Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:14:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjoerd Radstaak

Allen,

Ik ben zeer tevreden over ObsMapp, maar loop altijd(!) te klooien met 'vliegende' vogels. Want wat doe je met een cirkelende Havik boven het bos of een IJsvogel die over het water voor je langs schiet? Ik zou onwijs blij worden als je ook langs- en/of rondvliegend kan invoeren, want overvliegend impliceert iets heel anders (vooral trek). Ter plaatse gebruik ik alleen als iets ook echt ter plaatse is, dus zit. Meerdere opties zou echt een uitkomst zijn, voor mij althans.

Het klinkt stom, maar ik zit hier wel een beetje mee. Ik ben zelfs even gestopt met invoeren van oude waarnemingen, omdat ik eerst de reactie op deze post wilde afwachten. Ik gebruik hier alleen Tp op Vl, maar - zoals gezegd - is overvliegend niet altijd passend en andere opties zijn er niet. Mogelijk is hier in het verleden als eens een post over geweest, dat weet ik (nog) niet.

Tot slot: kan ruiend niet gewoon bij 'kleed' in plaats van bij 'gedrag'. De vogel ruit, klopt, maar het is natuurlijk iets wat zich uit kleedkenmerken. Ik vind het niet zo iets als ter plaatse, overvliegend, etc. Is hier een goede argumentatie voor?

Ik hoor het graag - dank!
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

hiskodevries

overvliegend impliceert dat de soort zich niet meer op de lokatie bevindt
een rondcirkelende havik cirkelt niet voor de lol, die is 'jagend' of 'baltsend/zingend'
een ijsvogel die over de sloot scheert is 'ter plaatse' of mogelijk 'transport voedsel/ontlasting', even daar voor was die 'jagend' en waarschijnlijk 2 minuten daar na 'rustend'.
het toevoegen van nog meer waarden maakt het invoeren niet simpeler, in tegendeel. Dat zie je nu al.
(dit heeft natuurlijk niets met obsmapp te maken)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sjoerd Radstaak

Dag Hisko,

Dank voor je weinig vriendelijke reactie. Ik ken je een beetje, maar toch. Ik begrijp je punt, maar vind dat vliegend wel wat onderbelicht is in vergelijking met andere invoermogelijkheden, zoals ter plaatse, rustend, pleisterend etc. Allemaal praktisch hetzelfde ook. Anyways, ik doe het er wel mee. Mijn suggestie mbt ruiend hoort hier klaarblijkelijk ook niet thuis (waar wel?), maar lijkt me wel terecht. Ik denk dat de meeste mensen in eerste instantie zoeken bij kleed, niet bij gedrag. Ik hoor het wel.
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

hiskodevries

Sjoerd, volgens mij is een vogel altijd min of meer in de rui.
Bij de keuze voor , met name, gedrag kies je de meest 'belangrijke' waarde.
'ter plaatse' (=de standaard waarde) zegt het minst. Maar als de vogel BMP gedrag vertoont kies je de meest gelijkende. Zie mijn opmerking over die Ijsvogel.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2017, 17:16:26 PM
ja
ik zou die vraag wel altijd stellen als GEEN wifi aanwezig is. Anders is de gebruiker allang vergeten wat die ooit geantwoord heeft als die in Iran zijn landsgrenzen bijwerkt

Ingebakken in de nieuwe beta die zo beschikbaar zal zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JohanvantBosch

Obsmapp onthoudt heel handig de laatste soorten die je hebt ingevoerd. Ik zou het een grote toevoeging vinden als hij in hetzelfde lijstje ook de soorten onthoud die je invoert in het veld 'relatie met'. Dat zou het invoeren van veel voorkomende waardplanten veel gemakkelijker maken en ik denk daarmee ook laagdrempeliger.

Voorbeeld: afgelopen weekend heb ik veel hommels en bijen ingevoerd die op Struikhei zaten. Nu moest ik bij elke waarneming opnieuw struik of struikh intypen, terwijl bovenaan de lijst klikken een stuk eenvoudiger is.

Ik ben hier al regelmatig tegenaan gelopen.

SlechtValk

Citaat van: JohanvantBosch op augustus 29, 2017, 12:16:58 PM
Nu moest ik bij elke waarneming opnieuw struik of struikh intypen, terwijl bovenaan de lijst klikken een stuk eenvoudiger is.

Tip: voor het zoeken hoef je niet te beginnen bij het begin van het woord... "khe" geeft (als je alleen planten selecteert) ook al struikhei als enige optie.
Mijn ervaring is dat als je de laatste letter van een lettergreep plus twee letters van de volgende lettergreep doet, je over het algemeen (met dus maar 3 letters) de gezochte soort hoog bovenaan krijgt (misschien niet de bovenste, maar zeker bovenste 5). Nou moet ik zeggen dat ik vooral zoek in vogels, vlinders, libellen en zoogdieren dus het kan bij planten of andere diergroepen iets meer letters kosten...

Uitzondering hierop is wanneer de soortnaam uit meerdere woorden bestaat. Voorbeeld: G lm geeft geen "Grote manteLMeeuw" @ Alex ik weet niet of het veel moeite kost (en misschien ook onverwachte/onoverkomelijke nadelen, die ik zo niet kan overzien) om dit ook nog mogelijk te maken? (op dit moment worden zoekopdrachten geïnterpreteerd als: *zoekletters* bij een spatie: *zoek letters* en mijn vraag is of ook "*zoek* *letters*" zou kunnen).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op augustus 29, 2017, 14:04:47 PM
Uitzondering hierop is wanneer de soortnaam uit meerdere woorden bestaat. Voorbeeld: G lm geeft geen "Grote manteLMeeuw" @ Alex ik weet niet of het veel moeite kost (en misschien ook onverwachte/onoverkomelijke nadelen, die ik zo niet kan overzien) om dit ook nog mogelijk te maken? (op dit moment worden zoekopdrachten geïnterpreteerd als: *zoekletters* bij een spatie: *zoek letters* en mijn vraag is of ook "*zoek* *letters*" zou kunnen).

Persoonlijk denk ik dat dat meer verwarring dan gemak oplevert.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JohanvantBosch

Citaat van: SlechtValk op augustus 29, 2017, 14:04:47 PM
Citaat van: JohanvantBosch op augustus 29, 2017, 12:16:58 PM
Nu moest ik bij elke waarneming opnieuw struik of struikh intypen, terwijl bovenaan de lijst klikken een stuk eenvoudiger is.

Tip: voor het zoeken hoef je niet te beginnen bij het begin van het woord... "khe" geeft (als je alleen planten selecteert) ook al struikhei als enige optie.
Mijn ervaring is dat als je de laatste letter van een lettergreep plus twee letters van de volgende lettergreep doet, je over het algemeen (met dus maar 3 letters) de gezochte soort hoog bovenaan krijgt (misschien niet de bovenste, maar zeker bovenste 5). Nou moet ik zeggen dat ik vooral zoek in vogels, vlinders, libellen en zoogdieren dus het kan bij planten of andere diergroepen iets meer letters kosten...

Die tip ken ik. Gebruik ik veel, maar was ik hier even vergeten. Toch verhoogt hetgeen ik verzoek het gebruik gemak volgens mij aanzienlijk.

RutgerB

Een wens mbt tot spraakinvoer.

Als ik Gevlekte orchis inspreek, wil ik graag de keuze voorgeschoteld krijgen tussen

Gevlekte orchis
Gevlekte orchis s.s.

Op zich kan ik Gevlekte orchis s.s. ook ingesproken krijgen, dus alle lof al, maar het zou prettig zijn als je die keuze kreeg bij alleen inspreken van Gevlekte orchis.

Alex Kwak

Citaat van: Rutger Barendse op september 08, 2017, 11:22:26 AM
Een wens mbt tot spraakinvoer.

Als ik Gevlekte orchis inspreek, wil ik graag de keuze voorgeschoteld krijgen tussen

Gevlekte orchis
Gevlekte orchis s.s.

Op zich kan ik Gevlekte orchis s.s. ook ingesproken krijgen, dus alle lof al, maar het zou prettig zijn als je die keuze kreeg bij alleen inspreken van Gevlekte orchis.

Ik begrijp je verzoek, maar ik vraag me af of dat niet conflicteert met de wensen van andere gebruikers, namelijk het eenduidig in kunnen spreken van een soort en verder niets met het scherm doen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

RutgerB

Ik denk dat het erg weinig voorkomt dat een Nederlandse naam exact hetzelfde is de eerste twee / drie ingesproken woorden en in die gevallen lijkt het me toch handig om een keuze te krijgen.

Ik zag dat er voor Hop ook een keuze komt: Hop (planten) en Hop (vogels). Wat dat aangaat is er al (een zeldzame) vervolgkeuze aanwezig.

hiskodevries

aub niet.
krijg je bij tuinslak nog 399 varianten in beeld en dat achter het stuur van je auto
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RutgerB

Ja, dat was wel een heel slecht voorstel van mij. Ik wil natuurlijk wel Gewone tuinslak, zonder de 20 variaties als tussenstap, supersnel kunnen invoeren vanachter het stuur  :P

En deze namen ga ik voortaan dan maar uit het hoofd leren: zodat ik die ook al rijdende snel kan invoeren.

Gewone tuinslak
Gewone Tuinslak forma Bruin anders
Gewone Tuinslak forma Bruin driebandig
Gewone Tuinslak forma Bruin middenband
Gewone Tuinslak forma Bruin ongebandeerd   

etc.

Johan op den Dries

Citaat van: Rutger Barendse op september 08, 2017, 14:32:30 PM
Ja, dat was wel een heel slecht voorstel van mij. Ik wil natuurlijk wel Gewone tuinslak, zonder de 20 variaties als tussenstap, supersnel kunnen invoeren vanachter het stuur  :P

En deze namen ga ik voortaan dan maar uit het hoofd leren: zodat ik die ook al rijdende snel kan invoeren.

Gewone tuinslak
Gewone Tuinslak forma Bruin anders
Gewone Tuinslak forma Bruin driebandig
Gewone Tuinslak forma Bruin middenband
Gewone Tuinslak forma Bruin ongebandeerd   

etc.
om een slak in te voeren kan je ook wel even stoppen. Zo snel zijn ze niet..
Johan op den Dries
Sneek

hiskodevries

ik op de fiets ook niet, houdt ze maar net bij. zeker als ik moet kiezen uit deze lijst https://waarneming.nl/soort/subspecies/7720 lig ik zeker onder een bus. dat willen jullie toch niet ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RutgerB

Citaat van: hiskodevries op september 08, 2017, 15:54:27 PM
ik op de fiets ook niet, houdt ze maar net bij. zeker als ik moet kiezen uit deze lijst https://waarneming.nl/soort/subspecies/7720 lig ik zeker onder een bus. dat willen jullie toch niet ?

;D  'Bus' niet gevonden. Stadsbus, Autobus, Brievenbus, Belbus ?

Gert Van Heghe

Ik heb een wens m.b.t. het bijsnijden van een foto.

Na het maken van een foto, op het scherm "Bijsnijden" kan ik de hoogte/breedte verhouding van de uitsnede wijzigen door aan een hoek te trekken.
Zou het mogelijk zijn dit te veranderen, namelijk dat bij die actie de hoogte/breedte verhouding netjes behouden blijft?
De verhouding wijzigen kan immers nog altijd door aan één van de zijkanten te trekken.

Met vriendelijke groeten,
Gert Van Heghe

Alex Kwak

Citaat van: Gert Van Heghe op september 28, 2017, 18:27:09 PM
Ik heb een wens m.b.t. het bijsnijden van een foto.
Na het maken van een foto, op het scherm "Bijsnijden" kan ik de hoogte/breedte verhouding van de uitsnede wijzigen door aan een hoek te trekken.
Zou het mogelijk zijn dit te veranderen, namelijk dat bij die actie de hoogte/breedte verhouding netjes behouden blijft?
De verhouding wijzigen kan immers nog altijd door aan één van de zijkanten te trekken.

Nog even afgezien van het feit of andere gebruikers daar weer blij van zouden worden: het kan niet omdat dit een stukje externe software is.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Een wens voor de levenslijst: kan het mogelijk gemaakt worden om die ook raadpleegbaar te maken ergens?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op oktober 18, 2017, 18:45:42 PM
Een wens voor de levenslijst: kan het mogelijk gemaakt worden om die ook raadpleegbaar te maken ergens?

De vraag die je wist dat zou komen: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=411352.msg2164992#msg2164992
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op oktober 18, 2017, 18:48:23 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 18, 2017, 18:45:42 PM
Een wens voor de levenslijst: kan het mogelijk gemaakt worden om die ook raadpleegbaar te maken ergens?

De vraag die je wist dat zou komen: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=411352.msg2164992#msg2164992

Citaat van: Alex Kwak op oktober 16, 2017, 11:59:05 AMVerwacht dus geen uitbreidingen hierop, in ieder geval niet op korte termijn.

Oké!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

wouterbosgra

Citaat van: Alex Kwak op september 28, 2017, 19:29:07 PM
Citaat van: Gert Van Heghe op september 28, 2017, 18:27:09 PM
Ik heb een wens m.b.t. het bijsnijden van een foto.
Na het maken van een foto, op het scherm "Bijsnijden" kan ik de hoogte/breedte verhouding van de uitsnede wijzigen door aan een hoek te trekken.
Zou het mogelijk zijn dit te veranderen, namelijk dat bij die actie de hoogte/breedte verhouding netjes behouden blijft?
De verhouding wijzigen kan immers nog altijd door aan één van de zijkanten te trekken.

Nog even afgezien van het feit of andere gebruikers daar weer blij van zouden worden: het kan niet omdat dit een stukje externe software is.

Is het wel mogelijk om een standaard aspectratio in te stellen? (het liefst de verhouding die ook op waarneming.nl voor de thumbnails in je foto-overzicht wordt gebruikt)?

Alex Kwak

Citaat van: wouterbosgra op november 03, 2017, 10:30:07 AM
Is het wel mogelijk om een standaard aspectratio in te stellen? (het liefst de verhouding die ook op waarneming.nl voor de thumbnails in je foto-overzicht wordt gebruikt)?

Nee, dat is niet mogelijk
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

#1344
Situatie uit het veld die me regelmatig overkomt:

Ik bekijk in ObsMapp de waargenomen soorten in de omgeving; vervolgens zie ik een mooie soort die in natuurlijk wil invoeren; vervolgens wil ik weer terug naar wat er gezien is... nu moet ik opnieuw zoeken.

Mijn suggestie/wens zou zijn om de mogelijkheid te hebben om i.p.v. opnieuw in de omgeving te zoeken, de mogelijkheid te hebben om de laatste zoekresultaten weer te geven (ik denk zelf dat het nuttig is om aan te geven wanneer dat laatste resultaat gegenereerd is, maar dat is uitwerking).
M.a.w. indien er (recent) een eerdere zoekopdracht is geweest, allereerst de keus om de oude weer te geven of een nieuwe zoekopdracht te doen.
Het kiezen van die eerste optie levert ook nog eens een verlaging van de druk op de servers op, waar Hisko vast en zeker weer blij mee is (ohnee Naturalis tegenwoordig).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jan Mudde

Citaat van: SlechtValk op november 08, 2017, 23:35:44 PM
Situatie uit het veld die me regelmatig overkomt:

Ik bekijk in ObsMapp de waargenomen soorten in de omgeving; vervolgens zie ik een mooie soort die in natuurlijk wil invoeren; vervolgens wil ik weer terug naar wat er gezien is... nu moet ik opnieuw zoeken.

Mijn suggestie/wens zou zijn om de mogelijkheid te hebben om i.p.v. opnieuw in de omgeving te zoeken, de mogelijkheid te hebben om de laatste zoekresultaten weer te geven (ik denk zelf dat het nuttig is om aan te geven wanneer dat laatste resultaat gegenereerd is, maar dat is uitwerking).
M.a.w. indien er (recent) een eerdere zoekopdracht is geweest, allereerst de keus om de oude weer te geven of een nieuwe zoekopdracht te doen.
Het kiezen van die eerste optie levert ook nog eens een verlaging van de druk op de servers op, waar Hisko vast en zeker weer blij mee is (ohnee Naturalis tegenwoordig).

Ik heb het vermoeden dat het direct vanuit een waarneming uit het "omgevingsmenu" terugkeren naar het "zoeken" van de app iets is wat aan jou of je telefoon ligt. Net nog even uitgebreid uitgeprobeerd en ik kom op de volgende route uit die niet leidt tot opnieuw moeten opstarten van het "zoeken" ObsMapp openen, "omgeving" kiezen, soort uit getoonde soortenlijst bekijken kan vervolgens tot op routekaartjes niveau, daarna gewoon aantal keren de "terugknop" van je toestel indrukken tot je weer in de lijst met waarnemingen zit. Als je natuurlijk vanuit "omgeving" door naar het invoerscherm gaat dan zal je idd opnieuw moeten zoeken. Wat ik niet zo begrijp is dat je kijkt in "Omgeving" voor "mooie soorten" die je vervolgens in wil voeren. Ik voer uitsluitend in wat ik waarneem en dat staat niet "voorgedrukt" in het lijstje "Omgeving" ;D B) Groetjes, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

SlechtValk

Citaat van: Jan Mudde op november 09, 2017, 15:44:47 PM
Ik heb het vermoeden dat het direct vanuit een waarneming uit het "omgevingsmenu" terugkeren naar het "zoeken" van de app iets is wat aan jou of je telefoon ligt. Net nog even uitgebreid uitgeprobeerd en ik kom op de volgende route uit die niet leidt tot opnieuw moeten opstarten van het "zoeken" ObsMapp openen, "omgeving" kiezen, soort uit getoonde soortenlijst bekijken kan vervolgens tot op routekaartjes niveau, daarna gewoon aantal keren de "terugknop" van je toestel indrukken tot je weer in de lijst met waarnemingen zit.
Ik denk dat je me niet goed begrijpt... hetgeen ik probeer aan te kaarten is niet zozeer het terug komen van het "omgeving"-scherm naar invoeren van een waarneming, maar juist andersom van het invoeren van een waarneming, naar een (eerder gemaakte) zoektocht in de omgeving.

Citaat van: Jan Mudde op november 09, 2017, 15:44:47 PM
Als je natuurlijk vanuit "omgeving" door naar het invoerscherm gaat dan zal je idd opnieuw moeten zoeken.
Dat is helemaal niet zo natuurlijk, dit is precies wat mijn verzoek inhoud... dat ik juist NIET opnieuw hoef te zoeken maar dat ik de mogelijkheid heb om terug te keren naar de eerdere zoekopdracht.

Citaat van: Jan Mudde op november 09, 2017, 15:44:47 PM
Wat ik niet zo begrijp is dat je kijkt in "Omgeving" voor "mooie soorten" die je vervolgens in wil voeren. Ik voer uitsluitend in wat ik waarneem en dat staat niet "voorgedrukt" in het lijstje "Omgeving" ;D B) Groetjes, Jan
Is mijn gebruik van de Omgeving-functie echt zo vreemd?... lekker aan het vogelen in een gebiedje, als ik het vermoeden heb dat ik wel zo'n beetje alles gezien heb kijk ik even in de app naar wat anderen in de omgeving gezien hebben (en of ik dus nog iets beter zou moeten zoeken naar een soort die ik niet, maar anderen wel hadden). Als er op dat moment een... ik noem maar wat... Zeearend overvliegt (nog voor ik de omgevingslijst in mij op heb kunnen nemen)... snel terug naar invoer en die Zeearend invoeren (nadat ik hem natuurlijk uitgebreid bekeken heb) en vervolgens wil ik terug naar waar ik mee bezig was... namelijk weten wat er in de omgeving gezien is... ik heb op deze manier al meermaals een melding gekregen dat je maximaal x aantal keer per tijdseenheid mag zoeken in de omgeving (ik vermoed omdat dit een bewerking vereist die de servers nogal belast).

Overigens stond er in mijn oorspronkelijke bericht niet alleen een komma maar zelfs een puntkomma tussen de "mooie soort" en de "zoekopdracht in de omgeving", als je ze dan alsnog gaat koppelen ligt dat meer aan je vermogen van begrijpend lezen... maar dat ter zijde.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

marcel123

Citaat van: SlechtValk op november 08, 2017, 23:35:44 PM
vervolgens zie ik een mooie soort die in natuurlijk wil invoeren; vervolgens wil ik weer terug naar wat er gezien is..
Screenshot maken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op november 10, 2017, 14:50:40 PM
Overigens stond er in mijn oorspronkelijke bericht niet alleen een komma maar zelfs een puntkomma tussen de "mooie soort" en de "zoekopdracht in de omgeving", als je ze dan alsnog gaat koppelen ligt dat meer aan je vermogen van begrijpend lezen... maar dat ter zijde.

Als je graag wilt dat mensen je helpen is het niet handig om zo te reageren...

Overigens zijn er plannen voor ObsMapp waarbij jouw 'probleem' verholpen zou kunnen zijn. Maar dat vereist een grote investering en dat geld is er momenteel domweg niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: optilete op november 10, 2017, 15:26:22 PM
Citaat van: SlechtValk op november 08, 2017, 23:35:44 PM
vervolgens zie ik een mooie soort die in natuurlijk wil invoeren; vervolgens wil ik weer terug naar wat er gezien is..
Screenshot maken.
Dank voor deze suggestie, ik denk dat ik dit ga doen, echter lost het niet alles op... want je wilt natuurlijk niet alleen een lijstje van wat er zoal gezien is, maar ook de mogelijkheid om details van die waarnemingen te bekijken (met eventuele routekaart etc.). Dus tot op zekere hoogte is dit inderdaad een idee, maar lost niet alles op.

Citaat van: Alex Kwak op november 10, 2017, 15:31:25 PM
Als je graag wilt dat mensen je helpen is het niet handig om zo te reageren...
Om heel eerlijk te zijn had ik niet echt het gevoel dat ik ermee geholpen werd... ik kies mijn woorden over het algemeen zeer zorgvuldig en als dan dingen gekoppeld worden waar ik mijn best voor gedaan heb om dat als afzonderlijke zaken te vermelden, heb ik niet het gevoel dat ik serieus genomen word. Zeker niet als er vraagtekens gesteld worden bij de manier van gebruik, die volgens mij exact is zoals de functie bedoeld is.

Citaat van: Alex Kwak op november 10, 2017, 15:31:25 PM
Overigens zijn er plannen voor ObsMapp waarbij jouw 'probleem' verholpen zou kunnen zijn. Maar dat vereist een grote investering en dat geld is er momenteel domweg niet.
Dat klinkt alsof er een grote rebuild van de app in de planning zit... ik ben heel benieuwd naar de plannen. Heeft het toevallig ook te maken met de al vele male genoemde waarneming.nl 2.0?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.