Ze noemen dat koers boven. Je kijkt in de loop richting.

Bij Obsmapp, is dat volgens mij anders. Als ik dan ergens een dorp weet
kan ik het links zien liggen terwijl het op de kaart rechts ligt.

In elk geval bedankt voor je snelle reactie en voor het programma, waar
ik al vele jaren veel plezier aan beleef.
Gr. Arie

Alex Kwak

Hallo Arie,

We bedoelen hetzelfde. Helaas staat dit niet niet op de planning.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

arie buurman

Oke Alex bedankt. Veel succes met het programma verder!

groet, Arie.

marijn

NB: Deze wens zou de datakwaliteit m.i. wel ten goede komen, want a) pijlen zullen nauwkeuriger gezet worden en b) het wordt makkelijker om een pijl te zetten, dus misschien zullen meer mensen het doen (ipv hun eigen locatie van waarnemen opslaan..).

Dus als datakwaliteit prio heeft of krijgt, is dit er wellicht eentje om te onthouden...
Marijn Prins

Alex Kwak

Ik zet het op de todo-lijst. Als het out-of-the-box wordt ondersteund kan ik het wellicht inbouwen. Geen garanties.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

arie buurman

Zou mooi zijn, denk dat er best wel meer vogelaars. soms de weg een beetje kwijt zijn :duim:  ;-)

Groet Arie

marcel234

Citaat van: marijn op februari 14, 2019, 14:46:18 PM
Dus als datakwaliteit prio heeft of krijgt, is dit er wellicht eentje om te onthouden...
Kun je dat toelichten? Vroeger kon je de route weergeven op het kaartje. Dan weet je ook waar je geweest bent en waar je naar toe gaat...