Winter 2017-2018: De grote archief opruiming!

Gestart door Marleen, oktober 15, 2017, 07:44:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marleen

Hallo allemaal,

Ik heb veel oude waarnemingen, die nog niet zijn ingevoerd of waar nog iets mee moet. Bijvoorbeeld extra uitsnede maken van een foto ofzo.
Nu woon ik niet meer in Nederland maar heb ook nog best veel Nederlandse waarnemingen die uitgezocht moeten worden.
Ik denk dat ik deze winter maar eens een grote archiefopruiming ga houden. Had er wel eerder al een start mee gemaakt.
Maar dan blijft het toch weer liggen. En het waarnemen gaat door, dus het wordt eigenlijk alleen maar erger, haha.

Misschien vinden anderen het ook leuk om mee te doen met de grote opruiming, door je eigen archieven eens flink uit te zoeken deze winter? Wie weet wat je nog tegen komt!
Of ben ik de enige die nog (veel) oude waarnemingen heeft uit te zoeken?

Wat ik aan het doen ben is alles indelen in mappen. Ik heb mappen per jaar. 2009 t/m 2017. In die mappen zijn mappen op datum. Bijv. 2017-01-20. Eventueel met info waar het was. Bijv. "2017-01-20 - Tuin" of "2016-04-12 - AWD" enz. Zodat ze allemaal op chronologische volgorde staan. Daarin zitten alle foto's/bestanden van die dag. Ik zorg dat alle waarnemingen zijn ingevoerd. Evt als 'plant onbekend' als ik de soort niet weet. Het determineren kan altijd later nog. Als het maar ingevoerd is. En dat de écht slechte/onbruikbare foto's verwijdert zijn.

Ik ben benieuwd, als ik alles wat ik heb waargenomen heb geregistreerd, hoeveel dat dan zal zijn en hoeveel soorten!
Ik zal zo eerst even proberen in kaart te brengen wat de huidige stand van zaken is. Dan kan ik later ook zien of en hoe veel ik al ben opgeschoten.

- Aantal waarnemingen (Waarneming.nl) - 11.625 waarnemingen
- Aantal foto's (Waarneming.nl) - 14.215 foto's
- Aantal soorten (Levenslijst Waarneming.nl) - 1421 soorten en 18 ondersoorten. Met foto 1401, met geluid 21.
- Aantal waarnemingen (Observado t/m 14-10-2017) - 901 waarnemingen
- Aantal foto's (Observado t/m 14-10-2017) - 1577
- Aantal soorten (Levenslijst Observado t/m 14-10-2017) - 256 soorten en 5 ondersoorten. Met foto 253, met geluid 8.
- Archief (al uitgezocht/opgeruimd) - 16.888 bestanden in 308 mappen.

Kleine indicatie van wat er nog uitgezocht moet worden...
- Mapje "nog uitzoeken" op externe schijf: 53.066 bestanden, 1.116 mappen.   ;D
- Map op pc: 93.065 bestanden, 255 mappen  ;D
- 32GB geheugenkaartje: 3.556 bestanden in 64 mappen.

Ik ga maar eens beginnen...

Groetjes, Marleen

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

ronaldschroder

Mijn archief is gelukkig redelijk opgeruimd. Over 2017 moet ik nog wat waterjuffers, heidelibellen en paddestoelen invoeren, maar meer dan 50 zullen het er niet zijn schat ik. Veel succes met de grote opruiming!

ronaldschroder

Ik heb al eens een behoorlijke backlog gehad en wil dat niet nog een keer. Gewoon elke avond zoveel mogelijk bijwerken. :blink: