Welke soort? Keutels

Gestart door Steven Wytema, december 28, 2017, 15:50:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Steven Wytema


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/147065449
Woelmuis onbekend - Microtidae spec. gezien op 2017-12-28 Winterswijk - Ratum
Foto's:


bij voorbaat dank Steven Wytema
Steven Wytema


Rob Koelman

In ieder geval géén keutels van een woelmuis.

Formaat van de keutels is niet goed te beoordelen. Zou wat mij betreft echter heel goed huisspitsmuis kunnen zijn...
Met vriendelijke groet, Rob

Steven Wytema

Ah mn bijgevoegde tekst is verloren gegaan: huismussen ken ik en deze zijn echt beduidend groter.
Omdat je geen muis onbekend kan invoeren heb ik deze gekozen. Maar is rat bv een optie?
Steven Wytema


Rob Koelman

#3
Afhankelijk van formaat zou dit OF bruine rat OF huisspitsmuis kunnen zijn. De keutels van deze laatste soort zijn echt fors groter dan je zou verwachten van zo'n kleine soort...

Kun je een inschatting geven van het formaat van deze keutels? Of beter nog: een nieuwe foto maken met iets ter referentie voor het formaat naast de keutels (euromunt, meetlatje, etc.)?
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Steven Wytema

Citaat van: Rob Koelman op december 28, 2017, 16:16:00 PM
Afhankelijk van formaat zou dit OF bruine rat OF huisspitsmuis kunnen zijn. De keutels van deze laatste soort zijn echt fors groter dan je zou verwachten van zo'n kleine soort...

Kun je een inschatting geven van het formaat van deze keutels? Of beter nog: een nieuwe foto maken met iets ter referentie voor het formaat naast de keutels (euromunt, meetlatje, etc.)?
Steven Wytema


Rob Koelman

Ah, oké. In dat geval blijf ik bij huisspitsmuis als (meest waarschijnlijke) dader...
Met vriendelijke groet, Rob

Steven Wytema

Steven Wytema