status waarneming in de NDFF

Gestart door rapunzel, mei 27, 2018, 08:00:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

rapunzel

Als je een waarneming invoert in Waarneming.nl en je krijgt geen vink bij de waarneming, gaat de waarneming naar de NDFF voor validatie daar (toch ? )
Is er een mogelijkheid in te zien welke van mijn waarnemingen door de NDFF zijn afgekeurd ?
Gr.
Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

Serviceteam NDFF

Beste Koos,

Alleen goedgekeurde waarnemingen van Waarneming.nl gaan naar de NDFF. Dus het is ook niet nodig om te zien welke waarnemingen zijn afgekeurd.

Is dit voldoende antwoord op de vraag?

Met vriendelijke groeten,
Thijs de Kruif
Serviceteam NDFF
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

hiskodevries

Citaat van: Serviceteam NDFF op mei 31, 2018, 12:02:38 PM
Beste Koos,

Alleen goedgekeurde waarnemingen van Waarneming.nl gaan naar de NDFF. Dus het is ook niet nodig om te zien welke waarnemingen zijn afgekeurd.

Is dit voldoende antwoord op de vraag?

Met vriendelijke groeten,
Thijs de Kruif
Serviceteam NDFF
Thijs, dat is niet correct. Alle waarnemingen gaan naar de ndff vermits het mag van de gebruiker.
Een nog niet gevalideerde waarneming zal binnen de ndff nog een kans krijgen.
Alleen het ndff uitvoerportaal toont uitsluitend gevalideerde data
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Serviceteam NDFF

#3
Ah, voor mijn beurt gepraat. Voor zover ik weet is dat niet te zien. De programmeur is niet aanwezig, dus ik kan geen zekerheid geven. Mag ik vragen waarom je dat wilt weten?
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

rapunzel

Citaat van: Serviceteam NDFF op mei 31, 2018, 12:13:09 PM
Ah, voor mijn beurt gepraat. Voor zover ik weet is dat niet te zien. De programmeur is niet aanwezig, dus ik kan geen zekerheid geven. Mag ik vragen waarom je dat wilt weten?
Hisko en ik hebben hierboven aangegeven wanneer niet door Waarneming.nl gevalideerde waarnemingen ter validatie aan de NDFF worden aangeboden.
Ik wil weten welke waarnemingen van deze niet goedgekeurd zijn en waarom niet. Ik kan dan besluiten om die waarneming over te doen met foto.
Iemand met enige ervaring in het doen waarnemingen weet dat je niet altijd zin hebt om van iedere boterbloem, melkdistel of paardebloem een foto te maken, maar je wilt wel terugkoppeling als die waarnemingen niet worden goedgekeurd.
Koos Ballintijn

rapunzel

Citaat van: Serviceteam NDFF op mei 31, 2018, 12:13:09 PM
Ah, voor mijn beurt gepraat. Voor zover ik weet is dat niet te zien. De programmeur is niet aanwezig, dus ik kan geen zekerheid geven. Mag ik vragen waarom je dat wilt weten?
Als er toch over "mijn beurt" gesproken wordt, waarom dan niet even je naam erbij gezet ?
Gr.
Koos
Koos Ballintijn

Serviceteam NDFF

Koos, ik heb het nagevraagd en het is inderdaad niet mogelijk om in te zien of de waarnemingen zijn goedgekeurd of afgekeurd.

Je spreekt nog steeds met Thijs
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF