Hoofdmenu

Kan niet opslaan?

Gestart door xJochemx, mei 27, 2017, 14:47:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

xJochemx

Ik heb al twee of drie keer achter elkaar hetzelfde probleem ervaren. Bij het opstarten van ObsMapp staat dat er wat vragen gesteld zullen worden, maar ik heb geen mobiel internet, dus worden die vragen niet geladen. Ik toets dan de terug-toets in en kan dan bij het invoerscherm komen. Als ik vervolgens de gegevens heb ingevoerd en de locatie is vastgesteld, blijft de 'opslaan-knop' donker en dus niet aan te klikken. Ik heb nu nog een waarneming open staan, met foto, die ik niet opgeslagen krijg... Ook kan ik niets invullen bij 'methode'?

Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

Alex Kwak

Je zal echt even een keer internet moeten hebben om die methodes in te laden. Dan werkt het weer.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

PS op je screenshot zie ik WiFi, dus wat is het probleem?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

migratorius

Ik had dat probleem vandaag ook... helemaal niet grappig als je ergens bent waar geen internet beschikbaar is.

JanHein

xJochemx

Nou, met WIFI aan kreeg ik dus ook geen opslaan knop die ik kon aanklikken. Dat was het probleem dat ik in de eerste plaats al omschreef dacht ik. Inmiddels weer thuis op WIFI ObsMapp afgesloten en weer opgestart (de magie bij alles dat elektronisch is) en toen begon het met bijwerken van e.e.a.. Ik heb ook 6 waarnemingen geüpload, maar ik moet even wachten tot ik die kan inzien op de site om te zien of de laatste dingen waarbij ik niet op opslaan kon klikken, misschien toch waren opgeslagen en bij deze geüpload. Ik zie vooralsnog niets, maar het kan even duren...
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

Alex Kwak

Citaat van: migratorius op mei 27, 2017, 19:27:12 PM
Ik had dat probleem vandaag ook... helemaal niet grappig als je ergens bent waar geen internet beschikbaar is.

JanHein

Kan ik me voorstellen, maar was deze keer niet te vermijden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!