Onbekende marterachige.

Gestart door Zonnekoning, juli 25, 2007, 20:27:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zonnekoning

Op de Boerweg in polder de Gennegerlanden heb ik een aangereden marter gevonden.
Ik zit zelf aan een Steenmarter te denken, omdat er een boerderij vlakbij is.
Het vreemde is dat het dier in ieder geval twee witte sokjes had van verschillende grote.
Helaas was het kadaver al voor een deel aangevreten en een deel van de schedel was al kaal. Ook heb geen foto's kunnen maken, vandaar dat ik de waarneming op onzeker heb gezet.
Het dier was donkerbruin (bijna zwart) en was wit onder de keel en tussen de poten. De oren waren relatief groot.
Mijn vraag is of dit bij steenmarters voorkomt of is het toch wat anders?
Het dier heb ik in de berm geschoven zodat die niet verder wordt plat gereden. Het dier was recent aangereden, omdat een collega er eerder was langs gereden en toen lag het er nog niet.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

magnolia

Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Zonnekoning

Nou nee, ik had al verschillende foto's op waarneming.nl bekeken. Ik kan alleen die witte sokjes plaatsen. :huh:
Het zou dan niet alleen om een verkeersslachtoffer gaan, maar ook om een afwijkend exemplaar.
Vandaar dat ik vraag of het bij steenmarters voorkomt, want voor de rest klopt het wel.
De schedel is/was? nog intact en had niets bij mij om het mee te nemen, vandaar dat ik het in de berm heb geschoven.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Jeroen Nagtegaal

Ik nijg aan de hand van je beschrijving richten Am Nerts. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als er foto's komen, al dan niet an de schedel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Zonnekoning

Daar had ik dus ook al aan gedacht, maar daar zijn de oren weer veel te klein van. :huh:
Ik zal kijken of het er morgen nog ligt, wat het zou een aanwinst zijn voor het informatiecentrum van de eendenkooi. We hebben namelijk een mooi opgezet exemplaar van een volwassen Steenmarter. :)  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Zonnekoning

Vandaag weer wezen kijken. Het dier lag weer op de weg en was helemaal plat gereden. De achterpoten met de voetkussentjes waren nu goed te zien en die kwamen me bekend voor. Het was gewoon een jonge huiskat.  :rolleyes:  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.