Dicyphus-foutje op influentialpoints ?

Gestart door Arp, december 11, 2018, 04:21:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Zojuist kom ik deze pagina tegen:
http://influentialpoints.com/biocontrol/Dicyphus_pallicornis.htm

Het lijkt mij dat de afbeeldingen daar pallidus tonen en niet pallicornis ?!

Ze formuleren zelf ook voorzichtig en lijken niet helemaal zeker van de identificatie, dus wellicht een idee om ze dit even te melden, maar ik ben zelf ook niet een vreselijke fan van Miridae-determinaties, dus liever eerst maar even jullie mening(bevestiging?) vragen voordat ik ze lastig ga vallen ...  :angel:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

#1
Achja ... als de kenners dan toch kijken of die van influentialpoint een pallidus is, dan meteen voor deze ook maar bevestiging vragen :)

Het betreft deze waarneming:
Onzeker Bosandoornbochelwants - Dicyphus pallidus gezien op 2018-07-24 Berghuizen (Dr.) - Buitengebied
Foto's:





bij voorbaat dank Arp :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

#2
Niet echt een kenner, maar bij het ontbreken van Berend op het forum  ;).........
Lijkt mij inderdaad pallidus. (Vorm vlek op de kop, lange antennen, slankere vorm achterlichaam...)  Dicyphus constrictus is het ook niet o.a. vanwege de lichte (niet zwarte) uiteinden van antennesegment 2.
Mooie kiekjes Arp.

Arp

Dank Thijs, ik twijfelde al niet echt, maar voordat ik er dan anderen mee lastig ga vallen is het toch wel prettig te weten dat jij het ook zo ziet :)

Ik heb je maar even een BCC gedaan van m'n mailtje aan Bob & Bob
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

Ik zag het Arp. Bedankt daarvoor.
We hebben genoeg plezier van de luizenwebsite voor determinatie van luizen. Dus leuk om iets terug te kunnen doen. Alleen wordt de website wel enorm groot als ze alle luizeneters ook willen bespreken.

Arp

Eén van de Bobs van influentialpoints heeft gereageerd dat ze de pagina binnenkort (aantal weken) zullen corrigeren :)

Het blijkt dat pallidus een redelijk recente nieuwkomer is in Engeland, dus hadden ze niet echt verwacht die op de foto te hebben, c.q. dook deze niet op in hun referenties voor identificatie ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

Keek net even of ik iets voor ze had, maar zag alleen een luizenetende Adalia decempunctata. Niet van top kwaliteit. 

Arp

Ja, ik pas zoeken als ze met een concrete vraag komen ... nou ja .. misschien voor mezelf ook een keer leuk - een overzichtje van luizenverdelgers :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

Ik heb er met tripsen of het slachtoffer is niet meer te herkennen. Maar ik zal nog wat beter kijken.