Ree midden in stedelijk gebied Gouda

Gestart door P.M. IJsselstein, juli 30, 2018, 12:00:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

P.M. IJsselstein

Zondagochtend 29 Juli om 9:15 reed ik in mijn werkauto over de Joubertstraat te Gouda richting Zwarteweg. Vlak voor de kruising met de Voorwillenseweg stond daar in de middenberm een volwassen Reebok. Zoals je kan begrijpen was ik stomverbaasd. Even mijn achtergrond, ik ben van kleins af aan al groot natuurliefhebber, heb een  opleiding Natuur en Landschapsbeheer gedaan, stages gelopen in binnen en buitenland, ben gediplomeerd natuurgids dus ik weet echt wel hoe een ree(bok) er uitziet. Nog dezelfde dag mijn waarneming ingevoerd en dan krijg je de reactie: "lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk" , zonder onderbouwing of verdere vragen. Ik weet wat ik gezien heb en hoe onwaarschijnlijk ook, hij stond daar echt. Als ik niet achter het stuur zat had ik uiteraard een foto genomen.

Oenanthe

Die aanduiding hoogst onwaarschijnlijk heeft waarschijnlijk meer met de plaats van waarneming te maken dan met de soort. In het Haagse bos heb ik ook weleens een ree gezien en die werd toen ik hem invoerde, automatisch aanvaard. Misschien omdat een ree in een stadspark nog wel geloofwaardig is, maar hij moet wel de A44 overgestoken zijn om daar te komen en wie had mij geloofd als ik hem daar had gezien en ingevoerd?

Het is hier overigens regel je berichten met je eigen naam te ondertekenen en niet met een schuilnaam of anoniem. Hou je daar in het vervolg rekening mee?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

P.M. IJsselstein

profielnaam is aangepast. Onwaarschijnlijk is idd niet onmogelijk, er zitten in de nabije omgeving van Gouda meerdere ree-populaties, en zwemmen kunnen ze ook dus het is niet ondenkbaar dat een ree een rivier als de Lek over is gezwommen.

HPM

Herman van der Meer

Oenanthe

Citaat van: P.M. IJsselstein op juli 30, 2018, 12:36:32 PM
profielnaam is aangepast. Onwaarschijnlijk is idd niet onmogelijk, er zitten in de nabije omgeving van Gouda meerdere ree-populaties, en zwemmen kunnen ze ook dus het is niet ondenkbaar dat een ree een rivier als de Lek over is gezwommen.
Je schrijft ook dat je geen beginneling bent. Waarnemingen worden hier zonder aanzien des persoons gecontroleerd, daar ga ik althans van uit. Meestal laat men een waarneming zonder documentatie op niet te beoordelen staan, dus waarom jij te horen kreeg dat het hoogst onwaarschijnlijk is begrijp ik om meer dan één reden niet.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Herman van der Meer

Oenanthe

Dan begrijp ik niet waar de reactie vandaan kwam en hoe die bij de waarnemer terecht is gekomen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

KoenVerhoogt

Citaat van: Oenanthe op juli 30, 2018, 14:05:14 PM
Dan begrijp ik niet waar de reactie vandaan kwam en hoe die bij de waarnemer terecht is gekomen.
Het was geen commentaar van een admin maar van een gebruiker (zie rechts bij de waarneming onder het kopje 'contact', 'Overzicht gebruikers meldingen).
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op juli 30, 2018, 14:05:14 PMDan begrijp ik niet waar de reactie vandaan kwam en hoe die bij de waarnemer terecht is gekomen.

Citaat van: KoenVerhoogt op juli 30, 2018, 14:58:48 PMHet was geen commentaar van een admin maar van een gebruiker (zie rechts bij de waarneming onder het kopje 'contact', 'Overzicht gebruikers meldingen).

Reacties van andere gebruikers kunnen waardevol zijn, maar zijn soms ook gewoon onzin.

Je mag zelf beslissen wat je met zo'n opmerking doet...
Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Je kunt de mogelijkheid om anderen commentaar te laten geven zelfs uitschakelen. Bespaart je onbegrip en ergernis.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op juli 31, 2018, 10:00:48 AMJe kunt de mogelijkheid om anderen commentaar te laten geven zelfs uitschakelen. Bespaart je onbegrip en ergernis.

Maar je zult dan ook serieuze en bruikbare opmerkingen mislopen...
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Citaat van: Rob Koelman op juli 31, 2018, 12:49:32 PM

Citaat van: Oenanthe op juli 31, 2018, 10:00:48 AMJe kunt de mogelijkheid om anderen commentaar te laten geven zelfs uitschakelen. Bespaart je onbegrip en ergernis.

Maar je zult dan ook serieuze en bruikbare opmerkingen mislopen...

Serieus zullen ze vast wel bedoeld zijn maar ik heb nog nooit een bruikbaar gebruikerscommentaar gezien. Alleen van volslagen onbekenden die het serieus dachten beter te weten maar er volkomen naast zaten.
Herman van der Meer

Oenanthe

Citaat van: Rob Koelman op juli 31, 2018, 12:49:32 PM
Citaat van: Oenanthe op juli 31, 2018, 10:00:48 AMJe kunt de mogelijkheid om anderen commentaar te laten geven zelfs uitschakelen. Bespaart je onbegrip en ergernis.

Maar je zult dan ook serieuze en bruikbare opmerkingen mislopen...
Alle waarnemingen kunnen door admins becommentarieerd worden. Daar heb ik genoeg aan.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Henri van Dodeweerd

Citaat van: HPM op juli 31, 2018, 14:13:25 PM
Citaat van: Rob Koelman op juli 31, 2018, 12:49:32 PM

Citaat van: Oenanthe op juli 31, 2018, 10:00:48 AMJe kunt de mogelijkheid om anderen commentaar te laten geven zelfs uitschakelen. Bespaart je onbegrip en ergernis.

Maar je zult dan ook serieuze en bruikbare opmerkingen mislopen...

Serieus zullen ze vast wel bedoeld zijn maar ik heb nog nooit een bruikbaar gebruikerscommentaar gezien. Alleen van volslagen onbekenden die het serieus dachten beter te weten maar er volkomen naast zaten.

Soms zitten er ook goede suggesties bij... Laatst nog een aantal goede gehad
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd