Drol van een vos?

Gestart door wim52, oktober 19, 2018, 13:07:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

wim52

10 cm ongeveer en 1,5 dik

HPM

Een hond die blikvoer heeft gegeten?
Herman van der Meer

Rob Koelman

Zaden+oranje kleur van rozenbottels?
+
Marterachtige of vos die zich daar tegoed aan heeft gedaan?

Zonder dna-onderzoek is dit soort keutels denk ik niet te determineren...
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Ik heb een dergelijke kleffe witte-bonen-in-tomatensausdrol nog nooit van een vos gezien. Haren en botten ontbreken hier geheel.
Herman van der Meer

Rob Koelman

Citaat van: HPM op oktober 20, 2018, 11:46:37 AMIk heb een dergelijke kleffe witte-bonen-in-tomatensausdrol nog nooit van een vos gezien. Haren en botten ontbreken hier geheel.

Vossen zijn opportunisten. Als ze een flink maaltje van fruit tegenkomen, dan zullen ze dat niet laten liggen en zich er geheel ongans aan eten. Dat leidt dan vanzelf tot  bot- en haarloze keutels met een brijige consistentie...

Ditzelfde verhaal geldt ook voor hond, marters, dassen, andere marterachtigen, etc etc. Wat er ingaat komt er ook weer uit...   ;)

Uitgaande van rozenbottels lijkt hond mij in dit geval minder logisch.
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Ik heb talloze malen vossenkeutels gezien die voornamelijk uit vruchten bestonden, maar die waren nooit zo nat.
Overigens kan de geur wel uitsluitsel geven.
Herman van der Meer

Rob Koelman

Om nog even te zorgen voor verdere onzekerheid ( B) ): we zoeken nu wel bij zoogdieren, maar zou dit niet van een vogel kunnen zijn?
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Er zijn ook honden die dol zijn op rozenbottels. Ze snaaien ze zo van de struiken.  ;)
Groet, Hannie

wim52

Nou met dit formaat zeker geen vogel. En ik denk niet dat op die plek honden komen.

Hannie Luijten

En waar is "die plek" ? Of ik kijk niet goed maar ik zie geen link naar een ingevoerde waarneming. Maar, als er een mens kan komen op die plek om een foto te maken, waarom dan geen hond? Niet dat ik nou wil beweren dat het van een een hond is, maar ik zou het ook niet bij voorbaat uitsluiten.
Groet, Hannie

HPM

Citaat van: wim52 op november 06, 2018, 19:15:12 PM

Nou met dit formaat zeker geen vogel. ...

Dan moet je maar eens naar de drollen van zwangere Fazanten kijken.
Herman van der Meer

wim52

Zien die er zo uit HPM?  FOTO! ;)

HPM

Citaat van: wim52 op november 09, 2018, 21:19:18 PM

Zien die er zo uit HPM?  FOTO! ;)

Je had het over het formaat.
Herman van der Meer