Hoofdmenu

Levenslijst

Gestart door Alex Kwak, oktober 16, 2017, 11:59:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

In versie 7.15 zit de mogelijkheid om een melding te krijgen als je een nieuwe soort ('lifer') invoert.
Om deze optie te activeren moet je twee dingen doen:
1) Bij de geavanceerde instellingen download de Levenslijst
2) Bij de geavanceerde instellingen zet bij de meldingen aan welke melding je wilt zien (alleen nl/be of wereldwijd)

LET OP:
We beseffen dat er veel meer wensen zijn: jaarlijst, fenologische lijst, etc etc. Het is echter ondoenlijk om dit soort wensen te implementeren binnen de beperkte beschikbare tijd. Daarom hebben we ons beperkt tot de levenslijst. Verwacht dus geen uitbreidingen hierop, in ieder geval niet op korte termijn.

Versie 7.15 komt waarschijnlijk vandaag aan het eind van de dag beschikbaar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

#1
Mooi aanvulling en handige functie :duim:!

Klein puntje:
Ik heb mijn lijst gedownload en de instelling op 'Ja' gezet.
Als ik vanuit een verzamelgroep (met alle soortengroepen van NL) een Spaanse Keizerarend invoer krijg ik alleen geen melding.
Maar als ik alleen de lijst van Vogels (NL) gebruik werkt het wel. Er gaat dus nog iets mis met de combinatie verzamelgroep en de melding.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 17, 2017, 11:23:11 AM
Mooi aanvulling en handige functie :duim:!

Klein puntje:
Ik heb mijn lijst gedownload en de instelling op 'Ja' gezet.
Als ik vanuit een verzamelgroep (met alle soortengroepen van NL) een Spaanse Keizerarend invoer krijg ik alleen geen melding.
Maar als ik alleen de lijst van Vogels (NL) gebruik werkt het wel. Er gaat dus nog iets mis met de combinatie verzamelgroep en de melding.

Aha, bedankt! Dat zou uiteraard niet moeten, maar ik kijker naar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Nog een vraagje:
Moet de levenslijst af en toe handmatig opnieuw gedownload worden om deze te actualiseren?
Als een nieuwe soort is ingevoerd via de app vermoed ik dat het automatisch gaat, maar als deze via de site wordt ingevoerd is een nieuwe download nodig?
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 17, 2017, 13:02:53 PM
Nog een vraagje:
Moet de levenslijst af en toe handmatig opnieuw gedownload worden om deze te actualiseren?
Als een nieuwe soort is ingevoerd via de app vermoed ik dat het automatisch gaat, maar als deze via de site wordt ingevoerd is een nieuwe download nodig?

Klopt helemaal!
En bij zo'n download worden ook de nog niet geĆ¼ploade waarnemingen meegenomen, dus je bent dan altijd weer 'bij'.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jeroen Vanheuverswyn

Netjes.

Eventjes met zitten experimenteren, en toch nog een klein bugje gevonden.
Nadat ik een soort ingaf die ik nog niet had, lukte het mij niet meer om de waarschuwing daarvoor nog een keer te krijgen na verwijderen van de soort uit de waarnemingen, ook niet na opnieuw downloaden van soortenlijst.

Alex Kwak

Citaat van: Jeroen Vanheuverswyn op oktober 21, 2017, 17:43:40 PM
Eventjes met zitten experimenteren, en toch nog een klein bugje gevonden.
Nadat ik een soort ingaf die ik nog niet had, lukte het mij niet meer om de waarschuwing daarvoor nog een keer te krijgen na verwijderen van de soort uit de waarnemingen, ook niet na opnieuw downloaden van soortenlijst.

Bedank, kijk ik naar.
Het gaat overigens ook nog fout met exoten, ook daar wordt aan gewerkt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

En nog een klein bugje gevonden.
Gisteren een nachtvlinder gefotografeerd en gedetermineerd met ObsIdentify en geupload naar Obsmapp.
Vandaag dezelfde vlinder nogmaals ingevoerd en nu kreeg ik alsnog de melding dat het een nieuwe soort was terwijl ik die dus al eerder had geimporteerd via ObsIdentify.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op oktober 24, 2017, 19:56:38 PM
En nog een klein bugje gevonden.
Gisteren een nachtvlinder gefotografeerd en gedetermineerd met ObsIdentify en geupload naar Obsmapp.
Vandaag dezelfde vlinder nogmaals ingevoerd en nu kreeg ik alsnog de melding dat het een nieuwe soort was terwijl ik die dus al eerder had geimporteerd via ObsIdentify.

Sluiproute!  ;D

Zal ook bij Speech zijn vermoed ik. Ik heb weer iets te doen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!