Wat voor soorten kevertjes zijn dit (FR)? => viltbandkever en M. holomelaena?

Gestart door Rayan Majoor, november 02, 2017, 18:33:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/145577970
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera indet. gezien op 2017-07-11 France - Orgon
Foto's:






bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Rayan Majoor

Bedankt! Dan zie ik denk ik Mordella holomelaena (de zwarte) en Variimorda villosa (de kevertjes met de lichtere tekening, die volgens mij vrij variabel is als ik het goed heb).
Klopt dit? :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Douwe van der Ploeg

Ik ken ze niet goed genoeg om daar wat over te zeggen, weet niet wat daar voorkomt en betwijfel sowieso of die zwarte vanaf foto kunnen.
Douwe van der Ploeg

jck

Hoewel ze er niet allemaal daar staan, hebben de meeste soorten op Kerbtier een rode stip - niet of bijna niet met foto's te determineren.

James

Rayan Majoor

Citaat van: jck op november 02, 2017, 22:52:26 PM
Hoewel ze er niet allemaal daar staan, hebben de meeste soorten op Kerbtier een rode stip - niet of bijna niet met foto's te determineren.
Dan zullen ze waarschijnlijk nog variabeler zijn dan ik eerst al dacht :rolleyes:

In ieder geval bedankt voor de antwoorden zover! Dan zet ik de waarneming op Mordellidae spec.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl