Hoofdmenu

Welke vleermuis?

Gestart door Wim Bakker, augustus 13, 2018, 12:01:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wim Bakker

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.

Het betreft deze waarneming:
    https://waarneming.nl/waarneming/view/161259359
    Vleermuis onbekend - Chiroptera spec. binnenshuis gezien op 2018-08-13 Enschede - Centrum







Bij voorbaat dank!
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Rob Koelman

Tweekleurige vleermuis.

Leuke soort!
Met vriendelijke groet, Rob

Wim Bakker

"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Rob Koelman

#3
Bijzonder beestje dus.

Zou mooi zijn als iemand van de regionale vleermuisopvang oid er nog even beter naar kan kijken. Bijvoorbeeld of het een mannetje of een vrouwtje betreft en wat de leeftijd is.

'Typische vindplaats' voor deze soort: een hoog gebouw:

Met vriendelijke groet, Rob

Wim Bakker

Oeps. Ik heb 'm buiten gezet en hij is inmiddels weg...  :-[
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Rob Koelman

Citaat van: Wim Bakker op augustus 13, 2018, 12:33:24 PMOeps. Ik heb 'm buiten gezet en hij is inmiddels weg...  :-[

Helaas (voor ons dan)...

Je hebt niet heel toevallig een foto van de onderzijde van het beestje?
Met vriendelijke groet, Rob

Wim Bakker

In verband met het virussen raak ik geen meer vleermuis aan. Met een doosje en een stuk karton heb ik hem buiten op een vensterbank gezet en hij is op eigen kracht weggekropen of -gevlogen. Dus helaas, geen onderkant.

Er hangen aan het gebouw houten panelen waarachter ik wel eens vleermuizen heb gezien, zou dat de tweekleurige vleermuis kunnen zijn? of is dat dan toch de algemenere dwergvleermuis?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Rob Koelman

Citaat van: Wim Bakker op augustus 13, 2018, 12:53:40 PMEr hangen aan het gebouw houten panelen waarachter ik wel eens vleermuizen heb gezien, zou dat de tweekleurige vleermuis kunnen zijn? of is dat dan toch de algemenere dwergvleermuis?

Dat is niet te zeggen. Een soort die je daar kunt verwachten is inderdaad de gewone dwergvleermuis, maar ook laatvlieger en nog wel wat andere soorten gebruiken dergelijke plekken.
Met vriendelijke groet, Rob

Wim Bakker

OK. Dat is inderdaad het bewuste gebouw.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson