Hoofdmenu

Beta-testen voor ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, januari 30, 2017, 08:59:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op januari 26, 2019, 13:16:04 PM
Beetje zitten testen met de nieuwe aantal-invoermethode en heb daar wel enkele opmerkingen bij...

Dank, ik pak het op.
Heerlijk overigens, al die verschillende smaken van Android. Op m'n testtoestel wordt het keyboard wél meteen getoond, en is ook het getal voorgeselecteerd. Op m'n dagelijkse toestel dan weer niet....
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op januari 26, 2019, 14:13:06 PM
Citaat van: SlechtValk op januari 26, 2019, 13:16:04 PM
Beetje zitten testen met de nieuwe aantal-invoermethode en heb daar wel enkele opmerkingen bij...

Dank, ik pak het op.
Heerlijk overigens, al die verschillende smaken van Android. Op m'n testtoestel wordt het keyboard wél meteen getoond, en is ook het getal voorgeselecteerd. Op m'n dagelijkse toestel dan weer niet....

De genoemde punten zijn opgelost in 7.24b2
Tenminste, hopelijk het toetsenbord-probleem ook, dat is altijd een drama. Je kan helaas niet tegen Android zeggen dat het toetsenbord wel of niet moet worden getoond, dus de hele trucenkast moet open...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bob Hogeveen

Citaat van: Alex Kwak op januari 26, 2019, 09:10:50 AM
Citaat van: Bob Hogeveen op januari 26, 2019, 09:00:53 AM
Ik heb onlangs 7.23.3 gebruikt op Sri Lanka. Het uitvoeren van tellingen werkt niet echt lekker.
Na starten van telling krijg ik de melding 'Landen berekenen voor de waarnemingen. Dit kan enkele minuten duren. ...'
Het duurt daadwerkelijk meerdere minuten voordat de telling klaar is.
Voorheen, met eerdere gewone versies van Obsmapp had ik dat niet en ging het razensnel, ook met heel veel waarnemingen in verschillende landen.
Daarnaast zet hij voor Sri Lanka alle waarnemingen op 'Onbekend land'

Voor mij is dit geen 'hot item', maar vooral het verschil met oudere stabiele versies van vorig jaar is heel opvallend.

Gaat dit nou over 7.23.3 of over de bèta-versie?
En dat tellen, is dat eenmalig of elke keer? In dat laatste geval: download de grenzen opnieuw, en probeer het dan nog eens.
Blijft het niet goed gaan: stuur mij dan je waarnemingenbestand (info@alexkwak.nl)
Gaat over de beta-versie, de voorlaatste, ik heb nu 7.24b1 en daar is het hetzelfde. Elke keer weer. Maar goed, ik heb nu de grenzen opnieuw geinstalleerd en Sri Lanka wordt herkent als land. Ook het tellen gaat nu goed en snel.
Kort voor de trip had ik de grenzen ook geinstalleerd maar blijkbaar is daar iets mis gegaan.
Opgelost dus, en bedankt!

SlechtValk

7.24b1 (8035)

Nog wel een vrij hinderlijke...
Bij inspreken zonder een aantal te noemen, vult hij automatisch 0 ipv 1 in...
ik kwam er gelukkig achter bij de eerste waarneming die ik insprak... moet er niet aan denken dat ik daar pas achteraf achter was gekomen :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op januari 27, 2019, 16:01:53 PM
7.24b1 (8035)

Nog wel een vrij hinderlijke...
Bij inspreken zonder een aantal te noemen, vult hij automatisch 0 ipv 1 in...
ik kwam er gelukkig achter bij de eerste waarneming die ik insprak... moet er niet aan denken dat ik daar pas achteraf achter was gekomen :P

Gefixed in b5
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

#425
Citaat van: Alex Kwak op januari 27, 2019, 21:43:01 PM
Citaat van: SlechtValk op januari 27, 2019, 16:01:53 PM
7.24b1 (8035)

Nog wel een vrij hinderlijke...
Bij inspreken zonder een aantal te noemen, vult hij automatisch 0 ipv 1 in...
ik kwam er gelukkig achter bij de eerste waarneming die ik insprak... moet er niet aan denken dat ik daar pas achteraf achter was gekomen :P

Gefixed in b5

Helaas nog niet helemaal goed... bij het intypen van getallen met 2 of meer cijfers gebeuren wat rare dingen... bij invoeren van 32 verschijnt 20 :S... hij lijkt steeds het laatst getypte cijfer te nemen en daar een aantal nullen achter te zetten even groot als het aantal voorgaande cijfers...

EDIT: nee toch niet helemaal... bij invoeren (door te typen) 10-19: geeft hij 10... bij invoeren 123: 300; invoeren van 29 geeft 1000... beetje raar gedrag :P

Ook de wisknop/backspace geeft wat raar gedrag... na elk verwijderde getal zet hij de cursor vooraan het cijfer... overigens ook na elk ingevoerde getal... en bij testen liep het geheel ook een paar keer vast...

EDIT2: oh typen van meer dan 3 cijfers levert ook problemen op... (crashrapport verzonden)

EDIT3: gedrag niet steeds te reproduceren op dezelfde manier... maar denk dat je voldoende indruk hebt waar nog even naar gekeken moet worden ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op januari 27, 2019, 10:33:31 AM
dus de hele trucenkast moet open...

Ik vermoed dat de trucenkast nu toch op een bepaald vlak weer ietsje te ver open is gegaan...

Inmiddels 7.24b5 (8061)

Kort: Na selecteren soort, verschijnt toetsenbord terwijl er niets te typen valt.

Lang: Bij het opgeven van een soort in het invoerscherm. bij het aanklikken van het soort-veld verschijnt de lijst met soorten plus een toetsenbord, bij het aanklikken van de soort verdwijnt deze lijst en wordt de soort ingevuld, maar verschijnt vervolgens opnieuw het toetsenbordje om vrij snel weer te verdwijnen... maar net niet snel genoeg... waardoor ik regelmatig vervolgens op een spatie drukte ipv op de knop "opslaan"... het toetsenbord verscheen voorheen nooit in dit stadium en is hier ook totaal zinloos omdat er niets te typen valt (want geen enkel invoerveld is op dat moment geselecteerd)...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

#427
Te ver of niet ver genoeg...
Hoe dan ook, ik denk in b6 het probleem mooi omzeilt te hebben. Android toont het toetsenbord als er een invoerveld op het scherm staat. Wil je dat niet dan moet je je in 100 bochten wrnigen om dat voor elkaar te krijgen op alle toestellen met alle android-versies. Oplossing: geen invoerveld meer op het scherm!
Als je nu op het info-veld klikt opent zich een apart scherm.
Op mijn toestellen werkt dit nu goed, ik ben benieuwd hoe het nu bij jou gaat.

[edit] Naar het aantalveld ga ik nog kijken, beetje weinig tijd gehad...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: SlechtValk op januari 30, 2019, 17:18:23 PM
Kort: Na selecteren soort, verschijnt toetsenbord terwijl er niets te typen valt.

Citaat van: Alex Kwak op februari 02, 2019, 10:04:34 AM
Op mijn toestellen werkt dit nu goed, ik ben benieuwd hoe het nu bij jou gaat.

[edit] Naar het aantalveld ga ik nog kijken, beetje weinig tijd gehad...

Op mijn toestel werkt het op het eerste gezicht nu ook naar weer naar behoren.
Morgen ga ik uitgebreider testen.




Sidenote... (je kunt het als wens zien al weet ik niet zeker of het handig is, dus meer een soort overweging...)
Ik vul zelf (bij tekstuele invoer) vaak het gedrag, kleed en methode niet in omdat het me vaak te veel tijd kost om de specifieke waarde te vinden in de lijsten die inmiddels toch best wel lang geworden zijn (met name gedrag is erg lange lijst)... zou het misschien niet de moeite waard zijn om die (net als de soort) tevens te laten intypen zodat je snel bij de gewenste opties kan komen?

Ik noem maar wat: "o n" is veel makkelijker te typen dan dat "overvliegend noord" in de lijst te vinden is... tenminste dat gevoel heb ik... nogmaals ik weet niet of het handiger/sneller is (dat weet ik denk ik pas als ik het kan proberen... ) maar het is denk ik wel de moeite van onderzoeken waard...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op januari 29, 2019, 17:15:45 PM
Helaas nog niet helemaal goed... bij het intypen van getallen met 2 of meer cijfers gebeuren wat rare dingen...

Dat kwam omdat bij het bijwerken van het aantal de slider werd bijgewerkt, én vice versa! En aangezien de slider van 20 naar 30 gaat enz. deed het aantal hetzelfde.
Aangepast in b7
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op februari 02, 2019, 22:00:01 PM
Sidenote... (je kunt het als wens zien al weet ik niet zeker of het handig is, dus meer een soort overweging...)
Ik vul zelf (bij tekstuele invoer) vaak het gedrag, kleed en methode niet in omdat het me vaak te veel tijd kost om de specifieke waarde te vinden in de lijsten die inmiddels toch best wel lang geworden zijn (met name gedrag is erg lange lijst)... zou het misschien niet de moeite waard zijn om die (net als de soort) tevens te laten intypen zodat je snel bij de gewenste opties kan komen?

Ik noem maar wat: "o n" is veel makkelijker te typen dan dat "overvliegend noord" in de lijst te vinden is... tenminste dat gevoel heb ik... nogmaals ik weet niet of het handiger/sneller is (dat weet ik denk ik pas als ik het kan proberen... ) maar het is denk ik wel de moeite van onderzoeken waard...

Is zeker een leuk idee, maar komt met lage prio op de todo-lijst
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

In de meeste recente 7.24b8 zit een filemanager om folders op te schonen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hoi Alex,

In de 7.24 b6 en de 7.24 b7 blijft de tekst in het veld "toelichting" indien eenmaal ingevoerd bij elke waarneming terugkomen. Ook als je niet vooraf een * i getikt hebt. Zie een hele rits van mijn waarnemingen van vandaag nadat ik de Roodhalsgans ingevoerd heb. Waarnemingen zijn gedaan met de 7.24 b6 en zojuist nog even getest met de 7.24 b7. Samsung Galaxy S7 Android 8.0. Probleem met de invoer van aantallen lijkt nu wel oplost overigens.

Grtz Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op februari 03, 2019, 19:50:55 PM
In de 7.24 b6 en de 7.24 b7 blijft de tekst in het veld "toelichting" indien eenmaal ingevoerd bij elke waarneming terugkomen. Ook als je niet vooraf een * i getikt hebt. Zie een hele rits van mijn waarnemingen van vandaag nadat ik de Roodhalsgans ingevoerd heb. Waarnemingen zijn gedaan met de 7.24 b6 en zojuist nog even getest met de 7.24 b7. Samsung Galaxy S7 Android 8.0. Probleem met de invoer van aantallen lijkt nu wel oplost overigens.

Bedankt voo rhet melden. Dit is een lastiger probleem dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt.
Ik los het zsm op, maar dat kan wel een paar dagen duren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op februari 03, 2019, 11:45:25 AM
Citaat van: SlechtValk op januari 29, 2019, 17:15:45 PM
Helaas nog niet helemaal goed... bij het intypen van getallen met 2 of meer cijfers gebeuren wat rare dingen...

Dat kwam omdat bij het bijwerken van het aantal de slider werd bijgewerkt, én vice versa! En aangezien de slider van 20 naar 30 gaat enz. deed het aantal hetzelfde.
Aangepast in b7

Invoeren aantallen werkt inmiddels een stuk beter, maar nog niet 100%... (wel een stuk werkbaarder nu!) nog een paar kleine verbeterpunten/fouten.

- Wanneer je poogt het meest linker cijfer te verwijderen (dmv backspace) (bijv. omdat je een fout hebt gemaakt) en de overige getallen zijn alleen maar nullen, crasht de app vaak, of wanneer je het laatst overgebleven cijfer probeert te verwijderen... (wel erg hinderlijk bij het testen door herhaaldelijk dingen in te vullen en opnieuw te willen proberen ;) )
- Bij een reeds opgegeven getal van meer dan 1 cijfer (bijv. 100) werkt de + en - niet meer zoals ik dat verwachtte, namelijk verhoogt hij alleen het tien- of honderdtal wat er dan staat... wanneer er staat 20 geeft een plusje 30, wanneer er staat 500 geeft een plusje 600... terwijl ik zou verwachten dat plusje kort indrukken gewoon +1 zou moeten zijn... (zoals dat altijd was) en lang indrukken een tienvoud erbij...
- Boven 1000 doet de +-toets het niet naar behoren... (mogelijk omdat de schuifbalk tot 1000 gaat) hij stelt het dan altijd op 1000, bijv. als ik 3500 intyp en vervolgens plus gebruik, wordt het 1000. Het invoeren van meer dan 1000 gaat via de schuifbalk al helemaal niet, want dat is maximum... maar er is vast over nagedacht dat dit het max is... ik weet alleen niet of dat het handigste maximum is... als je groepen van bijv. spreeuwen, ganzen, smienten of goudplevieren oid aan het schatten bent, kan ik me goed voorstellen dat je meer dan 1000 zou willen opgeven.

Suggestie/wens:
Misschien is het verstandig om de telmethode ook in dit aantal-scherm onder te brengen... juist omdat dit hier alles mee te maken heeft... (en misschien stimuleer je daardoor ook om dat in te voeren).

Citaat van: Alex Kwak op februari 03, 2019, 17:03:35 PM
In de meeste recente 7.24b8 zit een filemanager om folders op te schonen

Interessante info, maar euh... moeten wij gebruikers (of beta-testers) daar iets mee, of is het meer ter info en gaat alles automatisch?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jan Mudde

Citaat van: SlechtValk op februari 03, 2019, 23:59:29 PM
Citaat van: Alex Kwak op februari 03, 2019, 11:45:25 AM
Citaat van: SlechtValk op januari 29, 2019, 17:15:45 PM
Helaas nog niet helemaal goed... bij het intypen van getallen met 2 of meer cijfers gebeuren wat rare dingen...

Dat kwam omdat bij het bijwerken van het aantal de slider werd bijgewerkt, én vice versa! En aangezien de slider van 20 naar 30 gaat enz. deed het aantal hetzelfde.
Aangepast in b7

Invoeren aantallen werkt inmiddels een stuk beter, maar nog niet 100%... (wel een stuk werkbaarder nu!) nog een paar kleine verbeterpunten/fouten.

- Wanneer je poogt het meest linker cijfer te verwijderen (dmv backspace) (bijv. omdat je een fout hebt gemaakt) en de overige getallen zijn alleen maar nullen, crasht de app vaak, of wanneer je het laatst overgebleven cijfer probeert te verwijderen... (wel erg hinderlijk bij het testen door herhaaldelijk dingen in te vullen en opnieuw te willen proberen ;) )
- Bij een reeds opgegeven getal van meer dan 1 cijfer (bijv. 100) werkt de + en - niet meer zoals ik dat verwachtte, namelijk verhoogt hij alleen het tien- of honderdtal wat er dan staat... wanneer er staat 20 geeft een plusje 30, wanneer er staat 500 geeft een plusje 600... terwijl ik zou verwachten dat plusje kort indrukken gewoon +1 zou moeten zijn... (zoals dat altijd was) en lang indrukken een tienvoud erbij...
- Boven 1000 doet de +-toets het niet naar behoren... (mogelijk omdat de schuifbalk tot 1000 gaat) hij stelt het dan altijd op 1000, bijv. als ik 3500 intyp en vervolgens plus gebruik, wordt het 1000. Het invoeren van meer dan 1000 gaat via de schuifbalk al helemaal niet, want dat is maximum... maar er is vast over nagedacht dat dit het max is... ik weet alleen niet of dat het handigste maximum is... als je groepen van bijv. spreeuwen, ganzen, smienten of goudplevieren oid aan het schatten bent, kan ik me goed voorstellen dat je meer dan 1000 zou willen opgeven.

Suggestie/wens:
Misschien is het verstandig om de telmethode ook in dit aantal-scherm onder te brengen... juist omdat dit hier alles mee te maken heeft... (en misschien stimuleer je daardoor ook om dat in te voeren).

Citaat van: Alex Kwak op februari 03, 2019, 17:03:35 PM
In de meeste recente 7.24b8 zit een filemanager om folders op te schonen

Interessante info, maar euh... moeten wij gebruikers (of beta-testers) daar iets mee, of is het meer ter info en gaat alles automatisch?

Goedemorgen Alex,

Helaas moet ik het bovenstaande bevestigen. Succes weer met het fixen!! Overigens nog steeds grote complimenten voor deze fantastische app!! Het blijft een geweldig instrument om mee te werken. :duim: :duim:

Grtz, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op februari 03, 2019, 23:59:29 PM
- Bij een reeds opgegeven getal van meer dan 1 cijfer (bijv. 100) werkt de + en - niet meer zoals ik dat verwachtte, namelijk verhoogt hij alleen het tien- of honderdtal wat er dan staat... wanneer er staat 20 geeft een plusje 30, wanneer er staat 500 geeft een plusje 600... terwijl ik zou verwachten dat plusje kort indrukken gewoon +1 zou moeten zijn... (zoals dat altijd was) en lang indrukken een tienvoud erbij...

Het idee is dat als je ergens in de range 10-90 zit, dat de plus net als de slidebar het aantal met 10 verhoogt.
Blijkbaar valt dat kwartje niet, of is het niet handig?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op februari 04, 2019, 08:27:56 AM
Citaat van: SlechtValk op februari 03, 2019, 23:59:29 PM
- Bij een reeds opgegeven getal van meer dan 1 cijfer (bijv. 100) werkt de + en - niet meer zoals ik dat verwachtte, namelijk verhoogt hij alleen het tien- of honderdtal wat er dan staat... wanneer er staat 20 geeft een plusje 30, wanneer er staat 500 geeft een plusje 600... terwijl ik zou verwachten dat plusje kort indrukken gewoon +1 zou moeten zijn... (zoals dat altijd was) en lang indrukken een tienvoud erbij...

Het idee is dat als je ergens in de range 10-90 zit, dat de plus net als de slidebar het aantal met 10 verhoogt.
Blijkbaar valt dat kwartje niet, of is het niet handig?

Hoi Alex,

Dat kwartje is nu bij mij iig wel gevallen. Of het handig is? Aan de ene kant wel, want je kunt nu heel rap grote groepen invoeren. Aan de andere kant niet want als je een groep exact geteld hebt en je komt op een hoog aantal bv. 87, 473, 1206, etc. dan kan je nu dat aantal niet meer exact invoeren.

Grtz, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op februari 04, 2019, 08:27:56 AM
Citaat van: SlechtValk op februari 03, 2019, 23:59:29 PM
- Bij een reeds opgegeven getal van meer dan 1 cijfer (bijv. 100) werkt de + en - niet meer zoals ik dat verwachtte, namelijk verhoogt hij alleen het tien- of honderdtal wat er dan staat... wanneer er staat 20 geeft een plusje 30, wanneer er staat 500 geeft een plusje 600... terwijl ik zou verwachten dat plusje kort indrukken gewoon +1 zou moeten zijn... (zoals dat altijd was) en lang indrukken een tienvoud erbij...

Het idee is dat als je ergens in de range 10-90 zit, dat de plus net als de slidebar het aantal met 10 verhoogt.
Blijkbaar valt dat kwartje niet, of is het niet handig?

Ik vond het gedrag voorheen intuïtiever (lang indrukken is x10 kort indrukken is +1)... op dit moment is de schuifbalk erg geschikt om naar een afgerond getal te gaan, wanneer je fijn wilt afstellen zou die plus en min erg fijn zijn (indien ze nog het oude gedrag zouden hebben)...
Ik weet niet of de lang-indruk functie van de plus (en min) algemeen bekend was, maar ik vond hem altijd erg handig... nu komt die schuifbalk daar min of meer voor in de plaats... maar ik persoonlijk zou het erg fijn vinden als met de plus/min nog steeds fijnafstelling gedaan kan worden.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Inmiddels de filemanager ontdekt en geprobeerd... dat ruimt op zeg :P
Echter wel ook een bugje gevonden... bij gebruik van het "selecteer alles"-vakje rechts bovenaan in een map met (veel) submappen crasht de app.
crashreport verzonden.

v7.24b10 (8169)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Niet specifiek gerelateerd aan de beta, maar deze is me al een tijd een doorn in het oog...

1) [rood gemarkeerd] (komt op beide schermen voor) tussen de vier portalen/portals staat achter één van de portalen een komma, maar niet achter de rest... zet overal een komma of nergens, maar dit is een beetje net niets... Bovendien lijkt het me veel mooier om 2 portalen per regel te zetten ipv 1,3,1. (Of net als in het resultaatscherm elk portaal op een nieuwe regel...)
2) [geel gemarkeerd] de ene keer wordt van "Portalen" gesproken, de andere keer van "portal(s)". Zou veel mooier zijn als het beide hetzelfde is.
3) [paars gemarkeerd] De ruimte tussen rand van het scherm en begin van de tekst is erg klein/niet aanwezig. Staat mooier als hier wat marge tussen zit.
4) [roze gemarkeerd] Op het upload-resultaat-scherm staat in de titel "Geüpload" (met accent) en in de tekst "geupload" (foutief zonder accent).

Ergens kan ik me wel voorstellen dat deze wijzigingen, omdat ze puur cosmetisch zijn, niet zo'n hoge prioriteit hebben. Toch lijken ze me erg makkelijk op te lossen... en (met name de taalfout) staat zo knullig ;) .
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op februari 15, 2019, 13:00:30 PM
Ergens kan ik me wel voorstellen dat deze wijzigingen, omdat ze puur cosmetisch zijn, niet zo'n hoge prioriteit hebben. Toch lijken ze me erg makkelijk op te lossen... en (met name de taalfout) staat zo knullig ;) .

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op februari 15, 2019, 13:00:30 PM
Ergens kan ik me wel voorstellen dat deze wijzigingen, omdat ze puur cosmetisch zijn, niet zo'n hoge prioriteit hebben. Toch lijken ze me erg makkelijk op te lossen... en (met name de taalfout) staat zo knullig ;) .

Aangepast op 1 'geupload' na die vanaf de site komt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

#443
Over een uurtje is update 7.24b11 beschikbaar. Zo op het oog weinig aanpassingen, maar onder water enorm veel.
Het een en ander is gebouwd met de laatste versie van Android Studio, en dat had nogal wat voeten in aarde  :-X
Verder krijg je nu sneller een GPS-fix door om de zoveelste Android-bug heen te programmeren.  :angry:
En het opmerkingenveld zou nu goed moeten werken. Mocht iemand dit willen testen: graag!
En o ja, het uploadscherm is aangepast  :angel:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op februari 10, 2019, 15:18:21 PM
Echter wel ook een bugje gevonden... bij gebruik van het "selecteer alles"-vakje rechts bovenaan in een map met (veel) submappen crasht de app.
crashreport verzonden.

Gefixed in de komende 7.24b12
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op februari 17, 2019, 16:52:59 PM
Citaat van: SlechtValk op februari 10, 2019, 15:18:21 PM
Echter wel ook een bugje gevonden... bij gebruik van het "selecteer alles"-vakje rechts bovenaan in een map met (veel) submappen crasht de app.
crashreport verzonden.

Gefixed in de komende 7.24b12

Ohja en schermrotatie werkt ook niet binnen die filemanager ;)...

jammer dat ik dat nu pas ontdek nu je net die andere bug gefixed hebt... had mooi in één moeite door gekund... maja je ontdekt zoiets niet op commando he ;).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op februari 17, 2019, 16:52:59 PM
Citaat van: SlechtValk op februari 10, 2019, 15:18:21 PM
Echter wel ook een bugje gevonden... bij gebruik van het "selecteer alles"-vakje rechts bovenaan in een map met (veel) submappen crasht de app.
crashreport verzonden.

Gefixed in de komende 7.24b12

Goedemorgen Alex,

Ik kijk net even op Google Play Store voor een update, echter daar vind ik alleen de 7.24b10 van 9 februari?
Grtz Jan.
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op februari 18, 2019, 11:14:23 AM
Citaat van: Alex Kwak op februari 17, 2019, 16:52:59 PM
Citaat van: SlechtValk op februari 10, 2019, 15:18:21 PM
Echter wel ook een bugje gevonden... bij gebruik van het "selecteer alles"-vakje rechts bovenaan in een map met (veel) submappen crasht de app.
crashreport verzonden.

Gefixed in de komende 7.24b12

Goedemorgen Alex,

Ik kijk net even op Google Play Store voor een update, echter daar vind ik alleen de 7.24b10 van 9 februari?
Grtz Jan.

Hmm, vreemd. Ik heb de upload nogmaals gedaan, dus over een uurtje zou 'ie alsnog beschikbaar moeten zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

#448
Goeiemiddag Alex,
Inmiddels versie 7.24b11 op telefoon staan. Ik zal er morgen eens wat mee gaan spelen!.

Grtz Jan.
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Jan Mudde

Citaat van: Jan Mudde op februari 18, 2019, 13:26:47 PM
Goeiemiddag Alex,
Inmiddels versie 7.24b11 op telefoon staan. Ik zal er morgen eens wat mee gaan spelen!.
Grtz Jan.

Goedemiddag Alex,

Vandaag dus wat mee gespeeld maar er gaat iets nog niet helemaal goed. Tekst in het vak "Toelichting" ingevuld beginnend met *. Aantal waarnemingen met die tekst ingevoerd en daarna een waarnemeing waarbij ik de tekst wil wissen. Ik ga dus naar vak "Toelichting", wis daar de tekst, geef een OK en maak vervolgens de waarneming af. Na opslag blijkt de gewiste tekst nog steeds mee met de waarneming te zijn gegaan. Wissen lukt steeds niet. Enige wijze waarop ik van een tekst in het veld "Toelichting" af kom is door hem te wissen, dan een  .  te typen en die  .  dan weer te verwijderen. Dan is er niets meer zichtbaar in het veld behalve de opmerking die er standaard in staat nl. "Begin met '*' om te onthouden. Zie mijn waarnemingen van vandaag o.a. https://waarneming.nl/observation/167723191/ https://waarneming.nl/observation/167723190/ https://waarneming.nl/observation/167723189/ bij deze laatse was de  .  nog aanwezig maar bij de volgende ( https://waarneming.nl/observation/167723188/ ) niet meer.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on