Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:14:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Melchior van Tweel

Citaat van: Alex Kwak op juni 26, 2017, 22:29:05 PM
En wat zou die kaart dan moeten tonen?
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Misschien de laatst bekende coordinaten? Zoals de tomtom in de auto ook kan doen. Is dat wat?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op juni 27, 2017, 17:36:27 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 26, 2017, 22:29:05 PM
En wat zou die kaart dan moeten tonen?
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Misschien de laatst bekende coordinaten? Zoals de tomtom in de auto ook kan doen. Is dat wat?

Alles kan, maar waarvoor zou je het willen gebruiken? Waarom niet die 2 seconden wachten tot je wel een locatie hebt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Al die opties leveren verkeerd gelokaliseerde data op.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

fkdeboer

Citaat van: Alex Kwak op juni 27, 2017, 19:47:51 PM
Citaat van: Melchior van Tweel op juni 27, 2017, 17:36:27 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 26, 2017, 22:29:05 PM
En wat zou die kaart dan moeten tonen?
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Misschien de laatst bekende coordinaten? Zoals de tomtom in de auto ook kan doen. Is dat wat?

Alles kan, maar waarvoor zou je het willen gebruiken? Waarom niet die 2 seconden wachten tot je wel een locatie hebt?

ik dacht dat je eerder had gezegd dat je dit wilde implementeren.
Daar zou ik ook erg voor zijn, want ik wil vaak de kaart bekijken als ik in een gebouw ben oid.
Ik zou ook eerder verwachten om eerst een kaart te tonen( laatste locatie, of mijn part laatste land waar je bent geweest, vast iets op te bedenken) en dan pas de melding "wachten op gps".

Als je een waarneming in wilt voeren, heb je uiteraard wel een goede locatie fix nodig.
maar van een kaart raadplegen krijg je geen verkeerd gelokaliseerde data

waarom kan het niet andersom
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op juni 27, 2017, 19:47:51 PM
Citaat van: Melchior van Tweel op juni 27, 2017, 17:36:27 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 26, 2017, 22:29:05 PM
En wat zou die kaart dan moeten tonen?
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Misschien de laatst bekende coordinaten? Zoals de tomtom in de auto ook kan doen. Is dat wat?

Alles kan, maar waarvoor zou je het willen gebruiken? Waarom niet die 2 seconden wachten tot je wel een locatie hebt?

Als het nu nog twee seconden zou duren, dan zou er iets van te zeggen zijn. Soms sta ik minuten te wachten tot dat ding weet waar ik ben. En als je dan zelf weet waar je staat is dat behoorlijk frustrerend.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hiskodevries

Als je wilt weten waar je bent gebruik je Google Maps. Als je een waarneming wilt invoeren obsmapp.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

#1296
Citaat van: hiskodevries op juni 30, 2017, 18:17:13 PM
Als je wilt weten waar je bent gebruik je Google Maps. Als je een waarneming wilt invoeren obsmapp.

Er is een module kaart in obsmapp die perfect doet wat nodig, behalve dat ik die ook zou willen gebruiken als obsmapp mijn locatie niet weet, om welke rede dan ook. Als ik elke keer Google maps ga gebruiken en daarbij massa's data verbruik terwijl ik een app heb met gedownloade kaarten, is dat echt onnozel. Dus, aan komen draven met andere apps terwijl er een vraag is over Obsmapp is géén oplossing.

Edit: Google maps opent ook zonder dat hij jou locatie kent. De laatst gekende locatie als ik mij niet vergis. Dus zo'n probleem moet dat echt niet zijn. Ik vraag overigens niet om dat in de module "waarneming ingeven" in te voeren, enkel in de module "kaart". Dat het dus een hoop verkeerd geplaatste waarnemingen gaat veroorzaken is onzin.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

marcel123

Citaat van: Gery op juli 06, 2017, 16:19:40 PM
Ik gebruik meer en meer de route functionaliteit. Daar kan je bij een gelopen route deze later 1. tonen 2. e-mailen of 3. opslaan op google drive. Helaas als ik op opslaan op google drive klik krijg ik als booschap "niet verbonden met google drive".
Het zou fijn zijn om de optie ''3. opslaan op google drive.'' te kunnen annuleren als er geen verbinding met het netwerk (4G of wifi) gemaakt kan worden.
In die situatie blijf je hangen in de keuzes die je niet af kan ronden.

Andre321

Ja, gewoon open in laatste bekende locatie.


Citeerr is een modu

Edit: Google maps opent ook zonder dat hij jou locatie kent. De laatst gekende locatie als ik mij niet vergis. .


marcel123

#1299
Als ik 34 fotos upload met een vrij recente versie is hij driekwart van de tijd bezig met foto 1 en 14. Is te achterhalen welke fotos dat zijn?
Zijn deze fotos bijvoorbeeld groter?

Met oudere Obsmap versie is op de dezelfde internetverbinding zo klaar met uploaden met het dubbele aantal waarnemingen.

Ik vermoed dat bij de nieuwe versies de  foto niet verkleind wordt als je de foto niet cropt en niet toevoegd aan de waarneming maar voor de terugbutton kiest.

De foto is dan 2.68MB groot ipv 228.49kb en wordt wel toegevoegd aan de waarneming.

===================
Opgelost in versie 7.12.8

sander bijsterbosch

Ik loop er wel eens tegenaan dat ik iets  zie, maar niet weet wat het is, daarom lijkt het me handig dat er optie komt direct op forum plaatsen.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

KoenVerhoogt

Ik heb een voorstel/wens over het tellen.
Nu, als in in Obbsmap op tellen klikt gaat hij automatisch meteen van start, zonder dat je de kans hebt om de interval waarin hij moet tellen goed in te stellen. Soms is het vrij frustrerend als ie eerst de afgelopen 3 jaar gaat tellen (duurt best lang) terwijl je alleen maar afgelopen week oid wilt tellen.
Daarom mijn voorstel: Kan het zo worden gemaakt dat je eerst de interval kan instellen en daarna op 'start' oid kan drukken zodat het tellen dan pas van start gaat.
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Alex Kwak

Citaat van: KoenVerhoogt op augustus 15, 2017, 10:38:47 AM
Ik heb een voorstel/wens over het tellen.
Nu, als in in Obbsmap op tellen klikt gaat hij automatisch meteen van start, zonder dat je de kans hebt om de interval waarin hij moet tellen goed in te stellen. Soms is het vrij frustrerend als ie eerst de afgelopen 3 jaar gaat tellen (duurt best lang) terwijl je alleen maar afgelopen week oid wilt tellen.
Daarom mijn voorstel: Kan het zo worden gemaakt dat je eerst de interval kan instellen en daarna op 'start' oid kan drukken zodat het tellen dan pas van start gaat.

Goed idee, komt op de todo-lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

KoenVerhoogt

Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

hiskodevries

een soortgelijke wens geldt eigenlijk ook voor 'Instellingen Stamgegevens' zodra je daar op klikt wordt de data al ververst.
Beter is een kleine J/N in te bouwen. Zal op wel meer plekken zijn.
Voor hetzelfde geld sta je buiten de eu 400 mb buiten je bundel op te halen=>duur.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op augustus 15, 2017, 15:18:05 PM
een soortgelijke wens geldt eigenlijk ook voor 'Instellingen Stamgegevens' zodra je daar op klikt wordt de data al ververst.
Beter is een kleine J/N in te bouwen. Zal op wel meer plekken zijn.
Voor hetzelfde geld sta je buiten de eu 400 mb buiten je bundel op te halen=>duur.

Nou is die stamgegevens waarschijnlijk nog niet 1MB, maar ik begrijp je punt.
Op de todo-lijst...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op augustus 15, 2017, 15:23:00 PM
Citaat van: hiskodevries op augustus 15, 2017, 15:18:05 PM
een soortgelijke wens geldt eigenlijk ook voor 'Instellingen Stamgegevens' zodra je daar op klikt wordt de data al ververst.
Beter is een kleine J/N in te bouwen. Zal op wel meer plekken zijn.
Voor hetzelfde geld sta je buiten de eu 400 mb buiten je bundel op te halen=>duur.

Nou is die stamgegevens waarschijnlijk nog niet 1MB, maar ik begrijp je punt.
Op de todo-lijst...

Zoiets...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

ja
ik zou die vraag wel altijd stellen als GEEN wifi aanwezig is. Anders is de gebruiker allang vergeten wat die ooit geantwoord heeft als die in Iran zijn landsgrenzen bijwerkt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2017, 17:16:26 PM
ik zou die vraag wel altijd stellen als GEEN wifi aanwezig is. Anders is de gebruiker allang vergeten wat die ooit geantwoord heeft als die in Iran zijn landsgrenzen bijwerkt

Zie de tekst Hisko, "Aangezien u niet bent verbonden met WiFi..."
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op augustus 16, 2017, 18:38:07 PM
Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2017, 17:16:26 PM
ik zou die vraag wel altijd stellen als GEEN wifi aanwezig is. Anders is de gebruiker allang vergeten wat die ooit geantwoord heeft als die in Iran zijn landsgrenzen bijwerkt

Zie de tekst Hisko, "Aangezien u niet bent verbonden met WiFi..."

Ja, maar je geeft de optie "deze vraag niet meer stellen". En dat bedoelt HIsko ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op augustus 16, 2017, 19:36:52 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 16, 2017, 18:38:07 PM
Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2017, 17:16:26 PM
ik zou die vraag wel altijd stellen als GEEN wifi aanwezig is. Anders is de gebruiker allang vergeten wat die ooit geantwoord heeft als die in Iran zijn landsgrenzen bijwerkt

Zie de tekst Hisko, "Aangezien u niet bent verbonden met WiFi..."

Ja, maar je geeft de optie "deze vraag niet meer stellen". En dat bedoelt HIsko ...

:rolleye:   B)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

sander bijsterbosch

Nu de nieuwe app er is lijkt het me handig als er snelkoppeling komt zodat je via obsmapp kan identificeren.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

hiskodevries

Citaat van: sander bijsterbosch op augustus 18, 2017, 22:02:14 PM
Nu de nieuwe app er is lijkt het me handig als er snelkoppeling komt zodat je via obsmapp kan identificeren.
die wens is al voldaan. Voeg in obsmapp maar een foto toe aan een waarneming en dan long press op die foto
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Sterker nog, je kunt vanuit een een foto overzicht de foto delen met obsmapp en let dan maar eens op wat gebeurt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

Citaat van: sander bijsterbosch op augustus 18, 2017, 22:02:14 PM
Nu de nieuwe app er is lijkt het me handig als er snelkoppeling komt zodat je via obsmapp kan identificeren.

Nieuwe app?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.


OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

sander bijsterbosch

Citaat van: hiskodevries op augustus 18, 2017, 22:24:10 PM
Sterker nog, je kunt vanuit een een foto overzicht de foto delen met obsmapp en let dan maar eens op wat gebeurt

Wow, perfect!
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com