Overzicht waargenomen soorten wordt niet goed weergegeven

Gestart door Cyanistes, december 04, 2018, 20:34:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cyanistes

Beste Sjaak,
Allereerst mijn complimenten voor de grote gebruiksvriendelijkheid van iObs. Was dan ook erg blij met de toevoeging onder het icoon statistieken dat het niet alleen mogelijk was om het aantal soorten te zien dat je van een bepaalde soortgroep hebt gezien, maar ook de afzonderlijke soorten.
Tot mijn spijt werkt deze laatste functie niet meer naar behoren sinds iOS 12. De lijst wordt wel getoond, maar als regels zonder tekst. Zie bijgevoegde foto. Wanneer je op de smalle regels klikt krijg je vervolgens wel een soort te zien, maar het is een beetje gokken op welke soort je hebt geklikt.
Ikzelf gebruik deze functie nogal eens om achteraf foto's toe te voegen of om soorten achteraf te determineren aan de hand van de foto's die ik in het veld heb toegevoegd van soortgroepen waar ik wat minder vertrouwd mee ben.
Dus reparatie zou wenselijk zijn.
Groetjes,
Age

Sjaak Schilperoort

Dank je, Age. Ik heb zoiets bij slechts één andere gebruiker gezien. Ik heb geen idee waar dit door veroorzaakt kan worden. Het is zeker geen algemeen probleem in iObs of op iOS 12. Ik sluit niet uit de oorzaak hiervan in iOS zelf zit. Heb je al geprobeerd om je phone te herstarten? Indien niet, doe dit eens en laat me het resultaat weten.

Sjaak Schilperoort

Age, ik heb wat gevonden en aangepast. Graag hoor ik welk type iPhone je hebt, zodat ik specifiek voor dit model kan testen. Als je zelf mee wilt testen, meld je dan aan voor beta-testing via een mailtje naar iobs@waarneming.nl. Een eventuele fix heb je dan ook eerder beschikbaar